Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid. Helt uplanlagt og på prevensjon. Barnefar er kjempesint og truer med å ta sitt eget liv hvis jeg ikke tar abort. Det er ikke reelle trusler, men det sier litt om han som person. Vi har bare vært sammen i noen mnd. Han mener jeg har lurt han, men det er virkelig ikke sant. Jeg skulle avslutte forholdet for han har for mange dårlige og skumle sider. Jeg er til tider redd for han. 

Nå innser jeg jo at det eneste jeg kan gjøre er å ta abort. Det er jo det eneste fornuftige. Det å skulle måtte forholde seg til en slik person resten av livet høres uutholdelig ut. Men samtidig så synes jeg det er helt forferdelig å måtte ta abort. Jeg gråter hele tiden for jeg vil ikke, men jeg må jo. Er så redd for at jeg kommer til å slite med dette resten av livet. 

Er det noen her som har opplevd noe lignende? Noen som har tatt abort som ikke ville det? Her krasjer fornuften og hjertet så til de grader.

Anonymkode: a84ec...8bd

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Avslutt forholdet med mannfolket, behold barnet og oppdra det som alenemor. Tro meg. Det er mye bedre enn å angre på en abort for resten av livet. 

Mannen trenger ikke være en del av barnet’s liv om han ikke vil det,og for å være ærlig høres det ut som det beste for barnet i dette tilfellet 

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Amathea , du trenger noen profesjonelle å snakke med. Lykke til ❤️

Anonymkode: 27de2...186

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med Amathea eller lignende. Men husk på, psykiske problemer er arvelig - ønsker du det for barnet ditt? 

Anonymkode: a6773...950

• Liker 13
Gjest BethD
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet hennes er jo dersom barnefaren ønsker å være en del av barnets liv og lager masse trøbbel for mor og barn.

Anonymkode: dd2f4...731

Ja men om faren er såpass ustabil som det virker så tviler jeg på at han noen gang kommer til å ha noe vesentlig å komme med 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Ja men om faren er såpass ustabil som det virker så tviler jeg på at han noen gang kommer til å ha noe vesentlig å komme med 

Nok til å gjøre livet hennes veldig surt hvis han vil. Du har en naiv tiltro til norsk rett hvis du tror noe annet.

Anonymkode: 2eb19...efd

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon. Ble gravid ved et uhell med eksen, vi hadde det veldig fint og tenkte å beholde. Men det kom en ny side av ham frem da han skulle bli far, og den var ikke noe fin. Jeg fikk sjokk, og panikk. Jeg måtte bestemme meg fort, jeg satt jo plutselig med ansvaret for at barnet skulle få et fint liv. Jeg ble helt kvalm av tanken på at barnet kanskje ville få samme behandling som jeg nå fikk, og valgte å ta abort og gjøre det slutt. Har aldri angret på det. Han hadde aldri gitt fra seg 1% av omsorgen, han var jo perfekt i sine egne øyne.

Man kan ikke bare bestemme seg for å oppdra et barn alene, far har rettigheter. Et familiemedlem av meg valgte å beholde sitt barn med en gal fyr, og han leter stadig etter nye måter å ødelegge livet hennes på, 20 år etterpå. Det er ikke barebare å få all omsorgen, til tross for anmeldelser, voldelige handlinger og bekymringsmeldinger.

Anonymkode: ca3ba...e1f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid. Helt uplanlagt og på prevensjon. Barnefar er kjempesint og truer med å ta sitt eget liv hvis jeg ikke tar abort. Det er ikke reelle trusler, men det sier litt om han som person. Vi har bare vært sammen i noen mnd. Han mener jeg har lurt han, men det er virkelig ikke sant. Jeg skulle avslutte forholdet for han har for mange dårlige og skumle sider. Jeg er til tider redd for han. 

Nå innser jeg jo at det eneste jeg kan gjøre er å ta abort. Det er jo det eneste fornuftige. Det å skulle måtte forholde seg til en slik person resten av livet høres uutholdelig ut. Men samtidig så synes jeg det er helt forferdelig å måtte ta abort. Jeg gråter hele tiden for jeg vil ikke, men jeg må jo. Er så redd for at jeg kommer til å slite med dette resten av livet. 

Er det noen her som har opplevd noe lignende? Noen som har tatt abort som ikke ville det? Her krasjer fornuften og hjertet så til de grader.

Anonymkode: a84ec...8bd

Det er dette som gjør at jeg er imot abortloven.

Anonymkode: edc09...b57

• Liker 1
Gjest AnnaW
Skrevet

Dump faren, behold barnet...når han er så ustabil er han ikke noe å satse på uansett...er alenemor selv. Stortrives🤗

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet hennes er jo dersom barnefaren ønsker å være en del av barnets liv og lager masse trøbbel for mor og barn.

Anonymkode: dd2f4...731

Han truer med å ta livet sitt om hun ikke tar abort. Høres dette ut som en fyr som ønsker å være en del av barnets liv?

Nei, jeg er enig med den som skrev at det bare er å bryte forholdet, si at abort er utført, og så få barnet selv. Oppgi til NAV at barnefaren er ukjent.  

Barnets mor har noen år å klekke ut en bortforklaring på "hvem er pappaen min"spørsmål når barnet er lite, og så får barnet heller få vite navnet på far når barnet er blitt voksen.

