AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Er på boligjakt og har vært på en drøss av visninger. 98% av de kvinnelige meglerne er unge, pene, slanke, sminket og oppdollet som om de skulle på ball. 80% av de mannlige har også stylet hår, skjegg og klær og er unge&freshe. Hvor er de med et mindre bra utseende? Anonymkode: 99b3d...1ce 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Vel, det er jo et selgeryrke. Kan jo være at meglerhusene velger å ansette folk de tror vil hjelpe på salget. Anonymkode: b1d62...a40 10
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Profesjonalitet. Man skal presentere og selge en bolig. Hadde du tatt en slaskete megler i joggedress seriøst? Nei.
The Kavorka Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Om det er pent eller ikke, kommer jo an på øyet som ser... Men jeg vil jo tro at de har en viss kleskode iom at de er selgere og sikkert ønsker å fremstå ordentlig og ryddig 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Profesjonalitet. Man skal presentere og selge en bolig. Hadde du tatt en slaskete megler i joggedress seriøst? Nei. Mente alminnelig utseende, ikke joggedress. Ts Anonymkode: 99b3d...1ce 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Mange av dem har sånn glætt og sleip selgerlook. Megleren da jeg kjøpt bolig hadde faktisk ikke det. Hun så helt normal ut og hadde ikke engang dressjakke Anonymkode: df089...016 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 Jeg merker at jeg slapper mer av og har mer tro på det megleren sier, når vedkommende har et mer alminnelig og nedtonet utseende Ikke fett hår og slaskete klær, men heller ikke 3 lag foundation og løsvipper. Ts Anonymkode: 99b3d...1ce 5
Morpheus Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Fordi de skal selge deg noe. Det er det som funker. Etterhvert kan disse bli for gamle og forfallet tar de igjen. Da bør de finne noe annet å drive med. Tror ikke de selger like bra da. Se på annonsene. Alle skal prøve å selge deg et palass fra en såpeopera. Med champagneglass på bordene, fyr i peisen og chanel-motekataloger tilfeldigvis oppslått på bordet. 3
Knirke Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Du kan jo si det samme om boligstyling. Hvorfor har folk mer lyst på en bolig som er stylet med litt freshe blomster og moderne møbler, selv om de tingene ikke følger med? Jo, fordi det selger. Pene boliger selger. Pene folk selger. Når det er sagt stoler jeg mer på en litt eldre person som virker som han har peiling, enn en 20-åring med designerskjorte og brylkrem i håret. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 En kusine av meg utdannet seg til eiendomsmegler på BI. Hun er, for å si det mildt, veldig heldig med utseendet. Blondt langt hår og blå øyne, veldig pen. Jeg så oppdateringene hennes på sosiale medier da hun var student, og jeg veddet med meg selv at "denne jenta får jobb før hun er ferdig med studiene en gang". Hun kan antageligvis håndplukke seg jobben hun vil ha. Det stemte. Hun gikk rett ut i jobb etter meglerstudiet. Det er ingen tvil om at meglere ofte er litt heldigere enn gjennomsnittet mtp utseende. Gjerne litt utadvendte og sjarmerende i tillegg. Når det er sagt, finnes det de som IKKE er det også. Siste megler jeg hadde, da eksen og jeg solgte boligen vi eide, var overhodet ikke heldig med utseendet. Han hadde stor mage, halvveis flintskallet, ikke noe kjekk av utseende, og dette til tross for at han enda forholdsvis ung. Men jeg tror de fleste ansetter meglere basert på utseende først - og så karakterer fra studiet. Anonymkode: ebe53...5a8 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 38 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Profesjonalitet. Man skal presentere og selge en bolig. Hadde du tatt en slaskete megler i joggedress seriøst? Nei. Men jeg tar jo heller ikke en dukke seriøst. Ingen advokater, jurister, dommere eller daglige ledere stiller i kort skjørt, tung sminke, parfyme og bleket hår. Mine lokale meglere, derimot, tror dette er en ok estetikk. Mange av dem ser ut som de er klare for en tung kveld på Ibiza, ikke en oppgave som involverer å (helst) huske hvor huset mitt ligger. Anonymkode: c00d3...af4 6
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente alminnelig utseende, ikke joggedress. Ts Anonymkode: 99b3d...1ce Her jeg bor, er det en profilert megler som er mindre pen. Hun har et merkelig ansikt og er ikke i nærheten av det som man kan kalle pen. Men, sminket og stylet ja. Så de mindre pene meglerne finnes de også.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #13 Skrevet 21. juli 2020 Synes spesielt de unge mennene i denne bransjen blir alt for glætte. Blir litt som de som pusher omega-3 i gågata liskom. Skaper ikke tillit til meg ihvertfall. Anonymkode: f53e1...2a6 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. juli 2020 #14 Skrevet 21. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tar jo heller ikke en dukke seriøst. Ingen advokater, jurister, dommere eller daglige ledere stiller i kort skjørt, tung sminke, parfyme og bleket hår. Mine lokale meglere, derimot, tror dette er en ok estetikk. Mange av dem ser ut som de er klare for en tung kveld på Ibiza, ikke en oppgave som involverer å (helst) huske hvor huset mitt ligger. Anonymkode: c00d3...af4 Google Mona Høiness du.
exictence Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 Fordi de skal selge noe. Man er mer villig til å kjøpe av noen som ser ordentlige ut og har pyntet seg (gjort bryderi med å se fin ut for deg) enn en som uttrykker at han ikke bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #16 Skrevet 21. juli 2020 Kvinne e er unge pene og slanke fordi de stort sett slutter i det de får barn. Veldig vanskelig for kvinner å kombinere meglerjobb og familie. Merkelig nok får mennene det til. Anonymkode: 84d30...23e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #17 Skrevet 21. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes spesielt de unge mennene i denne bransjen blir alt for glætte. Blir litt som de som pusher omega-3 i gågata liskom. Skaper ikke tillit til meg ihvertfall. Anonymkode: f53e1...2a6 Enig. I tillegg er de veldig flinke på å skrive kreative bildetekster under bildene i annonsen/prospektet. Altså, det hjelper ikke hvor mye de prøver å skrive i positive ordelag noe man kan avgjøre med øya selv. Og når man først er inne på kreativ vinkling; nærbilde av lysestaker og fruktfrakt øker ikke interessen for en bolig, hvem er det som har villedet meglerbransjen i å tro at det selger...? Anonymkode: 2fa6c...56d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #18 Skrevet 21. juli 2020 Masse lekre meglerberter ja. Har tatt meg i å beundre de på visning. Når jeg har vært alene på visning har jeg drømt om å knulle meglerdama på en av møblene hun har stylet opp. Anonymkode: 00871...db8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #19 Skrevet 21. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinne e er unge pene og slanke fordi de stort sett slutter i det de får barn. Veldig vanskelig for kvinner å kombinere meglerjobb og familie. Merkelig nok får mennene det til. Anonymkode: 84d30...23e Fordi de har en kvinne hjemme som gjør det mulig. Anonymkode: 3b439...e12 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #20 Skrevet 21. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og når man først er inne på kreativ vinkling; nærbilde av lysestaker og fruktfrakt øker ikke interessen for en bolig, hvem er det som har villedet meglerbransjen i å tro at det selger...? Dette lurer jeg også på. Samt det nye med en krøllet pledd på nesten hvert bilde. Dessuten synes jeg ikke å være påtatt hyggelig og superglætt er tillitsvekkende i det hele tatt. Anonymkode: df089...016 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå