Gå til innhold

Når man har innsett at man ikke er attraktiv nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bare innsett at jeg rett og slett ikke er attraktiv nok for norske kvinner. Siden vinter så har jeg vært på opptil 20 dates og interessen fra jentene blir nesten alltid fraværene etter første eller andre date. Jeg har prøvd å gå i meg selv for å finne ut hva jeg gjør galt, men jeg oppfører meg normalt og hyggelig, med en grei dose humor. Men virker bare som at ingen kvinner klarer å finne meg attraktiv nok, så de velger meg bort. Utrolig kjip følelse, det å føle at man aldri er bra nok og man får jo heller ikke dekt sine behov for bekreftelse og nærhet.

Man kan jo lure på hvorfor jeg får relativ lett til dates via tinder, for mange der syntes jeg er både kjekk(høy og godt trent) og morsom. Men kanskje jeg bare ser mye bedre ut på bilder en IRL? Hvor viktig er utseende for dere kvinner, sånn helt ærlig? Vet det er normalt å se bedre ut på bilder, men kanskje jeg er ett ekstremt tilfelle hvor forskjellene blir såpass store at kvinner mister interessen? De gangene jeg har spurt om bildene mine stemmer med virkeligheten, så har jeg stort sett fått positivt svar, men tviler kvinner svarer ærlig på det hvis de blir skuffet. Jeg har heller ikke hatt noe problem med å snakke med mange av disse kvinnene via tlf og da har deres interessen bare økt, helt til man treffes. Derfor lurer jeg nå veldig på om det er noe med mitt utseende/kropp som skuffer veldig.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg har ett stort savn etter å finne en dame, da jeg har vært mye singel og jeg blir jo heller ikke noe yngre med årene akkurat. Men all denne avisingen har gitt selvtilliten en stor knekk og jeg vet nå ikke om jeg tørr å date mer, rett og slett. Noen som føler det likt eller er i samme situasjon? Jeg forventer ikke full klaff med alle jeg treffer, alle kan ikke like alle. Men med så lav suksess jeg har hatt, så er det veldig lett å miste håpet helt og man innser at det er noe "rart" med en selv som gjør at man ikke fremstår som attraktiv.

Anonymkode: c7ea0...c5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette gjelder det aller fleste, faktisk, ikke gi opp! Dvs de fleste menn har ikke mange matcher, mange klarer ikke skaffe en eneste date, være glad og fortsett, du er en av de heldige ;) 

Anonymkode: ac4d9...29e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stygg dame her, vet hvordan du har det. 

Anonymkode: 78412...eeb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 39 med gode valgmuligheter mtp menn. Jeg er ikke såå opptatt av utseende. Liker man personligheten blir de fleste «pene». Mye viktigere med ting som intelligens, humor, omsorg og økonomi/suksess enn utseende hos en mann for meg. Vil tror dette gjelder de fleste kvinner. Menn er opptatt av det visuelle, kvinner er opptatt av det de hører og føler. 

Anonymkode: 4fed1...57c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette gjelder det aller fleste, faktisk, ikke gi opp! Dvs de fleste menn har ikke mange matcher, mange klarer ikke skaffe en eneste date, være glad og fortsett, du er en av de heldige ;) 

Anonymkode: ac4d9...29e

Vet ikke hva som er mest ille jeg, ikke å få dates og da slippe i det minste å bli avvist eller situasjonen jeg er i.  Jeg faller vell midt i mellom de mindre attraktive(som ikke får dates) og de topp karene som kan plukke og velge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det skal være ganske stor forskjell mellom bilder og virkelighet hvis det er det som avgjør hvorvidt damene er interessert i flere dater. Jeg tenker at kjemi/personlighet er det viktigste. Kanskje skinner usikkerheten din gjennom. Med mindre du velger de peneste og mest overfladiske damene da. 

Anonymkode: e80f2...618

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke utseendet ditt er problemet, men heller andre egenskaper som kommer frem under et eventuelt møte. Det trenger ikke å være noe galt med deg, men enkelte menn er lettere å friendzone. Det kan jo også være at du går etter en bestemt type dame? 

For meg er utseende viktig, men det er utstråling og personlighet som gjør at jeg blir betatt av en mann. Selv er jeg svak for selvsikre menn med sterk utstråling. Har vist seg å ikke være det lureste å gå etter, men hva får man gjort når det er det eneste som fenger 🙂

Anonymkode: ee1ae...fed

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Utfra det du skriver virker det egentlig ikke som det har med utseende å gjøre, men det er vanskelig å vite. Men det viktigste er egentlig - ikke gå for mye i deg selv. Du vet ikke hva grunnen er, så jeg ville heller tenkt at det er kjemi. Mange kvinner har kanskje vært i forhold eller datet uten å få de riktige følelsene, så mange forventer å kjenne noe form for betatthet etc allerede etter første date. Hvis ikke dropper de det. Og det kan være så mange grunner til at noen ikke blir betatt, så ikke gi opp! Vær deg selv og prøv, så møter du etterhvert en som liker deg for den du er :)

når det er sagt, dette er ting som endel kvinner kan bli mindre interessert av etter en date som ikke går på utseende, spør deg selv om du gjør noe av dette:

-prøver du for hardt å være morsom, slik at daten egentlig blir et onemans show

-prater du for mye så hun ikke slipper til?

-prater du for lite, så hun føler hun må holde samtalen igang?

-virker du for useriøs, feks ved å spøke bort alt, flørte for mye, prate om interesser mange ikke deler etc

-virker du for seriøs, feks ved å snakke mye om jobben, ikke tulle/flørte noe, eller at samtalen føles litt som et intervju

Anonymkode: 58d4a...2f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du får så mange dates er det ikke utseendet det er noe i veien med. Du må lære hvordan oppføre deg på date. Ikke «playe», det er ikke nødvendig, men hvordan utstråle selvsikkerhet og vise interesse på en subtil måte.

Les feks denne artikkelen, under. Nei, du trenger ikke kjøpe noe kurs, men det er mye å lese på nettet som kan gi deg tips, siden godevibber.no er en fin start.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-mitt-forste-one-night-stand-pa-sjekkekurs/72076932

Anonymkode: 305c5...63d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 39 med gode valgmuligheter mtp menn. Jeg er ikke såå opptatt av utseende. Liker man personligheten blir de fleste «pene». Mye viktigere med ting som intelligens, humor, omsorg og økonomi/suksess enn utseende hos en mann for meg. Vil tror dette gjelder de fleste kvinner. Menn er opptatt av det visuelle, kvinner er opptatt av det de hører og føler. 

Anonymkode: 4fed1...57c

Så hvorfor blir jeg alltid ditcha etter møte? Når de både liker å chatte med meg og snakke via tlf. Alt er "rosenrødt", frem til etter første eller andre møte! Jeg har jo sosiale antenner og sier jo ikke ting som kan skremme kvinner når jeg møter de.

Vet alt handler om "kjemi" for mange kvinner, men når man aldri er bra nok til å klare å skape seksuelle eller romantisk kjemi hos de man møter, så tenker jeg at det kan være utseende/kropp relatert. Men jeg er jo ikke kvinne, så vet ikke hvordan dere fungerer...dessverre

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare innsett at jeg rett og slett ikke er attraktiv nok for norske kvinner. Siden vinter så har jeg vært på opptil 20 dates og interessen fra jentene blir nesten alltid fraværene etter første eller andre date. Jeg har prøvd å gå i meg selv for å finne ut hva jeg gjør galt, men jeg oppfører meg normalt og hyggelig, med en grei dose humor. Men virker bare som at ingen kvinner klarer å finne meg attraktiv nok, så de velger meg bort. Utrolig kjip følelse, det å føle at man aldri er bra nok og man får jo heller ikke dekt sine behov for bekreftelse og nærhet.

Man kan jo lure på hvorfor jeg får relativ lett til dates via tinder, for mange der syntes jeg er både kjekk(høy og godt trent) og morsom. Men kanskje jeg bare ser mye bedre ut på bilder en IRL? Hvor viktig er utseende for dere kvinner, sånn helt ærlig? Vet det er normalt å se bedre ut på bilder, men kanskje jeg er ett ekstremt tilfelle hvor forskjellene blir såpass store at kvinner mister interessen? De gangene jeg har spurt om bildene mine stemmer med virkeligheten, så har jeg stort sett fått positivt svar, men tviler kvinner svarer ærlig på det hvis de blir skuffet. Jeg har heller ikke hatt noe problem med å snakke med mange av disse kvinnene via tlf og da har deres interessen bare økt, helt til man treffes. Derfor lurer jeg nå veldig på om det er noe med mitt utseende/kropp som skuffer veldig.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg har ett stort savn etter å finne en dame, da jeg har vært mye singel og jeg blir jo heller ikke noe yngre med årene akkurat. Men all denne avisingen har gitt selvtilliten en stor knekk og jeg vet nå ikke om jeg tørr å date mer, rett og slett. Noen som føler det likt eller er i samme situasjon? Jeg forventer ikke full klaff med alle jeg treffer, alle kan ikke like alle. Men med så lav suksess jeg har hatt, så er det veldig lett å miste håpet helt og man innser at det er noe "rart" med en selv som gjør at man ikke fremstår som attraktiv.

Tilfeldigheter sikkert. Men tips er aktivitetsdates. Opplevelser sammen binder raskere enn å sitte på restaurant å vurdere hverandre. 

Med mindre du har noen holdninger som gjør at de skygger banen ? Politiske meninger, gjerrig, skittent hus, pervers etc

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type damer treffer du?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg en helt gjennomsnittlig utseende kvinne, men for meg har utseende ikke så mye å si. Sammenfallende verdier, riktig humoristisk sans og ikke minst personlig hygiene avgjør om det er aktuelt med en date nummer to. 

Anonymkode: acc40...322

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utfra det du skriver virker det egentlig ikke som det har med utseende å gjøre, men det er vanskelig å vite. Men det viktigste er egentlig - ikke gå for mye i deg selv. Du vet ikke hva grunnen er, så jeg ville heller tenkt at det er kjemi. Mange kvinner har kanskje vært i forhold eller datet uten å få de riktige følelsene, så mange forventer å kjenne noe form for betatthet etc allerede etter første date. Hvis ikke dropper de det. Og det kan være så mange grunner til at noen ikke blir betatt, så ikke gi opp! Vær deg selv og prøv, så møter du etterhvert en som liker deg for den du er :)

når det er sagt, dette er ting som endel kvinner kan bli mindre interessert av etter en date som ikke går på utseende, spør deg selv om du gjør noe av dette:

-prøver du for hardt å være morsom, slik at daten egentlig blir et onemans show

-prater du for mye så hun ikke slipper til?

-prater du for lite, så hun føler hun må holde samtalen igang?

-virker du for useriøs, feks ved å spøke bort alt, flørte for mye, prate om interesser mange ikke deler etc

-virker du for seriøs, feks ved å snakke mye om jobben, ikke tulle/flørte noe, eller at samtalen føles litt som et intervju

Anonymkode: 58d4a...2f8

Hei, prøver å ha en balansert samtale hvor jeg viser interesse. Ofte føler jeg at mange ikke har så mye å bidra med under slike dates, så da må lede an litt og stille spørsmål for å få samtalen til  å fungere. Men kanskje det blir slik for at kvinnene bli skuffet når de ser meg på ekte og derfor ikke fremstår som så interesserte?

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type damer treffer du?

Normalt attraktive kvinner i min aldersgruppe(30 årene)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen kvinner her i oslo området kan hjelpe meg? Treffes over en kopp kaffe eller gå tur og gi en 100 prosent ærlig tilbakemelding, både på utseende kontra bilder og andre ting jeg gjør "feil"?

Er helt desperat av å finne ut av dette, før jeg møter veggen her!

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden vinter så har jeg vært på opptil 20 dates

De fleste menn kan bare drømme om 20 dater, så utseendet er definitivt ikke problemet! Hadde det vært utseendet ville du hatt 0

Anonymkode: 25977...1a0

• Liker 8
Skrevet

Hehe, lur måte å få flere dates på. Jeg møter deg gjerne for en date 😊. Bare å sende PM

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame i 40-årene som føler meg attraktiv nok, men det er vanskelig å finne kjæreste likevel. (Har vært skilt i 5 år). Tinder og annen nett-dating har jeg etterhvert forstått at ikke er noe for meg, det blir bare helt feil...  Venninnene mine er gift og omgås mest andre par, så det er nesten umulig å treffe noen via dem også. Det jeg vurderer litt nå er å reise på single-tur hvor man er sammen med en gjeng på samme alder i en uke eller to. Da får jeg kanskje tid nok til å gjøre et godt inntrykk hos noen uten å føle den kleinheten som jeg alltid får på en arrangert date 😄

Anonymkode: 195ee...ff4

• Liker 2
Skrevet

Et bilde sier meg absolutt ingenting. det må være en kjemi der for å bli interessert. Humor er ofte et godt tegn på at noe rører seg.

Nå er det en over her som tilbyr seg å møte deg så slå til på det:) Om det ikke blir noe videre enn en date så håper jeg hun er ærlig nok til å gi en konstruktiv tilbakemelding.

Jeg tror masseproduksjonen av dates gjør at man egentlig aldri får kommet en mm inn under huden på den andre. Det er noe galt med konseptet- ikke deg. Man rekker aldri å se den andre ordentlig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...