Anonymkode: 92678...8ab

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt Amathea , du trenger noen profesjonelle å snakke med. Lykke til ❤️

Anonymkode: 27de2...186

Folk må virkelig slutte å anbefale Amathea. Det er en grunn til at de før het "Mot abort" noe... De fremmer virkelig det å ikke ta abort. 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: af9a7...784

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dere som ber Ts beholde og bli alenemor skjønner nok ikke hvor fryktelig mye som skal til før far mister retten til samvær, hvis han vil ha det. Han kan skambanke mor og fortsatt treffe barnet, fordi han ikke har vært voldelig mot barnet. Han kan også utøve vold mot barnet, love bot og bedring, gå i terapi og jatte med der, og dermed beholde samværet. Greit nok at far ikke ønsker dette barnet nå, men det kan jo snu helt når barnet blir født. Kanskje vil han ha samvær pga press fra sine foreldre, kanskje vil han ha samvær for å ikke få rykte på seg om at han er en dårlig person, eller kanskje han rett og slett vil ønske å ha kontakt med sitt eget barn, uten å være egnet. 

Jeg tenker dessverre at du har landet på riktig avgjørelse, Ts. Jeg ville aldri turt å beholde i dette tilfellet. Du må trøste deg med at du gjør det eneste rette. Kanskje lurt å gå i noe samtaler hvis du tenker du kommer til å slite med å bearbeide dette?

Anonymkode: e8c48...4bb

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må virkelig slutte å anbefale Amathea. Det er en grunn til at de før het "Mot abort" noe... De fremmer virkelig det å ikke ta abort. 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: af9a7...784

Ts vil ikke ta abort, hva er det du ikke forstår?

Jeg har vært hos de selv og følte absolutt ikke at de hadde noen agenda for å fremme anti-abort på noen måte.

Anonymkode: d82ef...8f1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg har vært i samme situasjon. Bf truet med å gjøre livet mitt til helvete, hvis jeg tvang han til å være far. Noe jeg ikke gjorde. Barnet har jeg beholdt og den lille «kontakten» vi har er gjennom NAV. Menn er klin koko gærne når de hører at de skal bli pappa men de gjør SVÆRT sjeldent noe med det. Barnet og meg lever upåvirket av barnefar.

Anonymkode: d82ef...8f1

• Liker 2
Skrevet

For en idiot! Det er jo barneskolekunnskap at samleie kan føre til barn, og han må jo kunne ta konsekvensen av dette. Ingen prevensjon er 100%. Du skal aldri måtte bli tvunget til å ta abort, det kan være så ødeleggende for deg om du faktisk vil beholde. 

"Hvis mor ikke oppgir navnet på barnets far og en mann erklærer farskapet, må mor godta erklæringen." står det her. Forhør deg med noen som kan det juridiske, kanskje kan dere gjøre en avtale nå på at han ikke skal erklære noe farskap og bare være ute av bildet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men husk på, psykiske problemer er arvelig - ønsker du det for barnet ditt? 

Anonymkode: a6773...950

Akkurat dette, pluss en vanskelig person å forholde deg til resten av livet. 

Jeg har dessverre selv barn med en person jeg aldri burde ha fått barn med. Tro meg, abort er i noen tilfeller det beste av to vonde valg. Mitt liv ble svært vanskelig fordi jeg ikke tok abort. Far har vært et helvete å forholde seg til i alle år, og barnet ligner dessverre på sin far. Har mye den samme personlighet. Det genetiske var sterkere enn miljø kunne vinne over. 

Jeg vet at det er vanskelig å ta abort, men hadde jeg visst hvor vanskelig det skulle bli å ikke gjøre det... 

Noe som er vanskelig her og nå, mot et liv med store utfordringer. 

Tenk deg godt om! Hvem man får barn med er kanskje det viktigste man avgjør i livet. For min del ble konsekvenser så store at jeg ikke kan anbefale deg å gjøre den feilen jeg gjorde. 

Livet ble svært utfordrende på grunn av en forferdelig far, og jeg har et barn som sliter veldig med psyken. Gener er gener, byggesteinene man er skapt med. Ditt barn vil få 50% av en mann som ikke er bra. Du må forholde deg til den mannen resten av livet, og det er ikke sikkert at dine gener og din kjærlighet til barnet vil vinne over det genetiske barnet vil arve fra far. Gener betyr mye. 

Tenk deg godt om. Ikke bare her og nå, men for hele livet. 

Anonymkode: 50055...a34

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Faren er i panikkmodus, du kan ikke ta noe han sier på alvor nå. Han er ikke nødvendigvis noen drittsekk, og han kommer sannsynligvis ikke til å ta sitt eget liv.

Valget er ditt, behold hvis du vil, men vær klar over at du potensielt vil ha en problematisk barnefar hengende på deg resten av livet, og/eller et barn med intet eller et dårlig forhold til ham. 

Anonymkode: f5dd7...29a

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er rett for deg, TS, kommer an på så mange ting. Diskuter dette med dine nærmeste, enten det er familie eller venner. De kjenner deg og situasjonen din, og kan gi deg mye bedre råd enn vi som er fremmede.

Anonymkode: f5977...98b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...