Gå til innhold

Syk katt borte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har vinglesyken. Og var veldig syk før den forsvant. Den har vært veldig syk før men overlevde den gangen. Lurer på om det er noen sjangs for at den lever eller om den er død. Har noen opplevd det samme? Han har vært borte i 6 dager nå.... hilsen en veldigbekymret katteeier som ikke er klar for å si forvel med katten sin ennå.

Anonymkode: 885ef...e29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke slippe ut syke dyr 😞 har du vært ute å lett etter den? En syk katt som ikke har vært hjemme på 6 dager, det høres ikke bra ut. 

Anonymkode: 665d1...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sånn at katter ofte gjemmer seg for å dø? Katten min er også veldig syk nå, vet ikke om hun overlever, slipper hun absolutt ikke ut nå da. Er hos dyrlegen idag, så får se hva de sier. 

Anonymkode: 0656a...e71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sånn at katter ofte gjemmer seg for å dø? Katten min er også veldig syk nå, vet ikke om hun overlever, slipper hun absolutt ikke ut nå da. Er hos dyrlegen idag, så får se hva de sier. 

Anonymkode: 0656a...e71

Mange gjemmer seg ja. Når de er syke er de et lett bytte for andre dyr 

Anonymkode: 665d1...740

• Liker 1
Skrevet

Ganske vanlig at katter (og sikkert mange andre dyr) gjemmer seg når de er syke/døende.

Vår siste katt krøp under hytta en gang den var veldig syk, den rakk å gjemme seg før vi skjønte den var syk. Det er sånn ca 15 cm klaring under hytta så vi fikk ikke krabbet etter. 

Hun svarte når vi lokket (det var derfor vi fant henne). Jeg fant meg en bademadrass og la meg på magen så jeg kunne se henne og hun se meg, og tror jeg lå sånn og lokket og pratet i bortimot tre kvarter, da kom hun ut. Og vi fikk henne tidsnok til dyrlege.

Gå litt rundt ute i området der du bor og lokk på henne, kanskje ta med noe mat hun liker som "lokkemiddel" hvis du ser henne.

• Liker 1
Skrevet

Let etter pus, og om hun ikke er chippet, gi beskjed til dyrlegen og dyrebeskyttelsen. Heng opp lapper i nærområdet.En syk katt som blir oppdaget, blir tatt til dyrlegen.

Ikke slipp ut pus uten GPS, spesielt om hun er syk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...