Gå til innhold

Tospråklig barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, minister-mio said:

Det var kanskje ikke feilen du sikter til, men språk (f  eks engelsk) skrives med liten forbokstav på både gresk, norsk og engelsk teor jeg.

Det var en av feilene jeg tenkte på ja. Men på engelsk er det stor bokstav, hvordan det er med gresk vet jeg ikke :)

Anonymkode: a10cb...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en av feilene jeg tenkte på ja. Men på engelsk er det stor bokstav, hvordan det er med gresk vet jeg ikke :)

Anonymkode: a10cb...54b

Det har du søren meg rett i, det har jeg garanter gjort feil på engelsk mange ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Er amerikansk. Snakker det mest engelsk med mannen, han snakker norsk med barna og jeg engelsk.  Det har ikke vært noe som helst problem. Det kommer noe språk feil de første årene på skolen men de lære fort mellom språkene og til slutt har absolutt null problemer (i hvert fall her).  Mine er nå tenåringer. 

Anonymkode: 316b4...a73

Skrevet

Jeg er vokst opp tospråklig, og det ordner seg! Når jeg ser på videoer av meg selv på den tiden ser jeg også at hvert enkelt språk var dårligere enn språket til jevnaldrende som kun snakket ett språk. Men man har jo dobbelt så mye å forholde seg til. 

Den knuten løste seg da jeg ble litt eldre. Nå snakker jeg begge språkene flytende, og er glad for det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er amerikansk. Snakker det mest engelsk med mannen, han snakker norsk med barna og jeg engelsk.  Det har ikke vært noe som helst problem. Det kommer noe språk feil de første årene på skolen men de lære fort mellom språkene og til slutt har absolutt null problemer (i hvert fall her).  Mine er nå tenåringer. 

Anonymkode: 316b4...a73

Mener du at de fortsatt gjorde en del feil de første årene, men at det gikk over? Det er i såfall beroligende. Når jeg hører andre fortelle om tospråklighet, høres det ut som om barna oftest snakker "perfekt" (eller like bra som ettspråklige barn) på begge språk helt fra starten av.

Ts

Anonymkode: 0c965...4c5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, mercury_ skrev:

Jeg er vokst opp tospråklig, og det ordner seg! Når jeg ser på videoer av meg selv på den tiden ser jeg også at hvert enkelt språk var dårligere enn språket til jevnaldrende som kun snakket ett språk. Men man har jo dobbelt så mye å forholde seg til. 

Den knuten løste seg da jeg ble litt eldre. Nå snakker jeg begge språkene flytende, og er glad for det. 

Så hyggelig å høre! Jeg kjenner meg litt mer beroliget nå, men skal absolutt prøve å hjelpe datteren min mer med norsken fremover.

Ts

Anonymkode: 0c965...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...