Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter nr 3. Nr 1 og 2 er over 6 år i mellom, og jeg hadde lik mage med begge gjennom hele svangerskapet. En jente og en gutt, begge rett over 3 kg. Denne gangen er jeg helt enorm, er 3 år siden forrige svangerskap og jeg veier allerede like mye som jeg gjorde høygravid med nr 2, og jeg er bare midt i andre trimester. Hadde bare fire kg mer på kroppen i utgangspunktet denne gangen. 

Stor mage = stor baby? Livredd for å få en på 5 kg, jeg er ganske liten selv 😅

Anonymkode: ab63c...374

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kan være mer fostervann også 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gigantisk mage i første svangerskap og fikk en gutt på 2,5 kg. Hadde nok mye fostervann.

Med nr 2 hadde jeg litt mindre mage, og hun var 3,3 kg

Anonymkode: 88847...25f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke en direkte sammenheng der.

Som nevnt kan du ha mye fostervann, men hvordan babyen ligger har mye å si for hvor stor magen virker.

Ligger babyen rett opp og ned, vil ikke magen stikke like langt ut (og dermed ikke virke så stor) som om babyen ligger med utover.

Anonymkode: e9fa5...98c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mye større mage i svangerskap nr 2, men ut kom en liten spirrevipp som var 600 gram lettere og 3 cm kortere enn førstemann.

Anonymkode: 74209...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde liten mage, og fikk en veldig liten baby. I mitt tilfelle hadde det en sammenheng, men det er ikke sikkert det er slik for deg.

Anonymkode: 12526...cc5

Skrevet

Stor mange kan være en indikasjon på stor baby, men magestørrelsen er også påvirket av f.eks. mengden fostervann, magefett, babyens leie osv, så det trenger ikke ha noe å si. 

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg hadde så vidt mage som høygravid. Kunne ikke se at hun var gravid, kun en liten kul nederst på magen. Jeg hadde helt normal gravid mage. Begge fikk like store gutter. 

Anonymkode: 089b1...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde diger mage med nummer 2 og stor gutt på 4,6 kg på innsiden.

Anonymkode: f0f6e...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gigamage med nr 2 og fikk en gutt på 3.4 kg

Anonymkode: 22b21...5ad

Skrevet

Jeg hadde en helt gjennomsnittlig mage ut i fra målinger, og ut kom en stor gutt på 4,5 kg. Til og med jordmor jeg gikk til i svangerskapet ble overrasket over at det var en så stor baby. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er omtrent dobbelt så stor som venninnen min. Hun hadde nesten ikke mage. Men babyen hennes var likevel helt gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 6c9cf...acf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gigantisk mage og alle spådde stor baby her. Kom ut en helt gjennomsnittlig baby på 3,5 kg 😅

Anonymkode: 8e592...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Magen min er superstor! men jordmor sier jeg har mye fostervann, og antar baby er liten. Dette fordi hun lett kan flytte rundt på den enda, i uke 39.. 

Anonymkode: 19f71...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt enorm mage i første svangerskap, babyen veide 3,9 kg. Men det var mye fostervann og stor morkake. Med neste hadde jeg helt normal stor mage, og babyen veide 3,5 kg. Og det var ingen forskjell på å føde de 2. Omkretsen deres rundt hodet var nøyaktig den samme. 

Anonymkode: e1fcf...e17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...