Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #21 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Boetica skrev: Hva mener du? Ser ut som ren kverulering for meg. Jeg mener det jeg spør om.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #22 Skrevet 20. juli 2020 Altså, om jeg skal forsøke å oppsummere artikkelen: barn som er utsatt for skrikekur reagerer likt med andre barn når mor forlater rommet og kommer inn igjen og de gråter med når de er 18 måneder. Det første er greit nok (uten at jeg helt skjønner at dette er en god måte å måle tilknytning på), og det andre kan vel forklares med at de har lært at det ikke alltid hjelper å gråte. Jeg ser ikke helt hvordan dette skal lede til konklusjonen om at det er greit med skrikekur. Og forskningsrapporten det refereres til vil verken anbefale eller fraråde å la babyer gråte... Overskriften sier det ikke er farlig med skrikekur, men "kkke farlig" er jo ikke det samme som bra. Anonymkode: 05fc2...eff 7
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #23 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, om jeg skal forsøke å oppsummere artikkelen: barn som er utsatt for skrikekur reagerer likt med andre barn når mor forlater rommet og kommer inn igjen og de gråter med når de er 18 måneder. Det første er greit nok (uten at jeg helt skjønner at dette er en god måte å måle tilknytning på), og det andre kan vel forklares med at de har lært at det ikke alltid hjelper å gråte. Jeg ser ikke helt hvordan dette skal lede til konklusjonen om at det er greit med skrikekur. Og forskningsrapporten det refereres til vil verken anbefale eller fraråde å la babyer gråte... Overskriften sier det ikke er farlig med skrikekur, men "kkke farlig" er jo ikke det samme som bra. Anonymkode: 05fc2...eff Om noe ikke påvirker negativt samtidig som det har positive virkninger er det bra. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #24 Skrevet 20. juli 2020 Just now, Husholdning1 said: Om noe ikke påvirker negativt samtidig som det har positive virkninger er det bra. Hvordan har det positive virkninger? Og hvordan konkluderer artikkelen med at det ikke påvirker negativt? De har jo bare målt reaksjon på mor som kommer inn i rommet og hvor mye barnet gråter ved 18 måneder. Anonymkode: 05fc2...eff 3
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #25 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har det positive virkninger? Og hvordan konkluderer artikkelen med at det ikke påvirker negativt? De har jo bare målt reaksjon på mor som kommer inn i rommet og hvor mye barnet gråter ved 18 måneder. Anonymkode: 05fc2...eff Det har positive virkninger da det fører til mindre gråt.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #26 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, Husholdning1 said: Det har positive virkninger da det fører til mindre gråt. Men det kan jo forklares med at de har lært at gråt ikke funker som kommunikasjonsform. Og det står ikke hvor mye mindre gråt... Anonymkode: 05fc2...eff 2
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #27 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det kan jo forklares med at de har lært at gråt ikke funker som kommunikasjonsform. Og det står ikke hvor mye mindre gråt... Anonymkode: 05fc2...eff Det kan jo også forklares med at oppmerksomheten for oppmerksomhetens skyld er unødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #28 Skrevet 20. juli 2020 15 minutter siden, Husholdning1 said: Det kan jo også forklares med at oppmerksomheten for oppmerksomhetens skyld er unødvendig. Det kan det, så å konkludere med enten det ene eller det andre har vi ikke grunnlag til, eller? Anonymkode: 05fc2...eff 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #29 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan det, så å konkludere med enten det ene eller det andre har vi ikke grunnlag til, eller? Anonymkode: 05fc2...eff Jo, egentlig, da erfaring gjennom tusener av år viser dette.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #30 Skrevet 20. juli 2020 15 minutter siden, Husholdning1 said: Jo, egentlig, da erfaring gjennom tusener av år viser dette. Har du tusner av år med erfaring med skrikekur? Har noen? Anonymkode: 05fc2...eff 2
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #31 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du tusner av år med erfaring med skrikekur? Har noen? Anonymkode: 05fc2...eff Ikke personlig, men det har eksistert så lenge babyer har grått
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #32 Skrevet 20. juli 2020 Just now, Husholdning1 said: Ikke personlig, men det har eksistert så lenge babyer har grått I alle dager. Hvordan vet du at det er greit av den grunn? Man slo jo barn før i tiden også, er det greit? Anonymkode: 05fc2...eff 4
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #33 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I alle dager. Hvordan vet du at det er greit av den grunn? Man slo jo barn før i tiden også, er det greit? Anonymkode: 05fc2...eff Fordi det fungerer godt, uten å skade. Stråmenn er irrelevante. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #34 Skrevet 20. juli 2020 Jeg vil nå si det er litt avhengig av alder på barnet det er snakk om. Kun noen mnd. så vil det ikke kunne helt forstå hvorfor de ikke blir tatt opp. Eldre barn vil ha en forståelse for «gråte metoden». De vil kunne lære seg at mor og far er i et annet rom og alt er trygt, men at mor og far gjør hele, gråte i 5 min, gå inn, gråte i 10 min, gå inn. (Husker ikke helt hvor lenge og alt, men den greia der man lar barnet gråte en liten stund før man går inn). Et litt eldre barn vil kunne lære av denne metoden, men kun noen få mnd gammel. Nei da plukker man opp babyen. Anonymkode: 0b123...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #35 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Husholdning1 said: Fordi det fungerer godt, uten å skade. Stråmenn er irrelevante. Vel, jeg er uenig i at artikkelen i HI, eller noe annet jeg har lest om temaet, konkluderer med at dette fungerer godt for barnet. Selv forskerne det refererer til vil ikke anbefale det. Og jeg stusser på at man kan konkludere med at spedbarn som gråter uten trøst er greit, både generelt og ut i fra den artikkelen. Anonymkode: 05fc2...eff 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, jeg er uenig i at artikkelen i HI, eller noe annet jeg har lest om temaet, konkluderer med at dette fungerer godt for barnet. Selv forskerne det refererer til vil ikke anbefale det. Og jeg stusser på at man kan konkludere med at spedbarn som gråter uten trøst er greit, både generelt og ut i fra den artikkelen. Anonymkode: 05fc2...eff At du er uenig betyr da ingen verdens ting for virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #37 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Husholdning1 said: At du er uenig betyr da ingen verdens ting for virkeligheten. Vel, om du sitter på fasiten er det vel ikke stort mer å diskutere? Anonymkode: 05fc2...eff 1
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #38 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, om du sitter på fasiten er det vel ikke stort mer å diskutere? Anonymkode: 05fc2...eff Strengt tatt er de jo ikke det.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #39 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Husholdning1 said: Strengt tatt er de jo ikke det. Så et diskusjonsforum er kanskje ikke stedet for deg? Anonymkode: 05fc2...eff 2
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så et diskusjonsforum er kanskje ikke stedet for deg? Anonymkode: 05fc2...eff Det vil jeg absolutt påstå det er. Men vi kan ikke se bort fra realitetene bare fordi viner på et diskusjonsforum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå