AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #101 Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snart? Det er fortsatt juli! Ts, jeg synes ikke dere er så usedvanlige heller, jeg kjenner i hvertfall to familer som lever ca. slik som dere. Tenker ikke noe vondt om noen av dem! På den annen side er det fristende å si at de som skriver her at TSs barn kommer til å ta varig skade av mangel på middagsgjester virker en smule, eh, hysteriske. Anonymkode: b6f31...953 Det er selvfølgelig ikke antall middagsgjester som er problemet, men å leve i en atmosfære der det meste av normalt liv anses som livsfarlig. Anonymkode: fecb4...95d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #102 Skrevet 22. juli 2020 9 minutter siden, Blondie65 skrev: Og hvordan vet du at ikke TS vurderer situasjonen på nytt når den tid kommer eller treffer andre tiltak? Til høsten blir det jo mer virus, både fordi det har vært åpne grenser i sommer og fordi det generelt er mer virus når det er kaldere. Hvorfor skal TS plutselig være mindre redd for å bli syk når det er MER virus i omløp? Virker ikke logisk. Anonymkode: 5faf2...e6f
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2020 #103 Skrevet 22. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til høsten blir det jo mer virus, både fordi det har vært åpne grenser i sommer og fordi det generelt er mer virus når det er kaldere. Hvorfor skal TS plutselig være mindre redd for å bli syk når det er MER virus i omløp? Virker ikke logisk. Anonymkode: 5faf2...e6f Jeg sa "TS vurderer situasjonen på nytt når den tid kommer eller treffer andre tiltak". Må jeg eksemplifisere hvert ledd i den setningen: Vurdering 1: nå er det mindre smitte - da blir det leke inne Vurdering 2: nå er det akkurat like mye smitte som i juli, men det er kaldt ute så da treffer vi tiltak som gjør at barna kan leke inne. Vurdering 3: nå er smitten enda verre så da må vi treffe andre tiltak enn i juli, men siden barna nå har hatt få lekekamerater i lang tid og det er kaldt ute må vi treffe andre tiltak enn tidligere. Vurdering 4: osv
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #104 Skrevet 22. juli 2020 Man kan gjerne bli fornærmet over å bli kalt hysteriske, men at enkelte virkelig er hysteriske, er det liten tvil om. Anonymkode: 65c1c...f43 6
Honey Dew Skrevet 22. juli 2020 #105 Skrevet 22. juli 2020 (endret) På 20.7.2020 den 20.23, Aragorn ll Elessar skrev: Så lenge personen er hysterisk er det ikke respektløst å kalle personen hysterisk. Håper du kan fortelle meg hva vi skal gjøre. Vi i risikogruppen får beskjed av dere om å holde oss hjemme hvis vi er så syndige å gå på butikken. Hvis vi gjør det dere sier og holder oss hjemme og tar forhåndsregler mot smitte, er vi hysteriske. Hva skal vi gjøre da? Endret 22. juli 2020 av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #106 Skrevet 22. juli 2020 Heldigvis kjenner jeg ingen hysterikere. Tror det hadde vært slitsomt å forholde seg til slike mennesker. Anonymkode: 3e8b5...9af
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #107 Skrevet 22. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De er i en risikogruppe, ikke barnet. Skal barnets liv begrenses i uoverskuelig fremtid? For det er det som skjer når barnet og vennene pålegges restriksjoner. Det har for øvrig aldri vært myndighetenes tiltak å forby barna å leke inne. Anonymkode: 5faf2...e6f Jeg bare lurer: hvordan tror du det blir for barna våre dersom det skulle komme smitte i hus og den av oss som er syk blir enda dårligere og vil bli bundet til sengen i uoverskuelig fremtid? Hvordan mener du man skal løse det da når barn har foreldre som er risikoutsatte? Mener du disse familiene skal leve som om ingen i familien er risikoutsatt? Anonymkode: 94729...c04 2
Anbefalte innlegg