Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle disse forskningsrapportene. Jeg bare stolte på meg selv. Lot selvsagt ikke barna mine ligge og gråte. Enhver normal person forstår da det.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Boetica skrev:

Alle disse forskningsrapportene. Jeg bare stolte på meg selv. Lot selvsagt ikke barna mine ligge og gråte. Enhver normal person forstår da det.

Du tenker de som står bak forskningen ikke er normale personer? 

Anonymkode: 96eec...ed3

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker de som står bak forskningen ikke er normale personer? 

Nei, de fleste foreldre er normale personer, som godt kan gi barna sine en god og trygg oppvekst uten å konsultere all verdens kilder.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Til og med en hund lar ikke valpene sine ligge å klynke  , og man lar ikke ens voksen venn heller sitte å grine uten å trøste..

Men små babyer er greit? Hva i helvete   altså 🤬

Anonymkode: 8db79...6c4

• Liker 39
Gjest Albbas
Skrevet

Følger instinktene mine jeg. Og de liker ikke babygråt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Boetica skrev:

Nei, de fleste foreldre er normale personer, som godt kan gi barna sine en god og trygg oppvekst uten å konsultere all verdens kilder.

Spennende at du mener du vet bedre enn blandt annet en forsker og psykologspesialist i Regionsenter for barn og unges psykiske helse. Hva er din utdannelse? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lang og tung utdannele. Trodde du jeg hadde gått livets skole slik at du kunne psyke meg ut?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Boetica skrev:

Jeg har lang og tung utdannele. Trodde du jeg hadde gått livets skole slik at du kunne psyke meg ut?

Nei, det var ikke min intensjon. Lurte på om du hadde relevant utdannelse for temaet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med en hund lar ikke valpene sine ligge å klynke  , og man lar ikke ens voksen venn heller sitte å grine uten å trøste..

Men små babyer er greit? Hva i helvete   altså 🤬

Anonymkode: 8db79...6c4

Samme med når barna slår seg så skal man bare si "det går bra, opp igjen" 

Mens hvis venninnen din hadde falt så hadde du da spurt om det gikk bra, ikke fortalt henne at det gikk bra? Du trenger ikke hyle opp og skremme livet av ungen, de blir ikke redde for å falle fordi du rolig spør om det går bra.

Jeg har aldri sagt til noen som har falt at de må komme seg opp fordi det går bra, kommer ikke til å begynne med ungene mine. 

Anonymkode: 02978...aae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enda et tråd om samme tema. Hva er vitsen? Dette ble jo diskutert i forrige uke og uka før den. 🙄 

Anonymkode: 814f1...19f

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke min intensjon. Lurte på om du hadde relevant utdannelse for temaet? 

Nei, jeg har ikke det. Mitt poeng var ikke å rakke ned på forskning. Når man føler det er riktig å ta opp et spebarn som gråter så kan man stole på instinktene sine. Poenget mitt var vel mer at foreldre kan stole litt på seg selv og bruke sunn fornuft. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et tråd om samme tema. Hva er vitsen? Dette ble jo diskutert i forrige uke og uka før den. 🙄 

Har ikke sett noen andre tråder om dette. Er oppriktig nysgjerrig på hva folk gjør. Selv har vi ikke det problemet, da var sønn på 4 måneder aldri gråter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kunne ikke falt meg inn å la barnet gråte seg i søvn. Hører på andre mer fornuftige folk jeg

Anonymkode: 4c233...e10

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler jo om sunn fornuft som alt annet, og om å stole på at man kjenner sitt barn og vet hva det trenger.

Gutten vår er 18 mnd og han gråt aldri alene da han var helt liten, men etter hvert som han har blitt større hender det at han gråter eller sutrer litt for seg selv før han sovner. Vi har ingen problemer med å høre forskjell på «jeg vil ikke legge meg fordi det er morsommere å leke»-gråt, og «i dag trenger jeg ekstra nærhet og kos for å klare å sovne»-gråt. Alle barn er forskjellige og de fleste foreldre er i stand til å tolke behovene deres og respondere deretter. 

Anonymkode: c5b07...1af

• Liker 13
Skrevet

Selvsagt er det ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett noen andre tråder om dette. Er oppriktig nysgjerrig på hva folk gjør. Selv har vi ikke det problemet, da var sønn på 4 måneder aldri gråter. 

Her har du linken

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1389425-et-par-jeg-nettopp-er-blitt-kjent-med-mente-jeg-var-uviten-som-mente-skrikekur-var-omsorgsvikt/

God lesing 😄

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Boetica skrev:

Nei, jeg har ikke det. Mitt poeng var ikke å rakke ned på forskning. Når man føler det er riktig å ta opp et spebarn som gråter så kan man stole på instinktene sine. Poenget mitt var vel mer at foreldre kan stole litt på seg selv og bruke sunn fornuft. 

Hva har utdannelse med sunn foenuft å gjøre? Og er du uenig i at skrikekur er sunn fornuft der ansvarlige foreldre mener det er å anse som sunn fornuft?

Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hva har utdannelse med sunn foenuft å gjøre? Og er du uenig i at skrikekur er sunn fornuft der ansvarlige foreldre mener det er å anse som sunn fornuft?

Hva mener du? Ser ut som ren kverulering for meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...