Gå til innhold

Hotel Alexandra i Loen vs Hotel Union i Geiranger...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva anbefaler du og hvorfor? Skal booke familien inn på et av hotellene:)

Anonymkode: 3f914...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Loen uten tvil. Mye kjekkere for barna og bedre/ større bassengområde. Og god mat. Også mer å gjøre i nærområdet. Tror lokale velger Loen først.

Anonymkode: bbc83...e06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Loen, uten tvil. Av samme grunner som personen over. Har også lest at Geiranger er veldig tettpakket nå, er lenge siden jeg var der men husker det som et veldig lite sentrum og det var det. I Loen kan man reise litt nærliggende steder som Olden, Stryn, Sandane, Hjelle, Briksdalsbreen osv om man ønsker å se litt mer, i tillegg til det som er i selve Loen. Håper virkelig dere får fint vær, det er virkelig et av verdens vakreste steder. 

Anonymkode: 246dd...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge stadar er fine. Geiranger er litt meir avgrensa, men det er et koselig lite sentrum å rusle i, og veldig fin natur. Begge har vanligvis veldig god mat på buffet om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veit ingenting om Geiranger, har vært en del i Loen. Kjempegøy som barn. 3-4 bassenger og sklie. Veldig god mat var det også, men det er SVINDYRT. Maten er dyr(og har tapt seg de senere årene) og å overnatte der er altså så dyrt at sist gang vi var i nærheten så leide vi noe annet(og større og bedre). 

Anonymkode: 4c8cc...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig preferer Union hotell i Geiranger, velg rom i "nydelen" med balkong. 

Men reiser man med barn er nok Alexandra kjekkest for de små. Bessengdelen er bra, mulighet for større rom og via ferrata/gondolen opp. 

Begge hotellene har en nydelig spa avdeling 🙌

Anonymkode: bcd42...bfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eg er frå området, og ville nok ha valt Loen om eg skulle velje. Meir å finne på i nærområdet der, og i Geiranger er det veldig trangt. Hinsides dyrt er det uansett.. I år hadde eg nok ikkje reist til nokon av stadene. Siste vekene har antalet turistar eksplodert, og det er som ei maurtue her! Men om det er hotellet som er det viktigaste hadde eg som sagt valt Loen.

Anonymkode: 73aa1...756

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veit ingenting om Geiranger, har vært en del i Loen. Kjempegøy som barn. 3-4 bassenger og sklie. Veldig god mat var det også, men det er SVINDYRT. Maten er dyr(og har tapt seg de senere årene) og å overnatte der er altså så dyrt at sist gang vi var i nærheten så leide vi noe annet(og større og bedre). 

Anonymkode: 4c8cc...aa5

Ja, forsåvidt enig i det. Ville selv valgt Hotel Loenfjord, som har samme eier, og som ligger rett over veien fra Alex. Det er et rimeligere alternativ, men ikke så mye dårligere. Iom. at de har samme eier, har du  tilgang til mange av fasilitetene på Alex. Så vidt jeg vet, er disse hotellene fortsatt familieeid, og ikke blitt "sterile kjedehotell".  

Anonymkode: 21837...209

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Loen! Jeg er fra ikke langt unna der. Geiranger er ekstremt fult nå, kjenner flere som er der. Folk må ta med matpakke fordi kafeene ikke har plass til alle! 

Hotel Alexandra er dyrt. Men god mat, fint Hotel og en del mer å gjøre. 

Har bodd der et par ganger. 

Anonymkode: 682e2...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva koster hotellene da?

Anonymkode: 60472...deb

Betalte 10000 for to netter på Union forrige uke. 5etg og utsikt.

Anonymkode: a312a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg er «lokal» til ein av plassane, da det faktisk tek over 90 min å køyre mellom Geiranger og Loen. Eg hadde nok valt Geiranger pga. naturen, men med ungar er det nok kjekkast i Loen. Helst hadde eg nok budd på Union hotell på Øye! Mykje finare enn dei to andre!

Anonymkode: 37eba...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært mange ganger begge stder. For meg er god mat viktig, og det scorer Loen megahøyt! Maten på Union spiser jeg ikke omtrent.

Anonymkode: 3612e...392

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er «lokal» til ein av plassane, da det faktisk tek over 90 min å køyre mellom Geiranger og Loen. Eg hadde nok valt Geiranger pga. naturen, men med ungar er det nok kjekkast i Loen. Helst hadde eg nok budd på Union hotell på Øye! Mykje finare enn dei to andre!

Anonymkode: 37eba...0b3

Alt dette. Jeg er også fra området og ville nok valgt Geiranger pga spaet. Men jeg har ikke barn. Minuset med Geiranger er at der knapt er andre steder enn hotellet å spise, og der er det dyrt. 

Hotellet på Øye må dere besøke, om enn bare for å se på rommene (dørene står åpne før folk sjekker inn). Utrolig flott! 

Anonymkode: e58a1...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...