Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Var på TUL i dag hos en privat gynekolog og fikk den triste beskjeden om MA💔Det ble målt til 6 uker. Fikk 4 tabletter med Cyrotec som tok vaginalt kl13 i dag. Det har altså gått snart sju timer uten noe antydning til blod. Har tatt paracet og ibux som foreskrevet kl13 og kl18. Kjenner jeg har feber og vondt nederst i magen, men det skjer ngenting😓Noen med erfaringer? Hva skal jeg gjøre i morgen om det ikke kommer i gang? Ta kontakt med gynekologen, fastlegen eller sykehuset direkte?

Anonymkode: 25dbf...3ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring sykehuset nå/i morgen du så får du enten ny runde eller utskrapning.

Anonymkode: 48dd9...085

AnonymBruker
Skrevet

Huff, så utrolig trist 😥 opplevde det samme for noen mnd sider, føler så med deg. Det tok noen timer før jeg begynte å blø. Jeg fikk beskjed om å ringe gynekologen eller sykehuset om jeg ikke startet å blø innen 24 timer. Hvis du har feber over 38 grader og smerter ville jeg ringt sykehuset allerede nå og hørt. 

Anonymkode: 84bb9...e4c

AnonymBruker
Skrevet

💔

Anonymkode: 90d04...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og støtte❤️Det kom litt fersk blod for en time time side når jeg tørket meg,men ingenting siden. Mannen ringte legevakten og de skulle ringe opp igjen.. så venter bare.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og støtte❤️Det kom litt fersk blod for en time time side når jeg tørket meg,men ingenting siden. Mannen ringte legevakten og de skulle ringe opp igjen.. så venter bare.. 

Hvis du har feber så må du ringe til føde/gyn mottaket på sykehuset nå. Da kan det være du har en infeksjon og må inn for utskrapning. Det skal du ikke gå med over tid. 

Cytotec har dessverre hatt dårlig effekt hos meg. Ene gangen måtte jeg ta 3 kurer for å få ut alt, mens en annen gang måtte jeg både ha cytotec og utskrapning. 

Anonymkode: bec53...557

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg? ❤️

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg? ❤️

Hei❤️Takk, jeg våknet kl5 og var klam og svett. Føler at formen er bedre nå, men det har jo ikke skjedd noe😓Jeg har bare hatt bittelitt rødt/brunt og det virket som det har stoppet helt opp.. Ringer gynekologen kl8.30 når telefonen der åpner.. . Huff, jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kommer ut, gynekologen sa at det var på størrelse med et riskorn... Vet ikke hva jeg skal gjøre, har lyst å be om utskrapning, men er redd for narkose(har aldri vært operert før) og forstår det slik at det er forbundet mer risiko med utskrapning..

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har feber så må du ringe til føde/gyn mottaket på sykehuset nå. Da kan det være du har en infeksjon og må inn for utskrapning. Det skal du ikke gå med over tid. 

Cytotec har dessverre hatt dårlig effekt hos meg. Ene gangen måtte jeg ta 3 kurer for å få ut alt, mens en annen gang måtte jeg både ha cytotec og utskrapning. 

Anonymkode: bec53...557

Huff, jeg leser at det er mange som har hatt dårlig effekt ac Cyrotec.. 

Føler med deg som har vært gjennom dette to ganger💔 Var det pga MA begge gangene? 

Gjest BethD
Skrevet

Du må ivertfall ringe gyn med engang å fortelle at du har feber og ingenting kommer ut. Dette kan bli veldig farlig for deg om du ikke får det ut... det kan gi alvorlig infeksjon ! 
trist å høre om MA! :( vet hvordan du har det! 

AnonymBruker
Skrevet

Gynekologen sa at det var merkelig at Cyrotec ikke hadde effekt. Fikk time der i dag kl14.30.Har ikke feber nå heldigvis. Takk for all støtte og gode råd. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper alt går bra med deg ❤ jeg fikk vite fra gynekologen at hos ca 15% av de som tar cytotec så kommer ikke alt ut. Så det er ikke så uvanlig. Bra du har fått time i dag! Pass på feber og infeksjonsfare. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Var på TUL i dag hos en privat gynekolog og fikk den triste beskjeden om MA💔Det ble målt til 6 uker. Fikk 4 tabletter med Cyrotec som tok vaginalt kl13 i dag. Det har altså gått snart sju timer uten noe antydning til blod. Har tatt paracet og ibux som foreskrevet kl13 og kl18. Kjenner jeg har feber og vondt nederst i magen, men det skjer ngenting😓Noen med erfaringer? Hva skal jeg gjøre i morgen om det ikke kommer i gang? Ta kontakt med gynekologen, fastlegen eller sykehuset direkte?

Måtte på utskraping etter Cytotec. Fikk også feber, skalv og kaldsvettet. Det var helt j... Kom mye ut, men ikke alt, blødde bare mye, og var veldig vondt i de to ukene jeg gikk med det. Jeg fikk tilbud om mer Cytotec på sykehuset, takket nei, bestilte meg time hos fastlegen som henv. meg til annet sykehus. De prøvde å fjerne det uten narkose, men det gikk ikke. Ifølge epikrisen stod det igjen "en hel del vev" i livmorhalsen. Mulig det hadde kommet selv, mulig jeg hadde fått infeksjon..

Anonymkode: d891d...750

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Men fikk du kun til å sette vaginalt? Jeg skulle sette vag., dersom det ikke fungerte skulle jeg svelge 2(?) også.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men fikk du kun til å sette vaginalt? Jeg skulle sette vag., dersom det ikke fungerte skulle jeg svelge 2(?) også.

Fikk bare 4stk som skulle tas vaginalt. Leser også om flere som fikk to ekstra som skulle svelges. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk det😔

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte på utskraping etter Cytotec. Fikk også feber, skalv og kaldsvettet. Det var helt j... Kom mye ut, men ikke alt, blødde bare mye, og var veldig vondt i de to ukene jeg gikk med det. Jeg fikk tilbud om mer Cytotec på sykehuset, takket nei, bestilte meg time hos fastlegen som henv. meg til annet sykehus. De prøvde å fjerne det uten narkose, men det gikk ikke. Ifølge epikrisen stod det igjen "en hel del vev" i livmorhalsen. Mulig det hadde kommet selv, mulig jeg hadde fått infeksjon..

Huff, føler meg deg. Dette er noe av det verste jeg har vært gjennom😓

AnonymBruker
Skrevet

Så leit at det ikke går av seg selv nå :( det gjør det jo bare desto verre. Men selv om selve embryo er på størrelse med et riskorn, så kommer det kanskje større klumper og? Eller slimhinner? Jeg hadde liksom ikke visst når det er ferdig jeg :( Håper det ordner deg ila dagen. Kanskje utskraping er det beste? 😕 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper alt går bra med deg ❤ jeg fikk vite fra gynekologen at hos ca 15% av de som tar cytotec så kommer ikke alt ut. Så det er ikke så uvanlig. Bra du har fått time i dag! Pass på feber og infeksjonsfare. 

Takk❤️Føler formen er bedre/ikke feber, men har fortsatt ikke skjedd noe. Legesekretæren ringte igjen og sa at gynekologen hadde "ombestemt seg" og ville ha meg til time i morgen i stedet. Hun mente at det likevel var vanlig at kroppen brukte lengre tid på å sette i gang...en kontrabeskjed med andre ord. Jeg spurte om det var farlig å vente, men det var det ikke ifølge sekretaren. 

Huff, skjønner ikke hvorfor gynekologen ikke kunne sette inn de tablettene selv i går da jeg var der på TUL.Det var tidlig om morgenen, hun kunne bare gjort det. Da ville jeg i hver fall vært sikker på at de ble satt inn riktig/langt nok opp😔

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så leit at det ikke går av seg selv nå :( det gjør det jo bare desto verre. Men selv om selve embryo er på størrelse med et riskorn, så kommer det kanskje større klumper og? Eller slimhinner? Jeg hadde liksom ikke visst når det er ferdig jeg :( Håper det ordner deg ila dagen. Kanskje utskraping er det beste? 😕 

Ja, det føles helt meningsløst, er helt rom kjenner jeg.. Håper det skjer i løpet av dagen, så jeg kan prøve legge det bak meg.. Det tror jeg blir vanskelig... Vet ikke om jeg tør å prøve å bli gravid igjen😔😔😔

AnonymBruker
Skrevet

"Helt tom" skulle det stå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...