Gå til innhold

Søskenbarn treff - krise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå blitt invitert til søskenbarntreff. Vi er 17 søskenbarn. 
det er 3 stk som arrangerer dette og vi skal være på gården til våre besteforeldre. 

Saken er at den ene fetteren min som er med på å arrangere dette treffet forgrep seg på meg da jeg var 13 år. Har gått i terapi og fått bearbeidet alt sammen, og saken er ferdig. Min fetter bor på denne gården og dette er da hjemplassen hans, også der overgrepene skjedde. 

Jeg har jo veldig lyst å møte de andre, samtidig vil det bli vanskelig for meg både å bære på fetteren sin hjemplass, der det skjedde god sammen med han. 
har ikke vært der siden dette skjedde, og vet ikke om jeg takler å dra tilbake dit.. 

kjenner jeg egentlig er forbannet fordi han har tatt fra meg dette stedet og nå muligheten for søskenbarntreff. 

hadde det vært på en nøytral plass hadde jeg kanskje vurdert det... 

noen som har noen støttende ord å komme med? 

Anonymkode: 54abb...93e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også fratatt mye pga overgrep. Mulighet for å delta i bursdager, begravelser mm. Det er dessverre bare slik. Hadde ikke dratt, om jeg var deg. 

Anonymkode: b5844...7de

• Liker 6
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Dumt at du må vike her. Det synes jeg ikke er greit.

Vet de andre søskenbarna om det? Må da være mulighet for en middag både uten han og gården.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært sunt for meg å dra dit. Ta vare på deg selv.

Anonymkode: 65ca6...e00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også fratatt mye pga overgrep. Mulighet for å delta i bursdager, begravelser mm. Det er dessverre bare slik. Hadde ikke dratt, om jeg var deg. 

Anonymkode: b5844...7de

Takk for svar. Jeg vet at om jeg drar, blir det ikke noe koselig og avslappende for meg. Det vil være anspent, sårt og mange minner vil trenge på.. jeg vil holde maska og lage som når jeg er der, så får jeg en down når jeg kommer hjem... er ikke synsk, men slik tror jeg det kan bli.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt ifra om dette til de andre søskenbarna dine? Tenker vel egentlig at det er fetteren som ikke bør være invitert.

Anonymkode: a9ab1...c92

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Pusejenta13 skrev:

Dumt at du må vike her. Det synes jeg ikke er greit.

Vet de andre søskenbarna om det? Må da være mulighet for en middag både uten han og gården.

De andre vet ikke om det nei, vi er mange, og vi er spreder over hele landet. 2 kusiner som vet det.. men ikke de andre. 
vil ikke fortelle det for det kommer ingenting godt ut av det nå som vi har lagt dette bak oss. Fetteren min har jeg hatt en lang samtale med, og han tar ansvar og avstand for det han har gjort. 
det er mine følelser og minner som blir sårt å håndtere. 
vil ikke utsette meg for dette treffet om det blir krøll for meg etterpå eller der 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sagt ifra om dette til de andre søskenbarna dine? Tenker vel egentlig at det er fetteren som ikke bør være invitert.

Anonymkode: a9ab1...c92

De andre vet ikke.. og det er fetteren min som er hoved arrangør 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig ingen råd utenom at du bør følge magefølelsen din, jeg vil bare sende deg en stor internett-klem ❤️

Anonymkode: 80d0d...1bb

• Liker 3
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De andre vet ikke om det nei, vi er mange, og vi er spreder over hele landet. 2 kusiner som vet det.. men ikke de andre. 
vil ikke fortelle det for det kommer ingenting godt ut av det nå som vi har lagt dette bak oss. Fetteren min har jeg hatt en lang samtale med, og han tar ansvar og avstand for det han har gjort. 
det er mine følelser og minner som blir sårt å håndtere. 
vil ikke utsette meg for dette treffet om det blir krøll for meg etterpå eller der 

Kommer kanskje ingenting godt ut av det, men likevel for drøyt at du som offer skal måtte holde deg unna mens han skal gosse seg. Jeg hadde blitt bra forbanna hvis dette hadde skjedd i min familie uten at noen fortalte meg om det, og jeg gikk rundt og var kompis med en voldtektsmann.

Jeg synes det er helt innafor at du sender en melding rundt og finner på en unnskyldning, eller sier det som det er, ANG hvorfor du ikke kan komme. Deretter foreslår du en middag dagen før eller etter hvor voldtektsmannen selvsagt ikke er invitert.

Skrevet

Jeg tenker også at du må følge magefølelsen. Det kan slå begge veier, at det blir veldig tøft for deg, men samtidig kan det også hende at du får en slags avslutning på det. Hvis du holder deg unna fetteren, og prater med resten, og kanskje får en god opplevelse allikevel. Og at du opplever at stedet ikke er "farlig" lenger, hvis du skjønner?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Candiru skrev:

Jeg tenker også at du må følge magefølelsen. Det kan slå begge veier, at det blir veldig tøft for deg, men samtidig kan det også hende at du får en slags avslutning på det. Hvis du holder deg unna fetteren, og prater med resten, og kanskje får en god opplevelse allikevel. Og at du opplever at stedet ikke er "farlig" lenger, hvis du skjønner?

Har tenkt tanken jeg også.. N lever ikke våre besteforeldre mere, og han har tatt over gården.. så dette er en plass som jeg i fremtiden ikke kommer til å dra. Uansett kjipt da dette var vårt sommer paradis som barn. 
det verste som kan skje utenom at jeg selv får det kjipt med meg selv, er at han begynner å snakke om hva som skjedde når han har fått litt innabords.. for det blir jo alkohol.. jeg har ikke sett han siden saken kom opp.. og det er mange mange år siden nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Så kinkig! 

Jeg hadde nok ikke reist, men jeg hadde faktisk skrevet grunnen til fetteren din. Han kan godt kjenne på konsekvensene han OGSÅ. 

Anonymkode: 9758b...47d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De andre vet ikke.. og det er fetteren min som er hoved arrangør 🤷🏼‍♀️

Og han inviterer deg??? Er han ikke helt bra i hodet da, som tenker at du vil sette pris på å bli invitert ??

Anonymkode: 54f4f...d51

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og han inviterer deg??? Er han ikke helt bra i hodet da, som tenker at du vil sette pris på å bli invitert ??

Anonymkode: 54f4f...d51

Så du mener han skulle invitere alle de andre søskenbarna men ikke TS? Hadde det vært bedre for TS tror du? 

Anonymkode: 58edb...ac0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...