Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 said:

Å la barnet gråte i stedet for å gi oppmerksomhet om det kun er oppmerksomhet det ønsker.

Dette er heller ikke riktig. Skrikekur er stort sett ikke anbefalt før barnet er 6 måneder og kommer i flere former. De fleste som er anbefalt i dag går ut på å legge barnet i senga si, gå ut av rommet og la barnet gråte. Foreldrene kommer innom med jevne eller ujevne mellomrom for å si god natt igjen og å forsikre barnet om at de ikke har sluttet å eksistere. Til slutt vil barnet gi opp eller sovne av utmattelse. Hvorvidt barnet gråter kun for oppmerksomhetens skyld eller av andre grunner inngår ikke i metodene så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 05fc2...eff

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Det er også slitsomt for et barn å gråte. Det å ikke gjennomføre en skrikekur vil føre til at barnet se litt mye mer enn nødvendig.

De som ikke gjennomfører dette om nødvendig bør ikke ha barn.

Når et barn gråter tar man det opp og trøster det, fordi et barn ikke har strukturer i hjernen som er utviklet til at de kan regulere seg selv. De trenger at omsorgspersonene virker som de strukturene som ikke er utviklet. De trenger ikke skrikekur. Synd at du har så lite kunnskap om barns utvikling og samtidig tror at du vet hva du snakker om.

Anonymkode: 2f83d...f9a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er heller ikke riktig. Skrikekur er stort sett ikke anbefalt før barnet er 6 måneder og kommer i flere former. De fleste som er anbefalt i dag går ut på å legge barnet i senga si, gå ut av rommet og la barnet gråte. Foreldrene kommer innom med jevne eller ujevne mellomrom for å si god natt igjen og å forsikre barnet om at de ikke har sluttet å eksistere. Til slutt vil barnet gi opp eller sovne av utmattelse. Hvorvidt barnet gråter kun for oppmerksomhetens skyld eller av andre grunner inngår ikke i metodene så vidt jeg vet. 

Jo, det er riktig. Du har jo totalt misforstått dette.

Skrevet

Når et barn gråter tar man det opp og trøster det, fordi et barn ikke har strukturer i hjernen som er utviklet til at de kan regulere seg selv. De trenger at omsorgspersonene virker som de strukturene som ikke er utviklet. De trenger ikke skrikekur. Synd at du har så lite kunnskap om barns utvikling og samtidig tror at du vet hva du snakker om.

Det er må en gang jeg, og ikke du, som kommer med korrekte påstander her.

AnonymBruker
Skrevet

Siden du tror du kan så mye om barns utvikling til at du kan uttale deg om dette, kan du jo fortelle hvilke strukturer i hjernen knyttet til emosjonsregulering som ikke er ferdig utviklet og hvordan barnet får utviklet disse strukturene. Jeg venter i spenning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 said:

Det er veldig vanskelig å diskutere med deg når du svarer på denne måten. Kan du for eksempel forklare hva jeg har misforstått?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Fordi det fungerer godt, uten å skade.

Stråmenn er irrelevante.

Men kan vi konkludere med,at det ikke skader? 

Anonymkode: a217b...9b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Det er må en gang jeg, og ikke du, som kommer med korrekte påstander her.

Har du mastergrad i dette? For det har jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Siden du tror du kan så mye om barns utvikling til at du kan uttale deg om dette, kan du jo fortelle hvilke strukturer i hjernen knyttet til emosjonsregulering som ikke er ferdig utviklet og hvordan barnet får utviklet disse strukturene. Jeg venter i spenning.

Det spiller da ingen verdens rolle, all den tid det jeg skriver om skrikekur er korrekt.

Skrevet

Men kan vi konkludere med,at det ikke skader? 

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller da ingen verdens rolle, all den tid det jeg skriver om skrikekur er korrekt.

Vi kan altså konkludere med at du ikke har peiling på hva du snakker om. 

God natt.

• Liker 3
Skrevet

Har du mastergrad i dette? For det har jeg. 

Nei. Jeg har kunnskap, noe som ofte er mangelvare i påstått utdanning.

• Liker 2
Skrevet

Vi kan altså konkludere med at du ikke har peiling på hva du snakker om. 

God natt.

Feil konklusjoner gjøres stadig vekk. De blir ikke riktige av det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke kunnskap. Du greier jo ikke engang å forklare meg hvordan strukturene i hjernen knyttet til emosjonsregulering blir utviklet hos barn og hvilke strukturer det er snakk om. Du er enten et troll eller har overvurdert ditt eget kunnskapsnivå noe enormt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Ja.

😂 Nei, du har ikke rett. Ingen vet hva som har rett eller ikke. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig å diskutere med deg når du svarer på denne måten. Kan du for eksempel forklare hva jeg har misforstått?

Du har misforstått hva skrikekur er. Det er ikke slik at en skal gjennomføre en skrikekur det det er en årsak som, f.eks luft, som får barnet til å skrike. Hvis årsaken til skrikingen er et ønske om oppmerksomhet så er det derimot på sin plass.

• Liker 1
Skrevet

😂 Nei, du har ikke rett. Ingen vet hva som har rett eller ikke. 

Jo.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

😂 Dette bør jo faktisk slettes som spam. Du diskuterer jo ikke. Du påstår bare,at du har rett, men kan ikke argumentere for det. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke kunnskap. Du greier jo ikke engang å forklare meg hvordan strukturene i hjernen knyttet til emosjonsregulering blir utviklet hos barn og hvilke strukturer det er snakk om. Du er enten et troll eller har overvurdert ditt eget kunnskapsnivå noe enormt. 

Selvsagt har jeg kunnskap. At du tror noe annet endrer lite på det.

Skrevet

😂 Dette bør jo faktisk slettes som spam. Du diskuterer jo ikke. Du påstår bare,at du har rett, men kan ikke argumentere for det. 

Jeg har forklart hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...