Frøyamor Skrevet 21. juli 2020 #21 Skrevet 21. juli 2020 Min gjør så å si alt, det har han gjort fra dag en. Først nå i uke 28 er jeg begynt å fungere normalt og kan hjelpe til igjen. Er vanvittig bortsjemt ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #22 Skrevet 21. juli 2020 Dette er vel veldig individuelt ut i fra tidligere vaner, formen til den gravide osv. Jeg var i fin form stort sett hele svangerskapet og gjorde de samme tingene. Hadde jeg vært i dårlig, måtte han ha gjort mer. Virker som enkelte på KG tenker de bare skal ligge på sofaen i 9 måneder og la mannen gjøre alt bare fordi de ER gravide.. Anonymkode: aa566...62b 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #23 Skrevet 21. juli 2020 Han gjør i utgangspunktet minst halvparten hjemme, og litt ekstra når jeg trenger det, om det er på grunn av graviditet eller tidligere når det har vært andre grunner. Anonymkode: 51bfa...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #24 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerte ikke på det. For meg så er det en selvfølge at partnere hjelper hverandre hver dag, men andre vil kanskje bruke andre ord for å beskrive det, jeg vet ikke. Jeg synes det er verre om man ser på det som plikt eller jobb. 🙂 Anonymkode: 3e2c1...158 At han "hjelper til" betyr jo at noen andre har det som sin hovedoppgave (jobb og plikt). Mannen bare "hjelper til". Det er faktisk en jobb og en plikt å holde felles hjem noenlunde rent og ryddig. Og den jobben og plikten gjelder samtlige husstandsmedlemmer. Eventuelle barn bidrar etterhvert som de blir gamle nok. Kan legge til at jeg er direkte skremt over å lese veldig mange innlegg her på KG der det tydelig fremgår at mennene ikke bidrar. Og enda mer skremmende at så mange unge kvinner nå i 2020 finner seg i det. De faller tilbake i kjønnsrollemønster som mange kvinner har kjempet lenge for skal gå over i historien. Trodde og håpet virkelig vi var kommet myyyye lenger. Hilsen kvinne født i 1961 Anonymkode: e3d5f...c5d 10
Gibralfaro Skrevet 21. juli 2020 #25 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: At han "hjelper til" betyr jo at noen andre har det som sin hovedoppgave (jobb og plikt). Mannen bare "hjelper til". Anonymkode: e3d5f...c5d Sammen så har man en jobb og en plikt, men for å få til den jobben så må man hjelpe hverandre. Ser man på det som en jobb og en plikt å være der for hverandre så høres det slitsomt ut for meg, det står jeg for. Men igjen, andre kan ha andre ord og uttrykk som de føler passer bedre, det er naturligvis helt greit. Dette er kun meg. 🙂 Endret 21. juli 2020 av Gibralfaro 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #26 Skrevet 21. juli 2020 Mannen min skjemmer meg bort totalt♥️ Har PO nå, med beskjed om å hvile mest mulig. Og han tar seg av ALT🥰 Anonymkode: b190a...66d 1
Sokkar Skrevet 21. juli 2020 #27 Skrevet 21. juli 2020 Mye 😊😊 han er en drøm, for jeg er sånn som ikke klarer å ligge på sofaen når andre "jobber".. men han bruker babyen mot meg, og vil virkelig avlaste meg ❤️ 2
Anonyme99 Skrevet 21. juli 2020 #28 Skrevet 21. juli 2020 Han gjør alt jeg ikke har gjort. Det vil si; vi pleier å planlegge dagens gjøremål kvelden før slik at vi er enige om hva vi skal. Alt jeg ikke har gjort gjør han så om planene er å vaske klær, ta skikkelig vask på badet og støvsuge resten av huset men jeg "bare" har støvsugd så vasker han klær og badet. Jeg må aldri spørr han om å gjøre noe. Om jeg ikke har lagd middag innen klokka 16 så gjør han det også. På kveldstid spørr han ofte om jeg vil ha massasje, så han pleier å massere føttene mine, ryggen min, nakken min og skuldrene mine (ikke alt på en gang da, hehe). Og hver onsdag har vi spadag, da setter vi av et par timer på kvelden til å ta et bad i badekaret, ta ansiktmaske og se en god film. Alt dette gjør han nok for at jeg skal ha en enklere hverdag, selvom jeg ikke har bedt om noe av det 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #29 Skrevet 21. juli 2020 Vi deler nesten som vanlig, men litt mer på ham. Han tar mesteparten av matlaging, kjøring/henting av barna, tur med hunden og er den som oftest handler. Jeg tar klesvask, morgenstellet med barna, det meste av logistikken og følger oftest til bhg og skole. Husvasken deler vi på, men han gjør mer enn sin del nå. Det viktigste er egentlig at han er flink til å sende meg i seng hvis han ser at jeg er sliten Anonymkode: 7c430...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #30 Skrevet 21. juli 2020 Han gjør det han ser og alt jeg ber han om. Han er GULL! 🤩. Anonymkode: 1162c...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #31 Skrevet 21. juli 2020 Kvinner har ansvar for egen kropp. Så enkelt er det. Anonymkode: 4c54d...470
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #32 Skrevet 23. juli 2020 Vi har nettopp flyttet sammen, er 22 uker. Han har flyttet og løftet alt det tunge.( vi har fått hjelp av venner og familie) Jeg er i god form og det er ingen grunn for at jeg ikke skal hjelpe til. Anonymkode: d578c...7a7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #33 Skrevet 24. juli 2020 Veldig mye. Han måtte f.eks. bære meg på do fordi rullestolen ikke kom seg inn dit (ekstrem bekkenløsning). Anonymkode: 20531...11c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #34 Skrevet 24. juli 2020 Husarbeid omtrent ingenting. Var høygravid å måtte vaske alt alene, og alt som omhandler klær. Skulle jeg vaske stua, måtte jeg ta pause og gjøre det i flere omganger. Så vidt han gidda å helle ut vaskebøtta, for da var jeg helt knekt i rygg og knær. Plukke ting opp fra gulvet var vondt. Så måtte sitte på rompa å brette klær o.l. Eller krype/ake på rompa om noe skulle plukkes opp under bord og møbler. Han er allergisk mot tua. Hvis han må vaske noe, blir han sur resten av dagen. Etter at fødselen var overstått, måtte jeg hjem å vaske barnerommet klart. Han var derimot helt fantastisk på å være pappa for eldste mens jeg var gravid, så jeg kunne hvile mye på dagtid og i helgene. Anonymkode: 1109e...43f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #35 Skrevet 24. juli 2020 Han er for tiden ganske sur fordi huset flyter. 😂 Jeg står opp hver morgen med eldste barnet og har vært helt skutt når jeg kommer hjem fra jobb. Så nå er det hissig rydding på gang etter barnet er i seng, mens jeg ligger på sofaen. 🙄 Anonymkode: 9a181...58c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #36 Skrevet 24. juli 2020 På 22.7.2020 den 1.28, AnonymBruker skrev: Kvinner har ansvar for egen kropp. Så enkelt er det. Anonymkode: 4c54d...470 Å du har ansvar for egen hjerne, men det betyr ikke nødvendigvis at den fungerer 😝🤪 Anonymkode: 1162c...ecc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #37 Skrevet 24. juli 2020 Vi deler vanligvis på likt, men nå gjør han det meste. Jeg vasker klær og tar oppvaskmaskinen, men alt med støvsuging og gulvvask gjør han. Ryggen er for vond til det for øyeblikket. Anonymkode: d7fc2...bef 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #38 Skrevet 24. juli 2020 Vi deler det som må gjøres av husarbeid og annet 50/50. Han har handlet oftere enn meg og bærer alt tungt nå mot slutten av graviditeten. Hvis jeg er veldig sliten/har sterke kynnere tar han 2-åringen med ut så jeg kan slappe av. Jeg har sortert og vasket alt av babyklær, sengetøy til baby osv. Anonymkode: 24747...c77
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #39 Skrevet 24. juli 2020 Han gjør veldig mye mer enn han pleier til vanlig. Hr vært plaget av mye kvalme og svimmelhet, og derfor har det vært mye sofa på meg. Men han har ikke klagd enda (iallefall ikke til meg). Formen min begynner å bli bedre nå, og jeg hjelper til mer og mer når jeg orker. Anonymkode: bf76e...34f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #40 Skrevet 26. juli 2020 Han gjør like lite som vanlig omtrent, men det er fordi jeg er hjemmeværende og han jobber. Alltid jeg som står opp først i helgene, og aktiviserer ungene sånn generelt. Hender han støvsuger gulvene, siden jeg begynner å bli stor tung og sliten nå. Anonymkode: a2de1...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå