Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninne fyller 50 og jeg er helt blank når det gjelder gaver. Hun har "alt", men jeg ønsker selvsagt å gi en hyggelig gave likevel. Øvre prisgrense ca 1000 kroner, men gjerne 500-750 kroner. 

Hun er interessert i:

• kunst og kultur
  • jakt, fiske og friluftsliv
  • aktive opplevelsesreiser i Norge og verden
  • kunsthåndverk 
  • teater og musikk
  • mat og matkultur
  • miljø og bærekraft
  • at ting er kortreist/lokalprodusert 
  • å utøve sang og musikk selv: synger og spiller piano på det man kan kalle høyt amatørnivå
  • familie og venner

Til denne allsidige og oppegående personen er det altså at jeg klør meg i hodet over en gave. Hun mangler ikke noe som helst i forbindelse med hobbyene sine. Til alt overmål er hun på det nærmeste avholds, så fine viner eller brennevin er ingen innertier. Hun har også gått mange ulike mat- og bakekurs opp gjennom årene, og har f.eks drevet med surdeigsbaking i minst 10 år allerede. 

Kjære dere: inspirasjon og gaveideer søkes! :) 

Anonymkode: 86240...fd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At forslagene ikke akkurat strømmer på kan kanskje tas som et tegn på at jeg ikke er alene om å synes akkurat denne oppgaven var vanskelig. ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Billetter til teaterstykke ?

Anonymkode: 0acda...3d8

Skrevet

Hva med et abonement på et blad om mat eller noen av hennes andre interesser? Billetter til revy,teaterstykke eller en konsert for neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et fotokurs i gave en gang. Det ble verdsatt.

Anonymkode: 4fc2c...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et saueskinn fra en gård nært der dere bor

Anonymkode: 3a711...0d4

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 50 om to-tre år og jeg ville blitt veldig glad for en opplevelse sammen med giveren 😊

Anonymkode: 573da...2a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevelse 

Anonymkode: 01635...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på spa og en kurv med velvære produkter osv... Det hadde jeg blitt veldig glad for å få. 

Anonymkode: a7205...99f

AnonymBruker
Skrevet

En fin blomsterbukett, forutsatt at hun ikke er allergisk overfor blomster.

Anonymkode: 74052...4a9

Skrevet

2 teaterbilletter og at du spiller

Skrevet

Kan du å strikke? Jeg fikk hjemmestrikket genser av ei venninne i 40-årsdagen min, og det var den fineste gaven jeg fikk. Jeg strikker selv og vet hvor mye tid det tar å strikke et plagg. Så det at hun la ned så mye jobb i gaven til meg viser så uendelig mye omtanke for meg og vennskapet vårt

Jeg fikk mange andre fine og dyre gaver til bursdagen min, men likevel var det den genseren fra venninna mi jeg alltid kommer til å huske

Hvis du er flink til å tegne eller male så kan et innrammet bilde også være en fin gave. Eller hvis du kan hekle eller sy

Utenom hjemmelagde gaver så ville jeg satt stor pris på en opplevelse sammen med venninna mi. Tid og en delt opplevelse er noe jeg verdsetter mere enn materielle ting. Av ting og tang så har jeg det jeg trenger og mere til, men tid sammen med de jeg er glade i får jeg aldri nok av

Ang forslag som kommer om spa så bør du være sikker på at venninna di liker spa før du evt kjøper et gavekort på det. Ikke alle damer liker spa, jeg f.eks kan ikke fordra det og ville ikke brukt det gavekortet, så til meg ville det vært bortkastet penger 

• Liker 1
Skrevet

Kan du gå sammen med flere og spleise på et kunstverk?  Jeg Personlig hadde ønsket meg noe av gatekunstneren Joy......

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipsene, alle. Det ble verken spa, teater, opplevelse eller en annen immateriell gave, men rett og slett noe fint fra Ment som mottakeren ble veldig glad for. :) 

Forslaget om noe hjemmestrikket skal jeg huske til en annen anledning og en annen person. Jeg hadde ikke tid til å lage en hel genser denne gangen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...