AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hva hadde du, og hvordan gikk det? Hva ville du helst valgt igjen hvis du hadde muligheten? Anonymkode: 2bf5c...7fd
Sokkar Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Vaginal 😊 har født vaginalt før, skal snart føde igjen. Men har ikke prøvd keisersnitt, så kan ikke uttale meg om det.. 😊 Fødslene har gått veldig fint. Kraftige og gode rier, og friske og fine barn ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 To vaginale. Er livredd for keisersnitt (usikker på hvorfor). Hadde valgt vaginal any day. Anonymkode: 1b3d2...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Hvis man har keisersnitt på nr 1 av ulike årsaker - kan man føde vaginalt neste gang da?😬 Anonymkode: 2bf5c...7fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Jeg hadde vaginal fødsel, på en måte ønsker jeg at jeg hadde hatt keisersnitt (hadde valget på grunn av fødselsangst som kom av at jeg opplevde seksuelle overgrep i barndommen) fordi fødselsforløpet var grusomt (vonde rier hjemme i 3 døgn, deretter 20 timer aktiv fødsel som endte i vakuum) og fordi jeg fikk fødselsskade som aldri ble helt bra. Men samtidig vet jeg jo ikke hvordan et keisersnitt hadde blitt heller.. Men skal jeg noengang ha et barn til så blir det nok keisersnitt. Anonymkode: d9418...3c3 1
Sokkar Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har keisersnitt på nr 1 av ulike årsaker - kan man føde vaginalt neste gang da?😬 Anonymkode: 2bf5c...7fd Ja 😊
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 3 vaginale, uten smertestillende. Gått helt fint hver gang, til tross for både klipping og revning alle tre ganger. Aldri gruet meg til fødsel. Men har vært heldig å ha relativt raske fødsler. Keisersnitt har vært min store skrekk. Eldstemann måtte tas med vakuum og det føltes som et nederlag å ikke få fullføre selv, så tør ikke tenke på hva jeg hadde følt om det hadde endt i ks eller at det ikke var noe annet alternativ enn ks Anonymkode: 3613c...38e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har hatt både vaginal og keisersnitt. Hadde valgt 10 vaginale fødsler enn keisersnitt på nytt! Anonymkode: f410f...c48 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vaginal fødsel, på en måte ønsker jeg at jeg hadde hatt keisersnitt (hadde valget på grunn av fødselsangst som kom av at jeg opplevde seksuelle overgrep i barndommen) fordi fødselsforløpet var grusomt (vonde rier hjemme i 3 døgn, deretter 20 timer aktiv fødsel som endte i vakuum) og fordi jeg fikk fødselsskade som aldri ble helt bra. Men samtidig vet jeg jo ikke hvordan et keisersnitt hadde blitt heller.. Men skal jeg noengang ha et barn til så blir det nok keisersnitt. Anonymkode: d9418...3c3 Jeg hadde akkurat sånn fødsel som deg. 3 døgn med ubeskrivelige vonde rier, +!1 døgn med rier på sykehuset. Endte med vakuum og tang, og ble hasteoperert etter fødsel. Det var helt grusomt. Opplevelsen var som om det var overgrep, ikke fødsel. Aldri mer vaginalt fødsel på meg. Anonymkode: 455e8...f58 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt både vaginal og keisersnitt. Hadde valgt 10 vaginale fødsler enn keisersnitt på nytt! Anonymkode: f410f...c48 Hvorfor om jeg kan spørre? Er det mer komplikasjoner ved keisersnitt? Anonymkode: 2bf5c...7fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor om jeg kan spørre? Er det mer komplikasjoner ved keisersnitt? Anonymkode: 2bf5c...7fd Ja, både selve fødselsopplevelsen og tiden rett etterpå er annerledes. Vagnial fødsel er jo selvfølgelig veldig mye mer smertefull enn keisersnitt. Men det er smerter som går over etter fødsel og kan ikke sammenlignes med de smertene man har etter keisersnitt. Man har forferdelig vondt, må ha hjelp til alt, sår som må passes på, mer styr med amming på grunn av begrenset bevegelighet. Man føler seg hjelpesløs. Min erfaring er hvertfalll at det tar mye lenger tid å komme seg etter keisersnitt enn vaginal fødsel. Anonymkode: f410f...c48 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, både selve fødselsopplevelsen og tiden rett etterpå er annerledes. Vagnial fødsel er jo selvfølgelig veldig mye mer smertefull enn keisersnitt. Men det er smerter som går over etter fødsel og kan ikke sammenlignes med de smertene man har etter keisersnitt. Man har forferdelig vondt, må ha hjelp til alt, sår som må passes på, mer styr med amming på grunn av begrenset bevegelighet. Man føler seg hjelpesløs. Min erfaring er hvertfalll at det tar mye lenger tid å komme seg etter keisersnitt enn vaginal fødsel. Anonymkode: f410f...c48 Takk for et opplysende svar! Trodde de fleste ville valgt keisersnitt for å slippe de verste smertene men forstår nå at det ikke var helt sånn jeg trodde 😊👍🏻 Anonymkode: 2bf5c...7fd
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 Hadde (haste-) keisersnitt, gikk fint, men myyye vondt og ubehag etter fødsel og tok en god 2 uker før jeg kunne gjøre enkle ting som å reise meg opp fra sofaen uten smerter. Ikke særlig praktisk form å være i når man akkurat har fått barn. Men var verdt det Jeg håper jeg får føde vaginalt neste gang 😊 Anonymkode: 4c98d...0a3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har keisersnitt på nr 1 av ulike årsaker - kan man føde vaginalt neste gang da?😬 Anonymkode: 2bf5c...7fd Ja, men risikoen for nytt snitt er større. Hvor stor kommer an på grunnen til at det ble ks i utgangspunktet. Anonymkode: 4c98d...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Har hatt to vaginale fødsler. Vil aldri føde vaginalt igjen. Det hadde vært helt uaktuelt. Grusomt vondt begge gangene og da særlig siste fødsel. Hadde heller ikke ønsket keisersnitt. Det er ikke smertefritt det heller, da mange opplever sterke smerter etterpå. Glad jeg har fått de to barna vi skal ha 😅 Anonymkode: eecb5...4a4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for et opplysende svar! Trodde de fleste ville valgt keisersnitt for å slippe de verste smertene men forstår nå at det ikke var helt sånn jeg trodde 😊👍🏻 Anonymkode: 2bf5c...7fd Er nok mange som tenker sånn som deg, men så tenker de ikke på eller er ikke klar over tiden etter. Du kan heller ikke løfte noe (bortsett fra baby ) på flere uker, du kan ikke trene skikkelig på flere måneder og jeg har fortsatt nedsatt følelse ved arret (fødte for over 1 år siden). Anonymkode: f410f...c48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har bare født vaginalt, første gang endte med tang men de to neste gokk flott og fort av seg selv. Var rett opp av sengen etter alle tre fødsler, også første selv om jeg hadde fått epidural 😊 Det er vondt å føde, men det er rart så fort det er glemt etterpå synes jeg. Smertene blir jo borte så fort barnet er ute. Med keisersnitt er det omvendt, da kommer smertene etterpå. Alle jeg kjenner som har prøvd begge deler ville heller født vaginalt hver eneste dag i ukesvis enn å ta keisersnitt. Husk også på at keisersnitt er en stor operasjon med dertil knyttet risiko. Vaginal fødsel er best for mor og barn, og det går somoftest veldig bra! Anonymkode: b52a4...bb9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 Fødte for 5 dager siden. Vaginalt. Var jo pokker så vondt, men overkommelig. Det beste var at jeg timer etter fødselen fint kunne gå rundt, med lite begrensninger. Ingen komplikasjoner utover litt mørbanka nedentil. I full vigør nå, leker med mine andre barn, ikke behov for smertestillende. Veldig glad. Anonymkode: 63e4b...dc8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 Har hatt begge deler, og ville heller valgt vaginal om jeg kunne. Keisersnitt er jo en åpen bukoperasjon, og det tar lengre tid å komme seg etter en slik operasjon. Det var skikkelig vondt etterpå også. Smertene etter den vanlige fødselen var "borte" rett etterpå. Selvfølgelig er man "sår" nedentil, men ingen ting mot keisersnittet. 15 år etterpå har jeg et stygt arr på magen også. Anonymkode: 18e8a...146 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #20 Skrevet 21. juli 2020 Har hatt begge. Og ville helt klart valgt vaginal fødsel. Mye raskere på beina etterpå og mindre smerter (!) totalt sett. Luftsmertene etter keisersnittet var et helvette. Redusert form i mange uker etter keisersnittet. Dessverre gjør medisinske årsaker at det blir keisersnitt ved evt. flere barn. Anonymkode: 83be8...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå