AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #21 Skrevet 21. juli 2020 Har du spurt far om han kan jenke ned panikken noen tusen hakk dersom han ikke føres opp som far, ikke må betale bidrag og heller ikke vil ha noe kontakt med barnet? Han kan fortsette livet sitt akkurat som før, og du og barnet får leve livene deres i fred og ro. Anonymkode: 94498...a3c
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. juli 2020 #22 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Om du vil beholde banet, så gjør du det. Ikke ta et liv bare fordi barnefar sier det. Det er din kropp og du som kommer til å angre resten av livet ❤️ Endret 21. juli 2020 av Mysticgirl
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #23 Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid. Helt uplanlagt og på prevensjon. Barnefar er kjempesint og truer med å ta sitt eget liv hvis jeg ikke tar abort. Det er ikke reelle trusler, men det sier litt om han som person. Vi har bare vært sammen i noen mnd. Han mener jeg har lurt han, men det er virkelig ikke sant. Jeg skulle avslutte forholdet for han har for mange dårlige og skumle sider. Jeg er til tider redd for han. Nå innser jeg jo at det eneste jeg kan gjøre er å ta abort. Det er jo det eneste fornuftige. Det å skulle måtte forholde seg til en slik person resten av livet høres uutholdelig ut. Men samtidig så synes jeg det er helt forferdelig å måtte ta abort. Jeg gråter hele tiden for jeg vil ikke, men jeg må jo. Er så redd for at jeg kommer til å slite med dette resten av livet. Er det noen her som har opplevd noe lignende? Noen som har tatt abort som ikke ville det? Her krasjer fornuften og hjertet så til de grader. Anonymkode: a84ec...8bd Ønsker du å beholde så gjør du det! Hvis han presser deg til abort så er han ikke et godt menneske. Det er ditt valg, og enhver mann som ikke godtar det får du bare avslutte forholdet til hvis de nekter! De kan ikke kreve noe sånt av deg. Anonymkode: 6e759...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #24 Skrevet 21. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsker du å beholde så gjør du det! Hvis han presser deg til abort så er han ikke et godt menneske. Det er ditt valg, og enhver mann som ikke godtar det får du bare avslutte forholdet til hvis de nekter! De kan ikke kreve noe sånt av deg. Anonymkode: 6e759...ac4 TS har jo allerede konstatert at mannen er en dritt og at dette forholdet ikke er liv laga. Det er derfor hun føler hun må ta abort selv om hun ikke vil, for å slippe å ha noe med ham å gjøre. Anonymkode: ddb6f...502 6
isw Skrevet 21. juli 2020 #25 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Behold barnet. Det er stygt å si, men tar han livet sitt er det kanskje ikke noe stort tap for verden, barnet eller deg. Trusler om selvmord for å få viljen sin bør utelukkende besvares med «go ahead». Endret 21. juli 2020 av isw 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #26 Skrevet 21. juli 2020 Tok abort og angrer ikke. Hadde jeg ikke tatt abort, hadde jeg ikke hatt barna jeg har i dag. Anonymkode: 3e8ff...5c8 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #27 Skrevet 22. juli 2020 13 timer siden, isw skrev: Behold barnet. Det er stygt å si, men tar han livet sitt er det kanskje ikke noe stort tap for verden, barnet eller deg. Trusler om selvmord for å få viljen sin bør utelukkende besvares med «go ahead». Han kommer jo aldri til å ta livet sitt, og ts må la barnet vokse opp med en idiot av en far..... Anonymkode: 3e8ff...5c8 7
