AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hei Jeg skal selvfølgelig teste meg, men bare lurer Hvor stor er sjansen å bli gravid hvis jeg har hatt samleie 5 dager etter mens? Syklusen min er 28/+- dager Er det mulig i det hele tatt? Anonymkode: 715c3...7ae
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Hvis syklusen din er helt som den skal, så skal det ikke gå. Du skal få eggløsning på syklusdag 14 med en syklus på 28 dager. Sædceller kan leve i maksimalt 7 dager, noe som betyr at de vil være borte på dag 14 når du hadde sex på dag 5. Allikevel ville jeg ikke følt meg trygg i ditt tilfelle, når det er snakk om så små marginer. Får du eggløsning et par dager for tidlig, så kan du jo plutselig ha blitt gravid allikevel. Anonymkode: d30f8...b40
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Kommer an på om "dag 5" er 5 dager etter mensen startet, eller om det er 5 dager etter menstruasjonen var ferdig. Hvis det er 5 dager etter mensen startet, så er det svært liten sjanse for graviditet. Er det 5 dager etter mensen din sluttet, vil det jo avhenge av hvor lang menstruasjonen din er. Hvis mensen varer 5 dager, og du hadde sex 5 dager etter det, så betyr det at du hadde sex på dag 10. Om eggløsning er på dag 14 vil det derfor være sjanse for å bli gravid. Anonymkode: 08bae...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå