AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #41 Skrevet 20. juli 2020 Just now, Husholdning1 said: Det vil jeg absolutt påstå det er. Men vi kan ikke se bort fra realitetene bare fordi viner på et diskusjonsforum. Anbefaler jeg at du forsøker å komme med et eller annet argument. Du kan for eksempel forklare hvordan artikkelen konkuderer med at skrikekur er bra for barn... Anonymkode: 05fc2...eff 2
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2020 #42 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Jeg synes slike artikler er kritikkverdige (!!!) Om jeg får baby, så skal den aldri ligge å gråte alene. Da skal den få trøst, kos og nærhet. Mamma skal være tilstede, roe ned og gi trygghet. Endret 20. juli 2020 av Uatskillelig 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #43 Skrevet 20. juli 2020 Mødre som lar barna gråte har ikke morsinstinkt ! Anonymkode: da595...ee4 2
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #44 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler jeg at du forsøker å komme med et eller annet argument. Du kan for eksempel forklare hvordan artikkelen konkuderer med at skrikekur er bra for barn... Anonymkode: 05fc2...eff Om du leser artikkelen og ser det i sammenheng med hvilke resultater det gir for mengde skriking vil du skjønne det selv. 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #45 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mødre som lar barna gråte har ikke morsinstinkt ! Anonymkode: da595...ee4 Det har de da absolutt. 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #46 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg synes slike artikler er kritikkverdige (!!!) Selv om noen babyer tåler det bedre enn andre å ikke bli tatt opp når den gråter, så betyr det ikke at det er riktig å gjøre. Om jeg får baby, så skal den aldri ligge å gråte alene. Da skal den få trøst, kos og nærhet. Mamma skal være tilstede og roe ned og gi trygghet. At du synes det endrer jo ikke på virkeligheten. Skrikekur har positiv virkning på skrikemengden, samtidig som det ikke påvirker negativt.
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2020 #47 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler jeg at du forsøker å komme med et eller annet argument. Du kan for eksempel forklare hvordan artikkelen konkuderer med at skrikekur er bra for barn... Anonymkode: 05fc2...eff Jeg er helt enig med deg i at skrikekur ikke er bra, men det er også forskjell på å si til en 1,5 åring - "mamma kommer snart, bare vent litt", og så gå inn etter et par minutter, og det å la en nesten nyfødt ligge alene i timevis og dagevis uten nærhet. Endret 20. juli 2020 av Uatskillelig
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #48 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg er helt enig med deg i at skrikekur ikke er bra, men det er også forskjell på å si til en 1,5 åring - «mamma kommer snart, bare vent litt», og så gå inn etter et par minutter, og det å la en nesten nyfødt ligge alene i timevis og dagevis uten nærhet. Dette har jo ingenting med skrikekur å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #49 Skrevet 20. juli 2020 6 minutter siden, Husholdning1 said: Om du leser artikkelen og ser det i sammenheng med hvilke resultater det gir for mengde skriking vil du skjønne det selv. Dersom det var sant hadde ikke du og jeg dominert denne tråden... Er det mengde skriking ved 18 måneder du refererer til, eller påstanden om at det å la barn gråte fører til selvregulering? Det siste kan likegjerne forklares med at barnet gir opp, eller hva? Anonymkode: 05fc2...eff 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #50 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom det var sant hadde ikke du og jeg dominert denne tråden... Er det mengde skriking ved 18 måneder du refererer til, eller påstanden om at det å la barn gråte fører til selvregulering? Det siste kan likegjerne forklares med at barnet gir opp, eller hva? Anonymkode: 05fc2...eff Poenget med skrikekur er at barnet skal gi opp. Skrikekur er for at skrikingen etter oppmerksomhet, altså den unødvendige skrikingen, skal opphøre. Endret 20. juli 2020 av Husholdning1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #51 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Husholdning1 said: Poenget med skrikekur er at barnet skal gi opp. Og det å lære barn at deler av døgnet nytter det ikke å be om hjelp er bra? "På dagen er du trygg lille venn, men på natten er du overlatt til deg selv, jeg bare kommer inn og sier god natt hvert niende minutt, men jeg hjelper deg ikke"? Anonymkode: 05fc2...eff 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #52 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det å lære barn at deler av døgnet nytter det ikke å be om hjelp er bra? "På dagen er du trygg lille venn, men på natten er du overlatt til deg selv, jeg bare kommer inn og sier god natt hvert niende minutt, men jeg hjelper deg ikke"? Anonymkode: 05fc2...eff Du har misforstått hva skrikekur er. Det handler ikke om å trenge hjelp, men om å ønske oppmerksomhet. Det er ikke ressurser til å oppfylle barnets ønske om oppmerksomhet hele døgnet. Når barnet slutter å skrike straks mor viser seg i døråpningen, så er det ikke et reelt behov det. Endret 20. juli 2020 av Husholdning1 2
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2020 #53 Skrevet 20. juli 2020 11 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dette har jo ingenting med skrikekur å gjøre. Hva innebærer skrikekur, konkret? 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #54 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hva innebærer skrikekur, konkret? Å la barnet gråte i stedet for å gi oppmerksomhet om det kun er oppmerksomhet det ønsker. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #55 Skrevet 20. juli 2020 16 minutter siden, Husholdning1 said: At du synes det endrer jo ikke på virkeligheten. Skrikekur har positiv virkning på skrikemengden, samtidig som det ikke påvirker negativt. Dette er forresten farlig nært hersketeknikk. Skrikekur er omdiskutert også i fagmiljøene som jobber med- og forsker på barn, så å påstå at din mening representerer "virkeligheten" er å dra det vel langt. Anonymkode: 05fc2...eff 3
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #56 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er forresten farlig nært hersketeknikk. Skrikekur er omdiskutert også i fagmiljøene som jobber med- og forsker på barn, så å påstå at din mening representerer "virkeligheten" er å dra det vel langt. Anonymkode: 05fc2...eff Nei, det er det ikke.
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2020 #57 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: Å la barnet gråte i stedet for å gi oppmerksomhet om det kun er oppmerksomhet det ønsker. Hvor lenge er "ok" ifølge forskerne? Er det snakk om 1 min på et 2 år gammelt barn, eller en halv time på en nyfødt? Første, ok. Siste, omsorgssvikt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #58 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Husholdning1 skrev: Det har positive virkninger da det fører til mindre gråt. Hvordan er mindre gråt en positiv virkning? Bare fordi det er mindre slitsomt for deg da eller? Barn som blir utsatt for skrikekur gråter mye fordi de lærer at det ikke kommer en respons på deres behov. Det betyr at barnet vil gi mindre og mindre signaler på dets behov generelt, og foreldrene responderer mindre og mindre. Dette fører til dårlig tilknytning mellom barnet og omsorgsperson og er faktisk skadelig for barnet. Så bare fordi det er mindre slitsomt for deg med et barn som gir lite uttrykk for sine behov betyr ikke at det er bra. Det betyr bare at du ikke bør ha barn. Anonymkode: 2f83d...f9a 3
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #59 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvor lenge er "ok" ifølge forskerne? Er det snakk om 1 min på et 2 år gammelt barn, eller en halv time på en nyfødt? Første, ok. Siste, omsorgssvikt. Aner ikke. Det må jo nødvendigvis bli en individuell vurdering i de gitte tilfellene.
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #60 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er mindre gråt en positiv virkning? Bare fordi det er mindre slitsomt for deg da eller? Barn som blir utsatt for skrikekur gråter mye fordi de lærer at det ikke kommer en respons på deres behov. Det betyr at barnet vil gi mindre og mindre signaler på dets behov generelt, og foreldrene responderer mindre og mindre. Dette fører til dårlig tilknytning mellom barnet og omsorgsperson og er faktisk skadelig for barnet. Så bare fordi det er mindre slitsomt for deg med et barn som gir lite uttrykk for sine behov betyr ikke at det er bra. Det betyr bare at du ikke bør ha barn. Anonymkode: 2f83d...f9a Det er også slitsomt for et barn å gråte. Det å ikke gjennomføre en skrikekur vil føre til at barnet se litt mye mer enn nødvendig. De som ikke gjennomfører dette om nødvendig bør ikke ha barn. Forskning viser selvsagt at dette ikke er skadelig. Endret 20. juli 2020 av Husholdning1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå