Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne monologen fra Gone Girl:

"Men always say that as the defining compliment, don’t they? She’s a cool girl. Being the Cool Girl means I am a hot, brilliant, funny woman who adores football, poker, dirty jokes, and burping, who plays video games, drinks cheap beer, loves threesomes and anal sex, and jams hot dogs and hamburgers into her mouth like she’s hosting the world’s biggest culinary gang bang while somehow maintaining a size 2, because Cool Girls are above all hot. Hot and understanding. Cool Girls never get angry; they only smile in a chagrined, loving manner and let their men do whatever they want. Go ahead, shit on me, I don’t mind, I’m the Cool Girl.

Men actually think this girl exists. Maybe they’re fooled because so many women are willing to pretend to be this girl. For a long time Cool Girl offended me. I used to see men – friends, coworkers, strangers – giddy over these awful pretender women, and I’d want to sit these men down and calmly say: You are not dating a woman, you are dating a woman who has watched too many movies written by socially awkward men who’d like to believe that this kind of woman exists and might kiss them.

I’d want to grab the poor guy by his lapels or messenger bag and say: The bitch doesn’t really love chili dogs that much – no one loves chili dogs that much! And the Cool Girls are even more pathetic: They’re not even pretending to be the woman they want to be, they’re pretending to be the woman a man wants them to be. Oh, and if you’re not a Cool Girl, I beg you not to believe that your man doesn’t want the Cool Girl. It may be a slightly different version – maybe he’s a vegetarian, so Cool Girl loves seitan and is great with dogs; or maybe he’s a hipster artist, so Cool Girl is a tattooed, bespectacled nerd who loves comics.

There are variations to the window dressing, but believe me, he wants Cool Girl, who is basically the girl who likes every fucking thing he likes and doesn’t ever complain. (How do you know you’re not Cool Girl? Because he says things like: “I like strong women.” If he says that to you, he will at some point fuck someone else. Because “I like strong women” is code for “I hate strong women.”)"

Anonymkode: cf45e...41c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sett denne? Ganske bra video essay om dette https://youtu.be/bEKNFX7LWRk

Jeg tror jeg er mer en manic pixie dreamgirl 🙄 https://youtu.be/b_gxo8l9j8s

Anonymkode: a2da8...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forhenværende Manic Pixie Dream Girl og litt cool girl. Nå er jeg endelig en smågretten kjerring i comfy klær og sko. Orker ikke ta ansvar for andre enn familien og gidder ikke være please'te mer. 

Anonymkode: 3d89d...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en EKTE cool girl, som gutta løper etter og vil gifte seg med. Det innebærer at jeg aldri gjør noe jeg ikke har lyst til og aldri later som noe som helst. Setter standarden selv. Men avslappet og morsom, ja det er jeg.

Anonymkode: a22b8...723

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fake'et noe som helst. Men nå er jeg bare meg selv da, og vil ikke ha noen mann. Har fortsatt mange feminine trekk som kommer til syne mellom games og øl på byn.

Hvorfor skal vi alltid sette folk i en bås? Er det pga egen usikkerhet, eller har jeg misforstått noe?

Anonymkode: 1575d...ed1

• Liker 1
Skrevet

Ikke cool girl her.

Mer en fkd up, emosjonelt ustabil, crazy girl med alvorlige daddy issues og forpliktelsesproblemer.

Menn løper fortsatt etter meg og vil gifte seg, uforståelig nok. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er smart, ser fotball, drikker øl, liker actionfilmer, analsex og hamburger. Men jeg stiller krav, kan bli sint, er litt lubben, har briller og er ikke så vakker 😅

Det er noen damer som tilpasser seg mennene de er med så voldsomt at de blir en annen person. Det er veldig trist, men det er samfunnet som har laget en slags drømmedame som menn vil ha og tror finnes, og som damer streber etter å være. 

Anonymkode: 1161a...b14

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en EKTE cool girl, som gutta løper etter og vil gifte seg med. Det innebærer at jeg aldri gjør noe jeg ikke har lyst til og aldri later som noe som helst. Setter standarden selv. Men avslappet og morsom, ja det er jeg.

Anonymkode: a22b8...723

Jeg var sånn før!

Det funka dårlig!

For da alle guttene og mennene så opp til meg, og syntes at jeg var så kul, hva førte det til?

Jo, det førte til at verden var praktisk talt tom for menn som JEG kunne se opp til og synes at var kul. 

Skrevet

Nei, jeg er en "kjip girl" som har egne meninger, er bitch face når jeg ikke liker det som skjer, kan være kontroll freak og sjalu om jeg overtenker.. Jeg er langt ifra drømme dama til de fleste gutta og tilome gubben synes nok synd på seg selv innimellom😳

• Liker 1
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Jeg gjør og sier det jeg vil. Er selvsikker, raus med de jeg er glad i og morsom. Vennene til typen omtaler meg som kul og flere av de har dratt meg på tomannshånd for å si at jeg er favoritten deres og er glad for at jeg og typen er sammen. Dette er skikkelig koselig, men det hadde nok ikke skjedd om jeg hadde gått inn for det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er meg selv. Noen ganger overlapper det med stereotypier, og andre ganger ikke.

Litt merkelig når jeg kan se på andre jenter at de tror jeg faker. 

Anonymkode: 769c4...943

AnonymBruker
Skrevet

Haha nope. Er en hardnakket einstøing av ei tispe. Driver ikke å diller og gjør meg deilig og behagelig for menn. Liker menn som ser meg og heller tenker "hun der skal jeg klare."

Men er jo også morsom, nerdete, har mange interesser og hobbier, gamer en del, spiser mye osv - så vet at en del nerder og sånt lett svermer litt - men jeg er ikke umiddelbart smøremyk for menn for å imponere de/gjøre de til lags.

Anonymkode: 084f0...efa

Skrevet

Nei.

Skrevet

Brukte tenårene og tidlige 20-årene på å være en Cool Girl, tilpasset meg alle jeg datet og var ekstremt opptatt av å please. Det var slitsomt og jeg sprakk mange ganger, for i realiteten er jeg vel det stikk motsatte av en Cool Girl. Jeg er jentejente og har typiske feminine interesser, liker svært lite av det gjennomsnittsmannen gjør, som fotball, øl og analsex. Og jeg er ikke redd for å si fra, si hva jeg mener og hva jeg liker, bli sint og sette grenser. Så selv om jeg kan sette pris på en hamburger og det skal mye til at jeg legger på meg, så er jeg nok så langt unna drømmedama man kan komme. Det har løst seg noen ganger likevel da, og jeg er ikke redd for å være alene, så det går bra uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok mange oppfatter meg som en Cool Girl, men for meg er ikke dette en tilgjort greie, men resultat av oppvekst og miljø videre i livet. Har bare brødre, alltid jobbet i mannsdominerte yrker og hatt mange kompiser. Det har ført til at interessefeltet mitt ligger litt over i den "maskuline" siden, biler, mc, fotball, friluftsliv, fiske og alle mulige handy greier. Jeg er ofte "en av gutta" og får som den eneste jeg vet om, være med på typiske gutteturer fordi interessene matcher. Men det er meg, og bare meg. Ingen fake der i gården. Analsex og øl er jeg lite keen på, men ellers avslappet til det meste og er kjent for å være lett å omgås og dramafri. Det betyr dog ikke at jeg finner meg i bullshit og være dørmatte. Noe annet oppveksten min har lært meg er at mannfolk tåler fint å få ting servert direkte når noe er galt, og jeg sier klart fra dersom jeg ser behovet for å sette grenser. Temperamentet flyr høyt her i gården, og det har aldri vært et problem for meg. Har intet inntrykk av at kompisene mine leter etter noen som går med på alt her i livet, og tror de setter pris på litt motstand. 

Anonymkode: a6101...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...