Gå til innhold

fargeanalyse/årstid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var en periode hvor det var så populært å finne ut hvilken årstid man er, noen som er gode på det?

Jeg har blå/grønne øyne, mørkeblondt/lyst brunt hår (i følge frisøren er jeg en 6-7 på skalaen) og lys hud (blodårene mine ser blåaktig ut på hånda) som lett får farge, men er ganske lys.

Anonymkode: 73232...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aniita

Høres ut som sommer. Muligens myk sommer.

Da kler man farger som ikke er for sterke, men som er myke, som babyrosa, babyblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, høres ut som sommer. Jeg er sommer og har omtrent samme farger som deg🙂

Jeg ser helt syk ut hvis jeg får noen varme farger opptil ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Aniita skrev:

Høres ut som sommer. Muligens myk sommer.

Da kler man farger som ikke er for sterke, men som er myke, som babyrosa, babyblå.

Lyse farger som pastell? Jeg er veldig lite glad i pastellfarger, men kan godt like dusere blå, lilla, grønn osv uten at det er pastell om det gir mening? 

4 timer siden, Maddy25 skrev:

Ja, høres ut som sommer. Jeg er sommer og har omtrent samme farger som deg🙂

Jeg ser helt syk ut hvis jeg får noen varme farger opptil ansiktet.

Veldig spennende hvordan fargene kan ha så innvirkning!  Er ikke så god på det her, men tror for sterke farger blir for mye på meg samtidig som jeg godt kan gå i hvitt men ikke alt for lyse farger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er en soft årstid. I dagens fargeanalyse er det 12(!) årstider. I og med at du trives best i duse farger, tipper jeg at du enten er soft summer eller soft autumn. 
Den ene er varm, den andre kald. Men enkelte farger er felles for begge paletter. 

Du må nesten bare prøve å finne de fargene du trives med. Sjekk Pinterest, som bildet er fra. 😀

9F65C987-58A1-47B5-B0CB-85E042B25EB6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lyse farger som pastell? Jeg er veldig lite glad i pastellfarger, men kan godt like dusere blå, lilla, grønn osv uten at det er pastell om det gir mening? 

Veldig spennende hvordan fargene kan ha så innvirkning!  Er ikke så god på det her, men tror for sterke farger blir for mye på meg samtidig som jeg godt kan gå i hvitt men ikke alt for lyse farger heller. 

Ja lilla og grønn er fint. Også navy blå kler man om man er soft sommer.

Jeg liker heller ikke fargen jeg kler best, khaki. Men ser veldig bra ut med den fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Det går annet å gå enda dype i fargeanalyse. Her er beskrevet noe som heter "Fargevifte". Ordentlig fargeanalyse kan ta opp til 3 timer;)

Anonymkode: 25251...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2020 den 13.44):

Nei ikke pastell, de er mye lysere og klarere. Som babyblå, babyrosa, mintgrønn. Typisk godteri farger liksom. Men heller myke, duse farger. Jeg er enig i den duse årstiden, du er altså nøytral som heller mot den kalde. 

Se på dette bildet:

FDF5E031-CFC5-4E6F-BF52-D78BA5E2D2CE.png

Anonymkode: bf7a3...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...