AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hei! Jeg lurer på en ting i forhold til regler i budrunde. Min far la inn et bud på en sofagruppe igår, som var siste bud som var oppdatert i annonsen når budrunden gikk ut. ( vi var sikre på at vi fikk den, og sendte melding til selger om henting. 15 minutter etter endt budrunde, får vi da tilbake svar om at han hadde motatt et annet bud et par minutter før budslutt som han først oppdaterte annonsen med 5 minutter etter budslutt. Selger har oppdatert raskt hver gang han har motatt nytt bud, så dette stusser jeg veldig på 😅 jeg lurer på hvem det er som egentlig har vunnet budrunden her? Anonymkode: b76dc...b0d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Her gikk det fort i svingene... selger oppdaterte annonsen med det nye budet + 5 min regel 5 minutter ETTER endt budrunde ts Anonymkode: b76dc...b0d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Det spiller ikke så mye rolle hvem som "vant" budrunden. Når det kommer til salg av hus er det iallefall slik at avtalefriheten står veldig sterkt og selger kan velge å selge til den vedkommende ønsker, i det ligger det også at selger ikke et pålagt å akseptere budet ditt bare fordi det var det høyeste når budrunden ble avsluttet. Jeg kan ikke se for meg at reglene er strengere når man selger en sofa. Så lenge selger ikke sa at budet ditt ble akseptert og sofaen er din, har du ingen sak her. Anonymkode: e27a5...a34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå