AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Bør vi ha mer forståelse for hvor vondt det er å ikke bli valgt? Eller er det omvendt, at de som ikke blir valgt bør forstå hvorfor? https://www.nettavisen.no/livsstil/ntnu-forsker-setter-incels-pa-agendaen---det-bor-vaere-rom-for-empati-for-de-som-er-ensomme-hele-tiden/3423979710.html Anonymkode: 5fecf...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Det finnes kvinner som heller aldri finner seg noen og er ensomme. Null empati å spore der. Eller kronikker om at det er synd på dem. Anonymkode: ea745...b45 27
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes kvinner som heller aldri finner seg noen og er ensomme. Null empati å spore der. Eller kronikker om at det er synd på dem. Anonymkode: ea745...b45 Tok ikke lang tid før noen kom å gjorde dette om til en kvinnesak. Anonymkode: 5fecf...d2f 23
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tok ikke lang tid før noen kom å gjorde dette om til en kvinnesak. Anonymkode: 5fecf...d2f Alle vet at lave menn har problemer med damer, men Aftenposten lagde en sak om høye kvinner og.....blikkene de fikk på gata! Kvinner fremstilles som offer hele tiden og hver gang noen prøver å ta opp noe relatert ril menn kommer enten påstand om syting eller whataboutism. Jeg synes man skal ha empati med incels, men ikke med incels bevegelsen fordi kvinnesynet deres er helt på jordet. Anonymkode: 1ee0c...12c 12
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Jeg kan ha både empati og sympati med ufrivillig enslige, men jeg lurer på hva jeg skal/kan gjøre med det. Skal kvinner tvinges til å ha sex med menn som de ikke finner attraktive? Anonymkode: 5efa0...690 41
Yuumi Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 I 2018 så er det statistikk på dobbelt så mange menn som begår selvdrap enn kvinner, tipper et par av de har vært ensomme. Selvfølgelig burde en ha empati for ensomme folk? Det er vel ingen som ikke skremmes av tanken på å være helt alene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok ikke lang tid før noen kom å gjorde dette om til en kvinnesak. Anonymkode: 5fecf...d2f Det er jo en sak for begge kjønn, bare på ulikt vis. KG er feks stappfult av tråder med kvinner som hater menn. Alle menn er slik og sånn, menn er dritt, han er en fuckboy, alle menn er utro, han er redd for å binde seg osv. Men ja, jeg mener man skal ha empati for incels. Det er så overfora på dårlige erfaringer at det går på psyken løs. Anonymkode: b137a...ded 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ha både empati og sympati med ufrivillig enslige, men jeg lurer på hva jeg skal/kan gjøre med det. Skal kvinner tvinges til å ha sex med menn som de ikke finner attraktive? Anonymkode: 5efa0...690 Det er nettopp dette. Alle må starte med seg selv. Incels er fulle av forakt og selvforakt. Det er trist, men de må ta tak i det. Anonymkode: ea745...b45 16
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ha både empati og sympati med ufrivillig enslige, men jeg lurer på hva jeg skal/kan gjøre med det. Skal kvinner tvinges til å ha sex med menn som de ikke finner attraktive? Anonymkode: 5efa0...690 Enig. Har både empati og sympati med de som er enslige og ensomme, men har ikke noen løsning på det. Må være at det evt. blir legalisert med eskorte da? Så de ensomme enslige kan kjøpe seg selskap uten at det er kriminelt. Anonymkode: 2a142...260 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 Jeg tror denne NTNU forskeren er inne på noe der. Bak mye sinne og frustrasjon, er det gjerne en del sårhet. (Forhåpentligvis kan man gjøre noe før vedkommende blir helt fastgrodd i bitterheten sin.) Anonymkode: d8aef...ac6 3
Søgni Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 Jeg tror litt av poenget er å få vekk denne oppfatningen om at de "bare syter fordi de ikke får pult". Det handler vel om sosialt utenforskap, avvisning, og en opplevelse av å være avvikende og ikke høre til, og kan nok veldig ofte være mer generelt enn på sexfronten. Hvis man går et helt liv og opplever dette, så gjør man både folka det gjelder, opplevelsen de har, og hvorfor de er som de er, til noe mye mindre og bagatellmessig enn det er. Det som har et uttrykk som sinne, rommer ofte mange andre følelser og opplevelser enn det. 22
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 Det alle kan gjøre er å slutte å si ting som: "Det er ingen menneskerett å få kjæreste." "Hva skal man gjøre da, tvinge damer til å ha sex med dem?" "De trenger bare jobbe med seg selv." "De trenger bare selvtillit." Å slippe slikt, og slippe det å bli forakta hjelper. Anonymkode: ff2fb...410 9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #13 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes kvinner som heller aldri finner seg noen og er ensomme. Null empati å spore der. Eller kronikker om at det er synd på dem. Anonymkode: ea745...b45 Nei, derimot er det masse råd om å senke kravene og utbrodering om at kvinnen selv er skyld i ensomheten fordi hun er feit, kjedelig, har hatt for mange partnere, stygg osv. Anonymkode: 0de5b...85e 25
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #14 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det alle kan gjøre er å slutte å si ting som: "De trenger bare jobbe med seg selv." "De trenger bare selvtillit." Anonymkode: ff2fb...410 Der ble det riktig Anonymkode: 5fecf...d2f 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 15 minutter siden, Yuumi skrev: I 2018 så er det statistikk på dobbelt så mange menn som begår selvdrap enn kvinner, tipper et par av de har vært ensomme. Selvfølgelig burde en ha empati for ensomme folk? Det er vel ingen som ikke skremmes av tanken på å være helt alene. Jeg føler med ensomme mennesker, har selv vært mobbeoffer og ensom. Men incels må først slutte å jakte på fotomodeller. De vil jo ikke ha normale vanlige damer. De vil ha slanke sexy damer med vakkert ansikt. Uansett hvordan de selv ser ut. For øvrig er mye selvmord blant menn på grunn av at menn ikke snakker om følelsene sine. Mødre må lære sine sønner å snakke om følelser og søke hjelp når det er tungt. Få det ut! Anonymkode: 0de5b...85e 25
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #16 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det alle kan gjøre er å slutte å si ting som: "Det er ingen menneskerett å få kjæreste." "Hva skal man gjøre da, tvinge damer til å ha sex med dem?" "De trenger bare jobbe med seg selv." "De trenger bare selvtillit." Å slippe slikt, og slippe det å bli forakta hjelper. Anonymkode: ff2fb...410 Man trenger ikke å si det nei. Men incels må slutte å si at damene er fæle fordi de ikke vil ligge med dem. Anonymkode: 0de5b...85e 35
Yuumi Skrevet 21. juli 2020 #17 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg føler med ensomme mennesker, har selv vært mobbeoffer og ensom. Men incels må først slutte å jakte på fotomodeller. De vil jo ikke ha normale vanlige damer. De vil ha slanke sexy damer med vakkert ansikt. Uansett hvordan de selv ser ut. For øvrig er mye selvmord blant menn på grunn av at menn ikke snakker om følelsene sine. Mødre må lære sine sønner å snakke om følelser og søke hjelp når det er tungt. Få det ut! Anonymkode: 0de5b...85e Du har svaret på alt du, så bra.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #18 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med ensomme mennesker, har selv vært mobbeoffer og ensom. Men incels må først slutte å jakte på fotomodeller. De vil jo ikke ha normale vanlige damer. De vil ha slanke sexy damer med vakkert ansikt. Uansett hvordan de selv ser ut. For øvrig er mye selvmord blant menn på grunn av at menn ikke snakker om følelsene sine. Mødre må lære sine sønner å snakke om følelser og søke hjelp når det er tungt. Få det ut! Anonymkode: 0de5b...85e Og fordi menn velger mer brutale metoder som reduserer sjansen for overlevelse. Jeg har empati med ensomme menn, men ikke ensomme menn som ender opp som kvinnehatere. Anonymkode: 9fa84...887 28
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #19 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med ensomme mennesker, har selv vært mobbeoffer og ensom. Men incels må først slutte å jakte på fotomodeller. De vil jo ikke ha normale vanlige damer. De vil ha slanke sexy damer med vakkert ansikt. Uansett hvordan de selv ser ut. For øvrig er mye selvmord blant menn på grunn av at menn ikke snakker om følelsene sine. Mødre må lære sine sønner å snakke om følelser og søke hjelp når det er tungt. Få det ut! Anonymkode: 0de5b...85e Fedre må lære sønnene sine å snakke om følelser. Menn ser opp til menn. Menn gjør narr av følsomme menn, menn sier til sønnene sine at de skal slutte å gråte. Dette er ikke en mødregreie. Det er en foreldregreie. Menn må vise andre menn at det er greit å ikke være tøff hele tiden. Menn er menn verst. Anonymkode: 9e943...94c 35
Raven.Writingdesk Skrevet 21. juli 2020 #20 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Det er greit å ha empati med dem og enig i at det er et større problem enn kun at de ikke får sex, men at de sosialt ekskluderes. Her mener jeg dog hjelpa er "tough love". Mange menn har storhetstanker om seg selv, og de skjønner ikke at damene de vil ha, kanskje ikke er tiltrukket av dem. Kvinner på sin side undervuderer seg selv, og jobber hele tiden for å fysisk, seksuelt og sosialt fremstille seg så innbydende og tiltrekkende hun kan, for å få menn sin oppmerksomhet. Enkelte menn ser ut til å forvente at de bare skal få damers oppmerksomhet, uten å tilpasse seg eller gjøre innsats. Ikke skal de endre seg heller, gud forby! Jeg har snakket med flere slike ufriillige single. En av dem sa dønn seriøst: "må jeg velge ei stygg ei da"? når vi snakket om hva slags preferanse han hadde av kvinner (alt handlet jo om utseendet!) To andre nekter å endre seg eller gjøre innsats for å tiltrekke seg en dame. Og med "endre seg" så mener jeg basicly å tone ned ekstreme ting med seg selv. Kvinner velger konsekvent å holde hodet lavt, fordi via å stikke seg ut risikerer de å bli differansiert ut. Vi oppdrar og behandler kvinner og menn veldig ulikt. Kanskje er det "incel" perioden som skal til for at visse menn skjønner at de ikke er berettiget enhver kvinnes kjærlighet, at de må akkurat som kvinner; inngå kompromiss i kjærlighetsliv, kjempe og gjøre en innsats sosialt.. Endret 21. juli 2020 av Raven.Writingdesk 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå