AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har for første gang fortalt noen om ting som skjedde med meg da jeg var yngre. Jeg ble befølt av en bekjent(voksen mann) da jeg var mellom 6 og 8 år, dette skjedde jevnlig og han klarte å lure meg til at vi hadde en hemmelighet som jeg aldri kunne fortelle til noen. Det endte opp med at jeg har følt mye skam rundt dette, og derfor ikke turt å fortelle noe. Selv om dette er 20 år siden nå. I oppveksten hadde jeg også problemer hjemme med psykisk mishandling og et par tilfeller hvor det ble fysisk. Personen jeg snakket med dette om, nevnte at jeg kanskje har rett på voldsoffererstatning. Men jeg sliter litt med å "rettferdiggjøre" at jeg skulle ha krav på det, da jeg i utgangspunktet har et fint liv som voksen. Jeg ønsker heller ikke å ta opp denne saken slik at andre(foreldre, søsken osv) får høre om det, da jeg ikke føler noe behov for å blande de inn i det. Er det noen som har erfaringer med å søke om voldsoffererstatning og kan fortelle mer om det? Anonymkode: eed37...b5a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Har vært gjennom det, måtte anmelde og få tilkjent erstatning i retten først - men ja, fikk penger. Anonymkode: 41b6d...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå