Gå til innhold

Hvordan er det å ha to tette, 1-3 års mellomrom? Tre barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i småsjokk, testet nettopp positivt og vi har hendene fulle med ettåringen og seksåringen. Det første jeg tenker er økonomi og plass, har vi kapasitet og ressurser til å ta vare på 3 barn? Enkelte dager har vi mer enn nok med å håndtere ettåringens utbrudd og 6-åringen som begynner i 2.kl neste måned. 

Vi har gjennomsnittlig inntekt, lever kanskje litt over evne men fortsatt må vi prioritere litt for at forbruket ikke skal være for høyt. Vi har familie og besteforeldre, men dem har nok med sitt og vi har ikke hatt noen form for praktisk hjelp de siste årene. Det har gått fint, vi har vært på besøk og har god avlastning i hverandre, men med to -2- små og en mellomstor ser jeg for meg at vi får det veldig travelt. 

Eller? 

Anonymkode: 0e9a4...2c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir travelt og det blir slitsomt, spes de 3 første årene. Så vil det bli travelt og slitsomt på en annen måte i noen år, før det forandrer seg igjen. 
Men om det er verdt det? Jeg vil si JA 😃

Anonymkode: 77d95...bb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tre barn på fem år med 19 mnd mellom nr to og tre. Nå er minsten straks to, mellomste tre (og et halvt) og største fylte nettop sju. 
Det er travelt, vi har fått dårligere økonomi og vi er vel enige om at nr tre «tippa lasset» Med to 100% jobber har vi ikke nok timer i døgnet til å holde alt i orden i huset og sånt. Vi har ingen avlastning i hverdagen og  det er utmattende til tider. Men det er verdt det! Når jeg ser på min lille duracellkanin på straks to så ville jeg aldri vært uten. Barna har et tett bånd og er veldig glade i hverandre og selv om det flyter litt har vi det veldig bra. Og barna har ikke vondt av å vite at man ikke bare kan kjøpe det man vil, men må spare en gang i blant. Kjør på sier jeg :) 

Anonymkode: a6276...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var eldste 3 år da tvillingene kom. Måtte ha ny bil og gjøre om litt i huset. Jeg ble alene med de da tvillingene var 5. Har gått bra, kjør på.

Anonymkode: b287e...506

AnonymBruker
Skrevet

Hun på 6 kan jo hjelpe til litt, dette går nok bra😃❤️

Anonymkode: 6e658...842

AnonymBruker
Skrevet

Eller han😅

Anonymkode: 6e658...842

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk to tette med 13 mnd mellomrom og en på syv år fra før. Det er innmari tøft og ha to så tette men må si det verste er hvor utrolig mye mindre tid det plutselig har blitt til han største og hvor vanskelig overgangen har vært. To så tette har vært altoppslukende og jeg føler eldste har betalt den største prisen dessverre og selv om jeg aldri ville vært foruten barna mine så skulle jeg gjerne forandret på omstendighetene.

Anonymkode: 368c5...349

AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynlig, som flere sier, at noe av dette vil gå på bekostning av den eldste. Men dere må jo kjenne etter hva dere har kapasitet til.

Anonymkode: afd2a...c62

AnonymBruker
Skrevet

3 barn på 4 år. Går fint viss mannen er tilstede og faktisk»hjelper» 

Anonymkode: 865ad...1eb

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 barn på 4 år. Går fint viss mannen er tilstede og faktisk»hjelper» 

Anonymkode: 865ad...1eb

Dette er noe av det viktigste. Det er to ulike verdener om mannen er mye deltakende og tar halve jobben med barna, eller om mannen melder seg mye ut. At man deler likt på arbeidet er utrolig viktig. 

Anonymkode: a9bef...c4a

AnonymBruker
Skrevet

Tre under skolealder. Det går fint økonomisk og praktisk, men hektisk er det selvfølgelig. Å finne barnevakt til alle tre er nok heller ikke lett, men det går bra. Tilsteværende mann og likestilling i hjemmet er viktig. Vi jobber litt redusert frem til de er to, bytter på hvem som jobber redusert. 

Anonymkode: f0b16...fc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...