AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hei. Jeg er en 19 år gammel jente fra Vestlandet som tenkte å ta en kjøretur til Oslo, på veien var planen egentlig å dra innom noen andre byer også som Halden. Jeg er litt redd for å kjøre feil, og med et uhell ende opp i Sverige. Studerte kartet nå, og ser at flere byer og tettsteder som jeg tenkte å besøke ligger svært nær svenskegrensa. Jeg har aldri vært der borte før, og er livredd for å ende opp i Sverige med påfølgende karantenekrav. Tror dere det går fint dersom jeg sniker meg tilbake fra Sverige lengre nord uten å bli oppdaget? Har lest om noen gamle smuglerruter gjennom noen tette skoger som jeg tenkte å ta. Jeg skal altså ikke forlate bilen dersom uhellet er ute, fordi jeg ønsker selvsagt ikke å pådra meg korona. Men, det jeg lurer på er om sannsynligheten er stor for å bli oppdaget gjennom disse smuglerrutene? (PS. Skal selvsagt ikke smugle inn noe annet enn meg selv.) Anonymkode: b90d4...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Ops. Beklager, ser en del skrivefeil. Gikk litt fort i svingene Anonymkode: b90d4...eb9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Så det du sier, er at du egentlig har tenkt å ta en av de gamle smuglerrutene over grensa? Anonymkode: 4a68a...cc8 18
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Måtte lese dette høyt til min samboer 😂 Anonymkode: a6a3a...ecc 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 20. juli 2020 Hvis du greier å komme deg over grensa uten å oppdage det før det er for seint, bør du levere inn førerkortet og utredes for alvorlige synsfeil eller kognitiv svikt. Ikke kjør forbi skilt med 'riksgrense' eller hus med 'toll' så er du på riktig side. Anonymkode: b9a55...c63 58
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det du sier, er at du egentlig har tenkt å ta en av de gamle smuglerrutene over grensa? Anonymkode: 4a68a...cc8 Hei. Nei dette var ikke planen, blir kun aktuelt dersom jeg skulle kommet over grensa med et uhell. Som nevnt tidligere hadde jeg selvsagt aldri forlatt bilen Anonymkode: b90d4...eb9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Hvordan drar man til Sverige ved et uhell? Anonymkode: 98138...7b0 25
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Tror ingen hadde kjøpt den forklaringen. Du havner ikke i Sverige med et uhell Anonymkode: d9033...756 9
Leo Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en 19 år gammel jente fra Vestlandet som tenkte å ta en kjøretur til Oslo, på veien var planen egentlig å dra innom noen andre byer også som Halden. Jeg er litt redd for å kjøre feil, og med et uhell ende opp i Sverige. Studerte kartet nå, og ser at flere byer og tettsteder som jeg tenkte å besøke ligger svært nær svenskegrensa. Jeg har aldri vært der borte før, og er livredd for å ende opp i Sverige med påfølgende karantenekrav. Tror dere det går fint dersom jeg sniker meg tilbake fra Sverige lengre nord uten å bli oppdaget? Har lest om noen gamle smuglerruter gjennom noen tette skoger som jeg tenkte å ta. Jeg skal altså ikke forlate bilen dersom uhellet er ute, fordi jeg ønsker selvsagt ikke å pådra meg korona. Men, det jeg lurer på er om sannsynligheten er stor for å bli oppdaget gjennom disse smuglerrutene? (PS. Skal selvsagt ikke smugle inn noe annet enn meg selv.) Anonymkode: b90d4...eb9 Hvis du klarer å rote deg over Svinesundbrua uten å merke det, så kommer du aldri til å finne frem gjennom de "dype skoger" så jeg ville ikke ha satset på det! (Jeg kommer aldri til å glemme den toetasjes turbussen full av kinesiske turister jeg møtte på en av disse veiene en gang. Smal vei, så det var umulig for sjåføren og snu bussen og verken mobil eller GPS virket viste det seg. Sjåføren var en svært lykkelig mann da det viste seg at min firehjulstrekker fint lot seg snu i bushen og at jeg kunne kjøre foran dem til de kom ut igjen på asfaltert, skiltet vei! ) Endret 20. juli 2020 av Leo 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Du er vel ganske uoppmerksom, med mindre du kjører ei smuglerrute over grensa, hvis du ikke merker at du krysser grensa. Anonymkode: c4a74...724
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Det er forsterket grensekontroll på alle småveier der nå, så du kommer til å bli såå busted hvis du prøver! Anonymkode: 03eba...a24 2
Frøkensina Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 Jeg tror du klarer å snu når du ser at det står riksgrense, toll og Sverige på skiltene. Tror ikke du? Tror du roter deg mye mer bort hvis du skal prøve å finne gamle smuglerveier Disse er ikke alltid kjørbare som jeg har forstått og i tillegg har de også blitt overvåket nå. 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du greier å komme deg over grensa uten å oppdage det før det er for seint, bør du levere inn førerkortet og utredes for alvorlige synsfeil eller kognitiv svikt. Ikke kjør forbi skilt med 'riksgrense' eller hus med 'toll' så er du på riktig side. Anonymkode: b9a55...c63 Takk. Dette hjalp på stresset, men er likevel litt bekymret for at jeg skulle klart å kommet over med et uhell. Slike ting er så typisk meg! Jeg havner alltid i noe «drama», har vitnet mange pågripelser, store narkotikafunn og knivstikking blant annet. Så det å forville meg over til Sverige er ikke noe som hadde vært lite typisk. Anonymkode: b90d4...eb9
Energidronning Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan drar man til Sverige ved et uhell? Anonymkode: 98138...7b0 Utfordring Level 2: dra til Finnmark, gå videre til Murmansk - lurer på hvordan russerne reagerer? 😃 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Haha, du klarer ikke kjøre over til Sverige ved et «uhell» Anonymkode: c732c...216 2
Splittbinders Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Det er faktisk ikke _helt_ umulig å havne over grensa ved et slags uhell. Kommer man på Europaveien, og misser en avkjøring (eller to eller tre...) mot Halden, så er neste stopp Sverige. Tro det eller ei, vi har faktisk klart det en gang hehe... Skulle innover til Indre Østfold (via Halden) mannen kjørte og visste vel ikke helt hvilket skilt han skulle se etter, jeg fulgte ikke med før han sier "Hvor skal vi egentlig ta av?". Når jeg kikker opp fra hva-det-nå-var er vi på vei ut på brua. Så ja, det GÅR an. Men er ganske sløvt... Hehe... Spesielt hvis du følger med og følger skilt... 😄 Endret 20. juli 2020 av Splittbinders 5
stan Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 Jeg gikk inn i Sverige en gang uten å vite det. Men det var på ski. Vi kjørte til en parkeringsplass like ved grensen, så var planen å gå til Sverige. Men vi la ikke merke til at grensen gikk rett over parkeringsplassen. Så vi var i Sverige allerede fra vi fikk på skiene. Vi gikk i nesten to timer før vi ga opp å finne Sverige. Først når vi var tilbake ved bilen oppdaget vi grensegaten, og at vi hadde vært i Sverige hele turen. 5
Anbefalte innlegg