Gjeste mann Skrevet 20. juli 2020 #21 Skrevet 20. juli 2020 Det er en ting jeg lurer på: Tør dere som kaller dere "forsikitge" å kjøre bil, være på båt osv? Det er jo større sjans for å bli skadet av dette enn å dø/få varig men av korona i Norge. Hvis ja, hvorfor så forsikitg med Korona og ikke andre potensielle "farlige" aktiviteter. 9
maskinisten Skrevet 20. juli 2020 #23 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, Gjeste mann skrev: Det er en ting jeg lurer på: Tør dere som kaller dere "forsikitge" å kjøre bil, være på båt osv? Det er jo større sjans for å bli skadet av dette enn å dø/få varig men av korona i Norge. Hvis ja, hvorfor så forsikitg med Korona og ikke andre potensielle "farlige" aktiviteter. Dette lurer jeg også på. Ut i fra hvordan store deler av KG og kommentarfelt har reagert siden 12. mars, så skulle man tro at døden først inntraff i 2020. 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #24 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, theTitanic skrev: Du må jo få være hysterisk om du vil det, men tenker det er trist og vanskelig for dere å leve slik i lang tid. Særlig barna. Ikke bare av å fysisk leve slik men det er jo en frykt og forsiktighet i alt dere gjør som må tære veldig på og gjør skade. Det har gått snart et halvår. Mener du oppriktig at barna tar skade av at livet er noe begrenset en periode, som i den store sammenhengen er ganske kort? Anonymkode: 94729...c04 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #25 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, maskinisten skrev: Det er masse i verden du burde vært hysterisk for. Hvorfor du har valgt deg ut corona vet ikke jeg. Sannsynligheten for at du dør av noe annet enn corona er 99,8 %. Hvordan kan du vite hvilken risiko vi løper dersom smitten når oss? Anonymkode: 94729...c04 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #26 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Blondie65 skrev: Du og din familie velger helt og holdent hvordan dere vil forholde dere. Mye av det du har sagt her høres veldig fornuftig ut. Men det finnes folk som sitter inne i sin leilighet / hus og forbanner alle som har lyst på ferie et annet sted enn der de har vært siden første mars. Det finnes personer som mener at alle som ikke gjør som dem eller har en annen mening er egoister. Disse oppfører seg hysterisk. Jeg anser ikke deg som hysterisk, så lenge du respekterer at andre, som også følger smittevernreglene ut fra sin situasjon, kan treffe andre valg enn deg. Jeg, f.eks., har fortsatt hjemmekontor. Ingen vet hvor lenge. Jeg blir "straffet for" at jeg har valgt å ikke ha bil, og dermed begrenser mulighetene seg når man helst skal begrense hvor mye kollektivt man skal reise. I min vennekrets har vi valgt å respektere hverandres valg, selv om vi velger forskjellig. Hvis A - som har god plass slik at 6 mennesker kan møtes og koronareglene med 1 meters avstand fortsatt kan overholdes - inviterer B, C, D, E og F, og B sier at de ikke kan komme grunnet at de må bruke kollektivtrafikk, E sier at moren deres er i risikosonen så derfor vil de ikke ta noen sjanser, så respekteres dette uten diskusjon. Det er heller ikke sånn at A, C, D og F sitter på sammenkomsten og diskuterer B og E sine valg. Respekt, enten man er restriktiv eller mindre restriktiv når det gjelder sosial omgang i denne tiden, avler respekt. Det å kalle andre hysteriske eller egoister avler bare strid. Jeg skulle ønske min folk flest var som dette. Dere må være en fin gjeng 🙂 Anonymkode: 94729...c04 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #27 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du oppriktig at barna tar skade av at livet er noe begrenset en periode, som i den store sammenhengen er ganske kort? Anonymkode: 94729...c04 For et barn er det ikke «kort». Det begynner å nærme seg et halvt år nå, jeg tror barn tar skade! Anonymkode: c93ac...f82 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #28 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere er ikke "hysteriske" og du har helt rett i at det er respektløst å kalle andre det. Av en eller annen grunn har koronaskeptikerne i Norge valgt seg ut akkurat dette ordet for å rakke ned på andre. Dere må selvfølgelig velge det som er best og tryggest for dere basert på deres helsetilstand. Anonymkode: b6f31...953 Takk! Anonymkode: 94729...c04 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #29 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Gjeste mann skrev: Det er ikke pent å kalle andre for ting. Men jeg ser på dere på samme måte som jeg ville sett på noen som hadde gått rundt med hjelm hele tiden fordi de er redde for å få noe i hodet eller falle å bli skadet. Jeg kjenner jeg blir skikkelig trist av slike holdninger 😟 Anonymkode: 94729...c04 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #30 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Warrior skrev: Enig. Det er respektløs. Jeg blir også kalt hysterisk og folk ler av meg fordi jeg tar viruset på alvor og er redd for å bli syk. Enda mer redd for å smitte noen som kanskje ikke tåler det. Går i butikken, får besøk og møtes inne, er med folk, trener, er ute osv, men er forsiktig. Likevel hysterisk i følge folk, og det er ikke moro når noen ler når jeg er redd men er vant med det. Dere høres ikke hysterisk ut. Folk skal ta hensyn. Være forsiktig. Ikke kalle andre hysterisk. Blir du ledd av folk du kjenner? Så leit. Anonymkode: 94729...c04 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #31 Skrevet 20. juli 2020 1 hour ago, Blondie65 said: Men det finnes folk som sitter inne i sin leilighet / hus og forbanner alle som har lyst på ferie et annet sted enn der de har vært siden første mars. Det finnes personer som mener at alle som ikke gjør som dem eller har en annen mening er egoister. Disse oppfører seg hysterisk. Jeg anser ikke deg som hysterisk, så lenge du respekterer at andre, som også følger smittevernreglene ut fra sin situasjon, kan treffe andre valg enn deg. Dette. Jeg bryr meg ikke om hvilke tiltak folk setter for seg selv, så lenge de respekterer at andre ikke ilegger seg strengere regler enn myndighetene krever. Jeg har selv fulgt alle regler, og vel så det siden mars. Stort sett vært ute av huset en gang i uka. Neste uke reiser jeg på ferie til et grønt land, og fortsetter følge alle regler. Likevel ser jeg den hetsen folk utsettes for på nettet, og kommer derfor ikke til å dele et eneste bilde av reisen. Anonymkode: ee774...003 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #32 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Gjeste mann skrev: Det er en ting jeg lurer på: Tør dere som kaller dere "forsikitge" å kjøre bil, være på båt osv? Det er jo større sjans for å bli skadet av dette enn å dø/få varig men av korona i Norge. Hvis ja, hvorfor så forsikitg med Korona og ikke andre potensielle "farlige" aktiviteter. I bil tar jeg forhåndsregler, bruker beltet og fikler ikke med telefonen, dropper om jeg kan å kjøre på de mest trafikkerte dagene i året når alle andre er ute å kjører. I båt bruker jeg redningsvest. Når det gjelder korona så har vi besøk, både barna og vi foreldre, men vi er som nevnt ute og har ikke hele vennegjengen på en gang. En rød tråd her er at vi tar forhåndsregler ut fra vår situasjon. Anonymkode: 94729...c04 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #33 Skrevet 20. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et barn er det ikke «kort». Det begynner å nærme seg et halvt år nå, jeg tror barn tar skade! Anonymkode: c93ac...f82 Hvorfor tar barna skade av at antall venner på besøk begrenses noe? Og hvordan tar de skade av at vi ikke har middagsgjester? Jeg lurer oppriktig på hvordan du mener de kan ta skade av dette? Anonymkode: 94729...c04 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #34 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar barna skade av at antall venner på besøk begrenses noe? Og hvordan tar de skade av at vi ikke har middagsgjester? Jeg lurer oppriktig på hvordan du mener de kan ta skade av dette? Anonymkode: 94729...c04 Fordi snart er det høst, og de kan ikke bare leke ute i høstkulden og regnet. Da blir de sittende på rommet sitt alene. Anonymkode: 5faf2...e6f 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #35 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi snart er det høst, og de kan ikke bare leke ute i høstkulden og regnet. Da blir de sittende på rommet sitt alene. Anonymkode: 5faf2...e6f Alvorlig talt?! For det første skal de på skolen. For det andre så kan det da fint lekes litt ute på høsten og i regn, mine to elsker å være ute i regnet. Er ikke dine barn ute om høsten og vinteren pga kulda? For det tredje kan det ende opp med en oppblussing lokalt som gjør at de fleste må holde seg hjemme alene. Anonymkode: 94729...c04 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, maskinisten skrev: Du har ikke definisjonsmakt over meg. Jeg mener dere er hysteriske, spesielt når det ikke er smittede i kommunen engang. En ting er dere voksne, dere velger selv hva dere gjør med eget liv. En annen ting er hva dere drar barna deres gjennom. Får da være grenser for hvor mye helseangst dere skal påføre barn så tidlig i livet. Det kan alltids være smitte selv om de som er smittet ikke er testet. Anonymkode: b5900...c95 4
maskinisten Skrevet 20. juli 2020 #37 Skrevet 20. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan alltids være smitte selv om de som er smittet ikke er testet. Anonymkode: b5900...c95 Da burde det være langt mer smitte i byene mtp at det har vært så mye åpent i flere måneder nå. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #38 Skrevet 20. juli 2020 Syns det finnes merkelapper for nesten alt mulig. Er man uenig med noen, risikerer man merkelapp for det ene og det andre. Må gå an å ha egne meninger, uten å stemples. Anonymkode: 1cfd9...d1b 3
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #39 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det finnes merkelapper for nesten alt mulig. Er man uenig med noen, risikerer man merkelapp for det ene og det andre. Må gå an å ha egne meninger, uten å stemples. Anonymkode: 1cfd9...d1b Hvorfor skal man slippe unna å bli omtalt som hysterisk når man er hysterisk? 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Gjeste mann skrev: Det er ikke pent å kalle andre for ting. Men jeg ser på dere på samme måte som jeg ville sett på noen som hadde gått rundt med hjelm hele tiden fordi de er redde for å få noe i hodet eller falle å bli skadet. Dagens mest treffende sammenligning...:) Anonymkode: fecb4...95d 3
Anbefalte innlegg