Hulderen Skrevet 22. juli 2020 #28 Skrevet 22. juli 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Han truer med å ta livet sitt om hun ikke tar abort. Høres dette ut som en fyr som ønsker å være en del av barnets liv? Nei, jeg er enig med den som skrev at det bare er å bryte forholdet, si at abort er utført, og så få barnet selv. Oppgi til NAV at barnefaren er ukjent. Barnets mor har noen år å klekke ut en bortforklaring på "hvem er pappaen min"spørsmål når barnet er lite, og så får barnet heller få vite navnet på far når barnet er blitt voksen. Anonymkode: 92678...8ab Dette er et godt forslag. Gjør det slutt og si at du har tatt abort. Hvis han om noen måneder oppdager at du er gravid, så si at det er med en annen. Og oppgi til NAV at du var uheldig med en ONS, og i etterkant oppdaget at fyren hadde løyet om navnet sitt. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #29 Skrevet 22. juli 2020 23 minutter siden, Hulderen skrev: Dette er et godt forslag. Gjør det slutt og si at du har tatt abort. Hvis han om noen måneder oppdager at du er gravid, så si at det er med en annen. Og oppgi til NAV at du var uheldig med en ONS, og i etterkant oppdaget at fyren hadde løyet om navnet sitt. Nja. Han kan kreve dna-test, og om den sannsynliggjør farskap vil han ha rett til samvær og plikt til å betale bidrag. Har ei venninne som har opplevd nettopp det, han fikk rett til samvær annenhver helg og annenhver sommer. Anonymkode: fd55f...508 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #30 Skrevet 22. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja. Han kan kreve dna-test, og om den sannsynliggjør farskap vil han ha rett til samvær og plikt til å betale bidrag. Har ei venninne som har opplevd nettopp det, han fikk rett til samvær annenhver helg og annenhver sommer. Anonymkode: fd55f...508 Hvis han ikke vil bli far så blir han glad bare han ikke trenger å ha med det å gjøre. Anonymkode: d82ef...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #31 Skrevet 22. juli 2020 Som en nevner over her så er psykiske sykdommer arvelige. I ditt tilfelle ville jeg tatt abort uten å nøle. Nå er ikke jeg alenemor,men det er ikke bare bare å være det heller. Anonymkode: 3d70c...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #32 Skrevet 22. juli 2020 Hvor gammel er du? Tenker at om du er ung så er sjansen stor for at kan etablere deg på nytt med en bedre mann og få barn med han senere. Det er virkelig ikke alltid lett å starte på nytt som alenemor.. Er du over 40 ville jeg nok beholdt om ønske om barn er stort, da får du gamble på at eksen ikke blir så opphengt i dere og prøver å få mye samvær. Anonymkode: fcd61...420 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #33 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke vil bli far så blir han glad bare han ikke trenger å ha med det å gjøre. Anonymkode: d82ef...8f1 Si ikke det. Min venninnes barnefar var fullt klar over at han skulle bli far, men nektet i starten å ha noe med ungen å gjøre. Han ble ikke oppført som barnefar ved fødsel, men etter et par år hadde han plutselig lyst til å være pappa likevel. Han fikk tvunget gjennom farskapstest og fikk etter stadfestet farskap dom for samværsrett (ikke annenhver sommer som jeg skrev over, men fire uker hver sommer). Mor og far har ikke noe godt forhold seg i mellom, og mor tror far bruker mye samværet på å snakke dritt om henne og å overøse ungen med ting hen ikke trenger. Anonymkode: fd55f...508 2
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2020 #34 Skrevet 22. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk må virkelig slutte å anbefale Amathea. Det er en grunn til at de før het "Mot abort" noe... De fremmer virkelig det å ikke ta abort. 🙄🙄🙄🙄 Anonymkode: af9a7...784 Det het "Alternativ til abort" før. Jeg synes ikke noen skal fremme abort, jeg. Det er fint at man kan snakke med noen og få vite hva slags muligheter som finnes. Til TS: Abort er et veldig endelig valg. Jeg sier ikke at det er feil - eller rett - i ditt tilfelle. Men jeg anbefaler deg virkelig å søke råd om de alternativer som finnes. Jeg er 100 % for selvbestemt abort og mener at det i mange tilfeller er rett avgjørelse. Men jeg er også klar over at hvis man selv er i mot abort, kan det medføre store psykiske problemer å tvinge seg gjennom det. Jeg vil også understreke at far har rettigheter. Selv om mor lyger overfor norsk myndighet og oppgir far ukjent (noe som egentlig er å svindle til seg alenemor ytelser og rettigheter som erstatning for oppgitt far), vil de fleste mennesker kunne legge sammen to og to og få fire - dvs at barnefar kan krever DNA test for å bevise at han er faren selv om mor har oppgitt far ukjent. Vil man ikke ha denne mannen i resten av sitt liv er det sikreste alternativet abort. Jeg føler med deg TS.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #35 Skrevet 22. juli 2020 IKKE ta abort fordi han oppfører seg som en dass. Han har ikke noe mandat til å kreve at du aborterer ett barn som også er DITT og det vokser i din kropp. Vær heller litt kynisk, da det er det han er. Han prøver å manipulere gjennom sin vilje. Ta gjerne kontakt med hans foreldre og politiet faktisk og si til dem at barnefar truer med å ta sitt eget liv og prøver presse gjennom en abort. Så skal du se fyren holder kjeft fremover. Anonymkode: eed3e...566 1
Cyndaquil Skrevet 22. juli 2020 #36 Skrevet 22. juli 2020 Behold barnet ! Skriv opp far ukjent. Da har han ingen rettigheter frem til han evt tar en DNA test. Og høres ikke ur som en fyr som blir å gidde noe sånn. Og Om han får ur fingeren og vil det når barnet feks er 5 år , har barnet så mye tilknytting til deg at han kun kanskje får helgesamvær innimellom
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #37 Skrevet 22. juli 2020 Bare du vet hva som er riktig for deg, men jeg kan jo komme med mine tanker likevel. Jeg har ikke vært i nøyaktig samme situasjon som deg, men jeg har barn med feil mann. Etter å ha vært fraværende de første årene har han kommet så veldig på banen de siste årene. Far har her sabotert samvær, spredt rykter, ødelagt mye for barnet og er psykisk ustabil. Han kan ringe barnet midt på natten og true med å ta livet sitt. Vi har vært utallige runder på familievernkontor, uten bedring. Det eneste jeg kunne gjort var å få endret samværet ved dom, men barnet føler samtidig lojalitet til sin far og ønsker ikke dette. Barnet er konstant redd for at far skal ta selvmord. Jeg er konstant redd for at far skal kjøre i fjellveggen med barnet i bilen under samvær. Barnet blir snart tenåring, og jeg ser mer og mer at eplet ikke faller så langt fra stammen som jeg hadde ønsket. Jeg har oppdratt barnet med mengder av kjærlighet og fornuftige grenser, men barnet har flere av fars personlighetstrekk, som kommer frem nå når barnet nærmer seg tenårene. Jeg ser det, og jeg frykter for hvordan livet hans blir. Psykiske vansker er arvelige. Personlighetstrekk er arvelige. Et barn er genetisk 50% far. Noen er mer lik den ene forelderen enn den andre. Du aner ikke hvordan barnet du bærer vil bli. Hva gjør du dersom barnet er kliss likt sin far? Det er jo stor fare for det. Tenk deg godt om. Du vet ikke hvordan dette vil påvirke deg resten av ditt liv. En abort er trist, men du kommer over det. Å ha barn med en psykisk ustabil mann kan i verste fall bli fatalt for både deg og barnet. Anonymkode: 4e10a...53c 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #38 Skrevet 22. juli 2020 Juridisk abort. Gi mannen juridisk abort. Så slipper vi disse problemstillingene i fremtiden. Anonymkode: 4f5f6...25b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #39 Skrevet 22. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juridisk abort. Gi mannen juridisk abort. Så slipper vi disse problemstillingene i fremtiden. Anonymkode: 4f5f6...25b Vi har ikke juridisk abort i Norge og kommer trolig aldri til å få det heller. Anonymkode: d82ef...8f1 4
MiniMaya Skrevet 24. juli 2020 #40 Skrevet 24. juli 2020 Personlig hadde jeg tatt abort, men jeg mener at DU bestemmer over din kropp. Ønsker du å beholde barnet så gjør du det. Ferdig snakka! jeg var i en lignende situasjon for 10 år siden, men mer motsatt. Ble uønsket gravid hvor barnefar veldig gjerne ville at jeg skulle beholde. Han ble så forbanna da jeg tok abort at han like gjerne skrev det på fb veggen min... offentlig slik at alle så det. Hyggelig type .... Jeg mener virkelig at dette er ditt valg. Når han har samleie med deg så er dette «risikoen». Jeg er sikker på at om du beholder vil dere begge, eller ihvertfall du, føle at det å beholde barnet var den beste beslutningen i livet ditt! ❤️❤️❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå