Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at dette sikkert varierer, men jeg fødte (keisersnitt) for en uke siden. Er i kjempegod form etter fødsel, men det ser jo ut som jeg er veldig gravid enda... Tar det lengre tid etter et keisersnitt å få magen normal? 
Vet at kroppen aldri blir den samme, og forventer ikke det på noen måte, men gleder meg til å gå på butikken uten å se gravid ut nå som jeg ikke lenger er det🙈

Anonymkode: fac3b...7fd

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Såklart tar det tid! Magen min ble ikke som før noen gang etter graviditet men tilnærmet etter KS tok det 1 år

AnonymBruker
Skrevet

Keisersnitt for snart 4mnd siden og magen er ennå ikke normal. Går 10-16.000 skritt om dagen, trener styrke og spiser normalt. Tar vel den tiden det tar :)

Anonymkode: 2270a...962

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert individuelle variasjoner, men her er det 6 mnd siden keisersnitt og jeg ser fortsatt gravid ut, til tross for at jeg nå veier fem kilo mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Jeg var rund før graviditeten. Jeg tror det er fordi alt har vokst sammen i arret, huden sitter fast i musklene under, så magen er liksom "hektet opp", om du skjønner. Og det er forsatt mye ekstra skinn. Slike sammenvoksinger er visst vanlig etter KS, og er grunnen til at så mange får en flapp/ et heng etter KS. 

Anonymkode: a1e01...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok veldig  individuelt. Jeg hadde en liten mage i graviditeten, og et par dager etter var magen flat igjen. Ikke lik som før, men flat. 

Anonymkode: f03a3...14e

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk magen tilbake etter et par uker. Jeg er nokså tynn fra før, og har rast ned i vekt etter graviditeten. Men til tross for dette, så har jeg fått et heng over arret på høyre side. Så passer mine gamle klær, men med dette henget er ganske synlig - så jeg ser ut som jeg er 3 måneder på vei eller veldig oppblåst på høyre siden 😅 stor pølse som står ut. 

Anonymkode: 6b36b...f06

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg fikk helt flat mage etter bare en uke etter min første fødsel, to uker etter den andre, og kroppen ser i all hovedsak lik ut som før jeg fikk barn, uten at jeg har gjort noe særlig innsats for det. Mens andre blir aldri som før uansett hvor mye de trener. De fleste som har tatt keisersnitt får et lite "heng" over arret, men man kan fint få flat mage selv om man har tatt keisersnitt. Dersom du ikke får det, er det nok ikke pga. snittet, men fordi kroppen din "er sånn". De aller fleste klarer å gå ned i vekt igjen etter svangerskap (med varierende innsats), men akkurat kroppsformen er det vanskeligere å gjøre noe med.

Anonymkode: 28eec...ba1

Skrevet

Hadde KS med første, tok et par mnd før jeg ikke lengre så gravid ut :) Vaginal fødsel med andre. Magen blir aldri den samme, men med andre slapp jeg å "se gravid ut" like lenge, mer løshud og deig liksom, men ikke så mye fyll. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn i de gamle buksene mine et par uker etter keisersnitt, hadde nesten flat mage før. 

Anonymkode: d3422...def

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer an på hvor mye mage man hadde før graviditeten.

Jeg hadde ganske flat mage før jeg ble gravid. Noen mnd etter ks var magen som før igjen. Har heller ikke noe heng over arret men mener jeg hadde det den første tiden etter ks og belaget meg på at det var sånn det ville bli seende ut. Gi kroppen tid. Det er altfor tidlig å si noe om endelig resultat så kort tid etter snittet.

Anonymkode: 1cbfa...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Litt over ett år etter KS, og magen min ser ganske lik ut som før jeg ble gravid, bortsett fra at jeg har litt slappere muskler fordi jeg ikke har trent på leeeenge. Jeg hadde utovermage ganske lenge etter fødselen, men nå er magen flat igjen. Det kan ta litt tid, men kroppen kan absolutt bli som før igjen.

Anonymkode: 26ed4...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...