Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #141 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan så være at en studie har kommet frem til at skrikekur ikke er direkte skadelig. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke gidder å lese artikkelen referert til i denne posten, men jeg har lest flere studier som konkluderer med at barn som føler seg trygge utvikler seg raskere og lærer fortere enn barn som ikke får trøst like hyppig ved gråt. Så joda, selv om det ikke er skadelig for et barn å måtte gråte i ensomheten, så er det da bevist at barn som får rikelig med trygghet og nærhet kan bruke tiden sin på å utforske og være nysgjerrig fremfor å bekymre seg for hvor mamma eller pappa er. Tror ikke Husholdning1 helt forstår forskjellen på "ikke skadelig" og "ødelegger ikke for en positiv utvikling", ei heller det at å være forelder er og vil alltid være tidskrevende. Du kan ikke finne snarveier på alt her i livet vettu. PS Husholdning1: du bør kanskje opplyse deg selv litt mer før du prøver å "opplyse" de rundt deg med rævva retorikk, hersketeknikker og kommentarer kun bestående av enstavelsesord. /Om du ikke er et troll da, hvis det er tilfelle så må jeg bare si godt jobba👏 Anonymkode: f2ec0...d09 Her har du misforstått det meste. 1
Fuglemor Skrevet 21. juli 2020 #142 Skrevet 21. juli 2020 "Det kan faktisk føre til mindre grining senere i livet, ifølge ny forskning." Og hvorfor det tror dere? Barnet vil lære at gråt ikke hjelper, at deres meninger og følelser ikke er så viktige at de skal bli tatt hensyn til i form av trøst og oppmerksomhet. Gråt og babylyder er den eneste kommunikasjonsformen et spedbarn har. De gråter ikke for å gråte, men de har et behov som må fylles, de burde kanskje lese om fjerde trimester? Et barn er ikke født trygg og glad, det er vår oppgave å gjøre dem trygge! Jeg blir seriøst kvalm av at forskere skal prøve å finne en unnskyldning for barnemishandling. Et barn som blir hørt tyr ikke til grining senere i livet, men de bruker ordene sine fordi de har erfart at de blir hørt, selvom de kanskje ikke alltid får viljen sin.
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #143 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Fuglemor skrev: "Det kan faktisk føre til mindre grining senere i livet, ifølge ny forskning." Og hvorfor det tror dere? Barnet vil lære at gråt ikke hjelper, at deres meninger og følelser ikke er så viktige at de skal bli tatt hensyn til i form av trøst og oppmerksomhet. Gråt og babylyder er den eneste kommunikasjonsformen et spedbarn har. De gråter ikke for å gråte, men de har et behov som må fylles, de burde kanskje lese om fjerde trimester? Et barn er ikke født trygg og glad, det er vår oppgave å gjøre dem trygge! Jeg blir seriøst kvalm av at forskere skal prøve å finne en unnskyldning for barnemishandling. Et barn som blir hørt tyr ikke til grining senere i livet, men de bruker ordene sine fordi de har erfart at de blir hørt, selvom de kanskje ikke alltid får viljen sin. Å kalle noe som ikke er mishandling for mishandling bidrar ikke til noe som helst. 1
Fuglemor Skrevet 21. juli 2020 #144 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Å kalle noe som ikke er mishandling for mishandling bidrar ikke til noe som helst. Å bevisst ikke dekke et barns behov er barnemishandling.
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #145 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Fuglemor skrev: Å bevisst ikke dekke et barns behov er barnemishandling. Det er jo ikke det dette handler om. 1
Fuglemor Skrevet 21. juli 2020 #146 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Det er jo ikke det dette handler om. Neivel! Såvidt meg bekjent handler det om denne artikkelen. Jeg kommenterer hva jeg tenker.
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #147 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Fuglemor skrev: Neivel! Såvidt meg bekjent handler det om denne artikkelen. Jeg kommenterer hva jeg tenker. Det du tenker har imidlertid ingenting med fakta å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #148 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, Fuglemor said: Neivel! Såvidt meg bekjent handler det om denne artikkelen. Jeg kommenterer hva jeg tenker. Husholdning1 har trollet denne tråden i åtte sider nå, jeg har selv hevet en del ved på det bålet, det er tidvis alt for fristende. 9 minutter siden, Fuglemor said: Jeg blir seriøst kvalm av at forskere skal prøve å finne en unnskyldning for barnemishandling. Jeg håper ikke de prøver på det, de har forhåpentligvis bare beskrevet hva de har funnet og så har journalister tolket det og vinklet det sånn. Hvis forsknkngen ikke sier noe om grunnen til at de gråter mindre så er jo ikke det spesielt nyttig. Nå har jeg bare lest artikkelen da, ikke forskningsrapporten. Men som jeg har nevnt tidligere, jeg skjønner ikke hvordan det å måle mengde gråt ved 18 måneder er nyttig i denne sammenhengen. Digg for foreldrene da... Anonymkode: 05fc2...eff
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #149 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husholdning1 har trollet denne tråden i åtte sider nå, jeg har selv hevet en del ved på det bålet, det er tidvis alt for fristende. Jeg håper ikke de prøver på det, de har forhåpentligvis bare beskrevet hva de har funnet og så har journalister tolket det og vinklet det sånn. Hvis forsknkngen ikke sier noe om grunnen til at de gråter mindre så er jo ikke det spesielt nyttig. Nå har jeg bare lest artikkelen da, ikke forskningsrapporten. Men som jeg har nevnt tidligere, jeg skjønner ikke hvordan det å måle mengde gråt ved 18 måneder er nyttig i denne sammenhengen. Digg for foreldrene da... Anonymkode: 05fc2...eff Hva er trollungen? Hva er det jeg skriver som jeg ikke mener?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #150 Skrevet 21. juli 2020 Viktig å la barn lære seg å trøste seg selv. Anonymkode: ae3dc...e57 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #151 Skrevet 21. juli 2020 Ingen vits i å mate trollet mere nå nei. Hen har ikke peiling på hva det blir snakket om her uansett. Jeg, som så mange andre rundt meg legger heller vår lit i forskning som beviser at barn som er trygge og glade vil bruke mer tid på å utforske rundt seg enn barn som er usikre og og ikke får nok oppmerksomhet fra sine omsorgspersoner. Og mine meningsfeller evner faktisk å bruke språket sitt på en konstruktiv måte for å formidle kunnskap fremfor å prøve å virke smart ved å bare si at andre tar feil. Anonymkode: f2ec0...d09 1
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #152 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vits i å mate trollet mere nå nei. Hen har ikke peiling på hva det blir snakket om her uansett. Jeg, som så mange andre rundt meg legger heller vår lit i forskning som beviser at barn som er trygge og glade vil bruke mer tid på å utforske rundt seg enn barn som er usikre og og ikke får nok oppmerksomhet fra sine omsorgspersoner. Og mine meningsfeller evner faktisk å bruke språket sitt på en konstruktiv måte for å formidle kunnskap fremfor å prøve å virke smart ved å bare si at andre tar feil. Anonymkode: f2ec0...d09 Du må tro hva du vil. Det endrer ikke faktum.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #153 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Du må tro hva du vil. Det endrer ikke faktum. Jeg tror ingenting her ditt troll, jeg vet. Det at du tror at noe er faktum, betyr ikke at det er faktum. Anonymkode: f2ec0...d09 1
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #154 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ingenting her ditt troll, jeg vet. Det at du tror at noe er faktum, betyr ikke at det er faktum. Anonymkode: f2ec0...d09 Nei, du vet ikke. For det første beskylder du meg for å være et troll, selv om jeg ikke presenterer meninger her. Det er forsåvidt svært dårlig språkbruk også, spesielt da det heller ikke har rot i virkeligheten. Jeg baserer meg heldigvis ikke på å tro, men på vitenskap og erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #155 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Nei, du vet ikke. For det første beskylder du meg for å være et troll, selv om jeg ikke presenterer meninger her. Det er forsåvidt svært dårlig språkbruk også, spesielt da det heller ikke har rot i virkeligheten. Jeg baserer meg heldigvis ikke på å tro, men på vitenskap og erfaring. Nå må jeg bare le her. Du har vist det direkte motsatte av det du hevder her. "For det første beskylder du meg for å være et troll, selv om jeg ikke presenterer meninger her" Vel, du har jo presentert opptil flere ganger at du mener at babyer har godt av å gråte seg i søvn. Og du ordlegger deg på en så tafatt måte at det er lett å dra den konklusjonen at du bare er her for å trolle. "Det er forsåvidt svært dårlig språkbruk også, spesielt da det heller ikke har rot i virkeligheten." Språkbruken din er ikke mye å skryte av den heller, som nevnt tidligere. Det jeg har skrevet har faktisk mye rot i virkeligheten. Det er nå 8 sider på forumet og forskning som underbygger påstandene mine. "Jeg baserer meg heldigvis ikke på å tro, men på vitenskap og erfaring." Jeg kan ikke si mye om erfaringen din, men fra innleggene dine her å bedømme har du like mye kjennskap til den vitenskapelige metode som niesa mi på 3. Anonymkode: f2ec0...d09 1
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #156 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må jeg bare le her. Du har vist det direkte motsatte av det du hevder her. "For det første beskylder du meg for å være et troll, selv om jeg ikke presenterer meninger her" Vel, du har jo presentert opptil flere ganger at du mener at babyer har godt av å gråte seg i søvn. Og du ordlegger deg på en så tafatt måte at det er lett å dra den konklusjonen at du bare er her for å trolle. "Det er forsåvidt svært dårlig språkbruk også, spesielt da det heller ikke har rot i virkeligheten." Språkbruken din er ikke mye å skryte av den heller, som nevnt tidligere. Det jeg har skrevet har faktisk mye rot i virkeligheten. Det er nå 8 sider på forumet og forskning som underbygger påstandene mine. "Jeg baserer meg heldigvis ikke på å tro, men på vitenskap og erfaring." Jeg kan ikke si mye om erfaringen din, men fra innleggene dine her å bedømme har du like mye kjennskap til den vitenskapelige metode som niesa mi på 3. Anonymkode: f2ec0...d09 Nei. Jeg støtter meg på forskning, ikke meninger. Innlegget ditt for øvrig viser jo bare at du ikke har noe reelt å komme med. Endret 21. juli 2020 av Husholdning1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #157 Skrevet 21. juli 2020 9 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nei. Jeg støtter meg på forskning, ikke meninger. Innlegget ditt for øvrig viser jo bare at du ikke har noe reelt å komme med. Nei. Du støtter deg ikke på forskning når det kun er den ene artikkelen som underbygger det du mener som gjelder for deg. Du evner jo ikke å forstå at du må se på all forskning for å kunne komme med en konklusjon som faktisk har tyngde. Det den artikkelen hevder et at det er én enkelt studie som ifølge artikkelforfatteren konkluderer med at babyer ikke har problemer med tilknytningen med foreldrene etter slike gråtekurer, men den sier ingenting om den kognitive utviklingen til babyen. Og der er det mye forskning som beviser at å la barn gråte for seg selv påvirker den kognitive utviklingen negativt. Kom igjen, prøv å bevis for meg at du klarer å tilta deg litt ny informasjon her nå ved å kommentere noe annet enn ræl som "du tar feil" og lignende uinformative innlegg som du har kastet rundt deg her frem til nå. Anonymkode: f2ec0...d09 1
kflu Skrevet 21. juli 2020 #158 Skrevet 21. juli 2020 14 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nei. Jeg støtter meg på forskning, ikke meninger. Innlegget ditt for øvrig viser jo bare at du ikke har noe reelt å komme med. Har du noen kilder på det du hevder? Du sier det er vitenskaplig (?) Vil gjerne lese dette. Du bør også lese deg opp på hva som skjer med en menneskekropp og psyken til ett menneske som over lang tid blir ignorert ved gråt/sorg (ja, barn kjenner på sorg). Syns ikke noe om folk som unnskylder seg med å la barna gråte og påstår det er "rette" måten å oppdra barn på. Om du vil oppdra dine barn slik, så gjør du det - men i mine øyne vitner det til latskap. Jeg har tilgode å se ett barn/ung voksen grine for å få oppmerksomhet/ikke klare å sette ord på sine egne tanker pga det er blitt trøstet som liten. Men har vitnet mange tilfeller hvor barn er innesluttet, utagerende og ikke stole på voksne grunner fraværende foreldre (ingen kos, trøst, oppmerksomhet etc)
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #159 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Du støtter deg ikke på forskning når det kun er den ene artikkelen som underbygger det du mener som gjelder for deg. Du evner jo ikke å forstå at du må se på all forskning for å kunne komme med en konklusjon som faktisk har tyngde. Det den artikkelen hevder et at det er én enkelt studie som ifølge artikkelforfatteren konkluderer med at babyer ikke har problemer med tilknytningen med foreldrene etter slike gråtekurer, men den sier ingenting om den kognitive utviklingen til babyen. Og der er det mye forskning som beviser at å la barn gråte for seg selv påvirker den kognitive utviklingen negativt. Kom igjen, prøv å bevis for meg at du klarer å tilta deg litt ny informasjon her nå ved å kommentere noe annet enn ræl som "du tar feil" og lignende uinformative innlegg som du har kastet rundt deg her frem til nå. Anonymkode: f2ec0...d09 Tror du oppriktig dette er første gang temaet er forsket på?
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #160 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 3 minutter siden, kflu skrev: Har du noen kilder på det du hevder? Du sier det er vitenskaplig (?) Vil gjerne lese dette. Du bør også lese deg opp på hva som skjer med en menneskekropp og psyken til ett menneske som over lang tid blir ignorert ved gråt/sorg (ja, barn kjenner på sorg). Syns ikke noe om folk som unnskylder seg med å la barna gråte og påstår det er "rette" måten å oppdra barn på. Om du vil oppdra dine barn slik, så gjør du det - men i mine øyne vitner det til latskap. Jeg har tilgode å se ett barn/ung voksen grine for å få oppmerksomhet/ikke klare å sette ord på sine egne tanker pga det er blitt trøstet som liten. Men har vitnet mange tilfeller hvor barn er innesluttet, utagerende og ikke stole på voksne grunner fraværende foreldre (ingen kos, trøst, oppmerksomhet etc) Jeg sitter ikke å husker en liste over kilder, ei heller fører jeg noe skriftlig register over det. Du kan imidlertid helt sikkert google deg frem til både skrevet forskning og til opplysningsprogrammer. Jeg synes ikke noe om at noen ikke synes noe om noe uten grunnlag for det. Endret 21. juli 2020 av Husholdning1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå