AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #61 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser du bare det du vil? De har ikke sittet for det meste alene siden mars. De har vært på skolen siden den åpnet, og de har hatt venner jevnlig på besøk (og vært på besøk hos andre) Skal jeg kalle deg hysterisk kanskje som ikke tror barna dine tåler å bli våte i regnet? Hvordan løser du det på skolen når de f.eks har skogstur og er ute hele skoledagen og det regner? Ser du hvor jeg vil her? Du mener vi er hysteriske fordi vi er litt mer forsiktige enn de fleste med smittevern. Mine barn tåler å være ute i regn en stund, men jeg har likevel respekt for at du helst har de inne i regnværet. Anonymkode: 94729...c04 Som sagt, så har de jo mulighet til å komme inn, skifte og varme seg. De trenger heller ikke å spise våt mat ute. Jeg sier ikke at jeg alltid har mine barn inne i regnværet. Men til vinteren kommer snøstorm, sprengkulde og masse annet koselig. Hvis du fortsett skal kreve at gjestene ikke får kommet inn, er det hysterisk, særlig fordi de omgås hverandre tett inne på skolen. Det er de samme barna. Hvis de er syke, så smitter de hverandre på skolen, og det hjelper ikke å bare la dem leke ute mens mor sitter og observerer leken og kauker hver gang de står nærmere enn en meter under lek. Hvordan får man tid til det egentlig? Anonymkode: 5faf2...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #62 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, Husholdning1 skrev: Det er hysteriet som definerer dem, ikke jeg. Dette blir jo håpløst. Det er jo helt klart folk som definerer hysteri. 33 minutter siden, theTitanic skrev: 6 mnd er ikke kort. Og det er mer det psykiske momentet med en fare som hele tiden lurer en begrensningen i seg selv. Hvor har du fra at det er seks måneder? Det er noe over fire måneder. Og en fare er det jo faktisk for alle i verden nå. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, så har de jo mulighet til å komme inn, skifte og varme seg. De trenger heller ikke å spise våt mat ute. Jeg sier ikke at jeg alltid har mine barn inne i regnværet. Men til vinteren kommer snøstorm, sprengkulde og masse annet koselig. Hvis du fortsett skal kreve at gjestene ikke får kommet inn, er det hysterisk, særlig fordi de omgås hverandre tett inne på skolen. Det er de samme barna. Hvis de er syke, så smitter de hverandre på skolen, og det hjelper ikke å bare la dem leke ute mens mor sitter og observerer leken og kauker hver gang de står nærmere enn en meter under lek. Hvordan får man tid til det egentlig? Anonymkode: 5faf2...e6f Til vinteren får vi se hvordan verden er. På skolen vår var de knapt inne etter den ble åpnet og frem til sommerferien. De var store deler av dagen ute. Anonymkode: 94729...c04
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #63 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette blir jo håpløst. Det er jo helt klart folk som definerer hysteri. Hvor har du fra at det er seks måneder? Det er noe over fire måneder. Og en fare er det jo faktisk for alle i verden nå. Til vinteren får vi se hvordan verden er. På skolen vår var de knapt inne etter den ble åpnet og frem til sommerferien. De var store deler av dagen ute. Anonymkode: 94729...c04 Absolutt. Men jeg er ikke en av dem, jeg forholder meg til at hysteri allerede er definert. 1
Gjest theTitanic Skrevet 21. juli 2020 #64 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke Ts men er litt på samme måte som Ts. Og for min del så er det du skriver her om frykt og forsiktighet i alt jeg glør meget utmattende og tærer på. Men klarer ikke komme ut av det. Noen tips? Anonymkode: 84930...072 I utgangspunktet så er det sunt å være litt nevrotisk. Menneskeheten hadde ikke overlevd om vi var helt avslappet til enhver tid. Vi hadde blitt spist av rovdyr eller drept på annet vis. I ekstreme situasjoner (krig etc) blir vi så vant med å leve i konstant fare at vi ikke lenger evner den normale hverdag uten å føle fare hele tiden, men kan være rolig i ekstremsituasjonene.Det er bare det at frykten kan ta fullstendig overhånd og ødelegger livskvaliteten din. Litt som at du hadde fått vite at dommedag hadde vært 1august 2040. Det er lenge til 2040 men livskvaliteten er nå ødelagt for alt fokuset går til å tenke på dommedag og hvordan den vil bli. Egentlig kunne den da like greit ha vært med en gang så var man ferdig med det fremfor å leve hver eneste dag i frykt. Frykt er ikke rasjonelt. Enkle ting som yoga, og meditering osv hjelper. Så bør du tenke over hva du er redd for og hvorfor. Du er sikkert redd av en grunn så like greit å innse med en gang at det du er redd for kan skje og at det er greit. Er du redd for innbrudd mens du sover, låser alle dører og skjelver av frykt natten lang så er det overdrevent. Det er veldig liten sjanse for innbrudd og denne frykten for at dette skal skje ødelegger alt hver dag. Livet blir ødelagt av noe som kanskje aldri kommer til å skje. Like greit å innse at det du frykter kan komme og at sånn er det bare. Du kan få korona, jeg kan få korona. Sjansen er liten men tilstede. Frykten vil overta hver eneste dag, eie deg og ha deg som gissel. Det er ikke noe kanskje. Det er sikkert. Det hadde faktisk vært bedre med korona enn å leve i frykt i lang tid. Ikke dermed sagt at man trenger å være uforsiktig og dra til et sted med mye smitte. Reiseråd er reiseråd uansett om det er sykdom eller uro som er årsaken. Du kan mure deg inne og havne i den dypeste depresjon over isolasjonen i et år, og mens du sitter der få alvorlig kreft. Man kan aldri vite. Og en ting er sikkert: vi skal alle dø. Vi vet bare ikke når og hvordan. Det er like greit å innfinne seg med at det kan skje. Ikke dermed sagt at jeg ikke er redd for ting. Men tenker det er best å gi slipp før frykten eier meg med hud og hår.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #65 Skrevet 21. juli 2020 Bare fordi noen synes dere er hysteriske (jeg ville nok synes det så lenge dere ikke er gamle og risikoutsatt) så betyr ikke det at det definerer dere. Hvor negativt du velger å tolke dette er opp til deg, men de fleste mener sjelden noe vondt. Det blir som at noen synes det er galskap og kjøpe merkeklær, mens for noen er det en prioritering. Førstnevnte mener jo ikke at vedkommende er gal generelt. Hvis vi skal bli fornærmet av alle merkelapper vi får så blir livet slitsomt fordi de fleste har en merkelapp for deg (uten at det er vondt ment), og den forandrer seg også ofte utifra situasjoner. Så lenge du mener du gjør det riktige så trenger du vel ikke være så hårsår på hva andre mener er riktig. De fleste får mye pes for å gjøre ting som er lovlig om dagen, og noen blir provosert av andre overforsiktige som «belærer» og kommer dermed med slike utsagn som «hysterisk». Personlig ville jeg aldri kalt noen hysterisk direkte til de for man vet jo ikke om situasjonen rundt, men jeg kan fint tenke mitt allikevel. Det betyr fortsatt ikke at jeg mener det definerer mennesket eller at jeg ikke liker dem. Det betyr kun at vi er uenige. Anonymkode: 716cf...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #66 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi noen synes dere er hysteriske (jeg ville nok synes det så lenge dere ikke er gamle og risikoutsatt) så betyr ikke det at det definerer dere. Hvor negativt du velger å tolke dette er opp til deg, men de fleste mener sjelden noe vondt. Det blir som at noen synes det er galskap og kjøpe merkeklær, mens for noen er det en prioritering. Førstnevnte mener jo ikke at vedkommende er gal generelt. Hvis vi skal bli fornærmet av alle merkelapper vi får så blir livet slitsomt fordi de fleste har en merkelapp for deg (uten at det er vondt ment), og den forandrer seg også ofte utifra situasjoner. Så lenge du mener du gjør det riktige så trenger du vel ikke være så hårsår på hva andre mener er riktig. De fleste får mye pes for å gjøre ting som er lovlig om dagen, og noen blir provosert av andre overforsiktige som «belærer» og kommer dermed med slike utsagn som «hysterisk». Personlig ville jeg aldri kalt noen hysterisk direkte til de for man vet jo ikke om situasjonen rundt, men jeg kan fint tenke mitt allikevel. Det betyr fortsatt ikke at jeg mener det definerer mennesket eller at jeg ikke liker dem. Det betyr kun at vi er uenige. Anonymkode: 716cf...8e7 Tenker det samme. Jeg tenker mitt om slike folk, men kaller ikke dem noe. Men jeg hadde ikke sendt barna mine på besøk til folk som ikke slipper dem inn i hus. Hva hvis de blir sulten, tissetrengt, fryser osv? Jeg er heller ikke komfortabel med at moren til mine barns venner skal overvåke hele leken deres. Anonymkode: 5faf2...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #67 Skrevet 21. juli 2020 35 minutter siden, Husholdning1 skrev: Absolutt. Men jeg er ikke en av dem, jeg forholder meg til at hysteri allerede er definert. Men det er jo ulik oppfatning av ting som gjør at man definerer ulike. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det samme. Jeg tenker mitt om slike folk, men kaller ikke dem noe. Men jeg hadde ikke sendt barna mine på besøk til folk som ikke slipper dem inn i hus. Hva hvis de blir sulten, tissetrengt, fryser osv? Jeg er heller ikke komfortabel med at moren til mine barns venner skal overvåke hele leken deres. Anonymkode: 5faf2...e6f Men kjære deg da! Selvfølgelig får besøket vært gå på toalettet og venner av barna får selvsagt mat selv om vi ikke har hatt middagsgjester! Ikke overvåker jeg noe lek heller. Du legger jo enormt mye mer i det enn hva jeg har skrevet. Anonymkode: 94729...c04
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #68 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ulik oppfatning av ting som gjør at man definerer ulike. Men kjære deg da! Selvfølgelig får besøket vært gå på toalettet og venner av barna får selvsagt mat selv om vi ikke har hatt middagsgjester! Ikke overvåker jeg noe lek heller. Du legger jo enormt mye mer i det enn hva jeg har skrevet. Anonymkode: 94729...c04 Men hvis de kan gå på do og spise inne, og du ikke passer på at de holder 1 meter avstand, hvordan er det smitteverntiltak å pålegge dem å leke ute? Anonymkode: 5faf2...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #69 Skrevet 21. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis de kan gå på do og spise inne, og du ikke passer på at de holder 1 meter avstand, hvordan er det smitteverntiltak å pålegge dem å leke ute? Anonymkode: 5faf2...e6f Nei, du får spørre de som kan smittevern da som sier at sjansen for smitte er mindre når man er ute. Det er jo en kjent ting at folk blir mer syke om vinteren når man er mye inne. Anonymkode: 94729...c04
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #70 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får spørre de som kan smittevern da som sier at sjansen for smitte er mindre når man er ute. Det er jo en kjent ting at folk blir mer syke om vinteren når man er mye inne. Anonymkode: 94729...c04 De har jo nærkontakt inne. Det er ikke foedi man er mer inne om vinrteren man blir mer syke, men fordi det er vinter. Endret 21. juli 2020 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #71 Skrevet 21. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du får spørre de som kan smittevern da som sier at sjansen for smitte er mindre når man er ute. Det er jo en kjent ting at folk blir mer syke om vinteren når man er mye inne. Anonymkode: 94729...c04 Men de samme barna har jo nærkontakt inne når de er på skolen... Anonymkode: 5faf2...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #72 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Husholdning1 skrev: De har jo nærkontakt inne. Nei, de har ikke nærkontakt inne da de går alene på do.... Anonymkode: 94729...c04
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #73 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men de samme barna har jo nærkontakt inne når de er på skolen... Anonymkode: 5faf2...e6f Hvor vanskelig har du for å lese? På vår skole var de knapt nok inne i det hele tatt etter den åpnet igjen og frem til skoleferien. De var i det store og hele ute, OGSÅ på skolen! Anonymkode: 94729...c04
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #74 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de har ikke nærkontakt inne da de går alene på do.... Anonymkode: 94729...c04 Og er inne og spiser. Eller blir de sendt ut i regnet med skivene?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #75 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Og er inne og spiser. Eller blir de sendt ut i regnet med skivene? Hvorfor har dere hengt dere så opp i regn? Her vi bor har det vært lite regn og det har fint gått an å spise ute. Jeg tror jeg avslutter med å svare dere som tydelig bare vil skape kvalme. Anonymkode: 94729...c04
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #76 Skrevet 21. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de har ikke nærkontakt inne da de går alene på do.... Anonymkode: 94729...c04 På skolen!!! Anonymkode: 5faf2...e6f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #77 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere hengt dere så opp i regn? Her vi bor har det vært lite regn og det har fint gått an å spise ute. Jeg tror jeg avslutter med å svare dere som tydelig bare vil skape kvalme. Anonymkode: 94729...c04 Problemet er at det du gjør nå ikke går til vinteren. De kommer ikke til å være ute hele tiden på skolen i vinterhalvåret, for det er litt vanskelig å lese og skrive med votter på. Det blir heller ikke mulig å bare spise ute på vinteren. For øvrig, hvordan kontrollerer du at de holder 1 meter avstand til hverandre når de er ute? Anonymkode: 5faf2...e6f
Husholdning1 Skrevet 21. juli 2020 #78 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere hengt dere så opp i regn? Her vi bor har det vært lite regn og det har fint gått an å spise ute. Jeg tror jeg avslutter med å svare dere som tydelig bare vil skape kvalme. Anonymkode: 94729...c04 Årsaken for min del er at det ikke ser ut som at du selv ser hysteriet. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #79 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, Husholdning1 skrev: Årsaken for min del er at det ikke ser ut som at du selv ser hysteriet. Nå anser jeg det ikke som hysteri siden en av oss er veldig utsatt. Anonymkode: 94729...c04
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #80 Skrevet 21. juli 2020 Vel, hysterikerne er ofte respektløse ovenfor de med en annen og mindre fanatisk oppfatning enn dem selv. Anonymkode: 76345...ac6 3
Anbefalte innlegg