Gå til innhold

Er misunnelig på hytteeiere...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer om mi egen hytte. Har mann og to barn som er på veg ut av redet. Men det som er et paradoks er at jeg føler det er såvidt jeg rekker rundt alt med hus,hage,mann,barn,bil,garasje....at jeg alltid er på etterskudd med ting som skal gjøres...så hvorfor lengter jeg etter enda meir ?😳😜syns tanken på å reise på hytta og slappe av er så deilig....ønsker ikke noen svær og dyr hytte,bare noe enkelt. Lurer på hvordan folk rekker over alt? Noen har hytte både på fjellet og ved sjøen...og kanskje båt i tillegg . Har du hytte og er du fornøyd? 😀

Anonymkode: b9830...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hytte og er veldig fornøyd. Vi har en i skogen, hundre meter fra fjorden. Selvforsynt med fisk. 

Det er jo litt arbeid. Men kunsten er å være blind for alt som bør gjøres 😀

Hvis du kan overleve uten innlagt strøm og vann så trenger ikke hytte være så dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte. Har vært bevisst på å holde det lite og enkelt for å unngå for mye arbeid, og har heller lagt pengene i beliggenhet. Superfornøyd. 

Anonymkode: 3b89b...789

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulike måter å ha hytte på. Noen har hytte som man må gjøre mye vedlikehold på og som lager seg nye prosjekter på hytta, mens andre bare lar alt flyte og bruker hytta til avslapning. "Å ha det enkelt" kan bety at man har en enkel hytte, men med innlagt vann og strøm så man slipper å styre med å tenne opp peis,bære vann, tømme utedoen og tenke på hvordan få ladet mobil. Da kan man bare betale regningene og i stedet bruke all tid på avslapning. Mens andre liker å ha det enklest mulig og slapper best av om man må gå i skogen en time for å komme frem, slipper å ha dekning og strøm og liker å hente vann i bekken og ta iskalde morgenbad🤷

Vi har begge varianter i vår familie som vi kan låne. Av og til tenker jeg det hadde vært fint å hatt egen hytte, men det er jo en ekstra utgift. Tenker i stedet spare til jeg blir pensjonist og kjøpe et koselig sted å bo da 😁

Anonymkode: 16861...9e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som deg, enten enebolig ELLER hytte. Å ha to hele hus å ta vare på blir for mye . Vi valgte derfor lettstelt leilighet i byen og stor fin hytte vi bruker masse. 

Anonymkode: b219e...890

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hytta da vel. Det ligger drøssevis til salg på finn.no. Du kan bli hytteeier innen et par timer.

Anonymkode: 6e8e9...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Familiehytta skal selges fordi ingen vil ta ansvar for ei hytte 6 km fra nærmeste bilvei. De som eier den er for gammel/har for dårlig helse til å i det hele tatt dra dit. Den ligger bakpå vedlikeholdsmessig. Kanskje noe å tenke på i valget av hytte?

Vi ønsker ei enkel hytte med utsikt ved sjøen. Med enkel mener jeg enkel i drift og bruk, ikke provisorisk. Fuktsikring er viktig, det er en værutsatt plass. Har funnet tomt, har tegnet hytta (med arkitektvenn). Men det betyr at vi ikke får råd til rekkehus i byen. Vanskelig valg å ta. 

Kunne du tenkt deg å flytte til leilighet for å redusere mengden arbeid? :)

Anonymkode: 68df9...535

Skrevet
14 timer siden, stan skrev:

Har hytte og er veldig fornøyd. Vi har en i skogen, hundre meter fra fjorden. Selvforsynt med fisk. 

Det er jo litt arbeid. Men kunsten er å være blind for alt som bør gjøres 😀

Hvis du kan overleve uten innlagt strøm og vann så trenger ikke hytte være så dyrt. 

Mye kan løses med en hageslange, et par 12 V batterier og noen meter ledning også.

Men man blr beherske blindhetskunsten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hytte på fjellet og hytte ved sjøen. Sjøhytta er sesonghytte, men vi er her stort sett hele sommeren, og mange helger i sommerhalvåret. 

Fjellhytta er mye enklere å reise til, og vi pleier å feire jul og nyttår der. 

Men ja, det er mye vedlikehold. 

Anonymkode: 0e68b...003

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp leilighet og hytte. Problem solved. Enebolig + hytte er for mye

Anonymkode: 664e5...121

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte i Trysil, den brukes mindre og mindre siden barna nå er tenåringer . Så vi vurderer å selge den , har stort hus ellers og feriehus i Spania, huset i Spania pleier vi bruke hele sommeren og i skoleferien som påske og høst. Det blir nok til at det brukes mer og mer når ungene flytter også og vi ikke er avhengig av skolestart og ferier . Brukes ikke i år pga situasjon og det er stort savn . Vi rekker ikke alt vedlikehold selv, men kjøper oss heller hjelp innimellom

Anonymkode: d5431...999

Skrevet

Vi har rekkehus og stor hytte. Alltid noe som skal gjøres. Men angrer ikke på valget. 

Har alt av fasiliteter og er medium stor. Har også hatt mindre og enklere hytte med innlagt vann, strøm og utedo. 

Trives best med oppvaskmaskin og fasiliteter. Men kan ha sammenheng med familie og små barn 😆

Du kan også kjøpe leilighet på fjellet. Helt sikkert både og det også, men noe å vurdere? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrt som faen med hytte, med mindre du planlegger å bruke den veldig mye. Er du typen som drar på hytte 3-4 ganger i året, så ville jeg faktisk heller sett på andre muligheter. 

Her jeg bor, i Nord-Norge, så drar mange på hytte hver eneste helg. Noen bor jo nesten på hytte i 2-3 mnd. Da lønner det seg absolutt å kjøpe hytte, men det er en balanse.

Anonymkode: e0894...e88

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt både enebolig og hytte i mange år, og jeg må si at jeg ikke helt kjenner meg igjen i at det skal være så enormt mye vedlikehold. Man maler ikke huset og hytta hvert år heller. Hagearbeid og annet forefallende arbeid tar man jo etterhvert. 

Anonymkode: 3c3d2...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar alle sammen. Blir nok ikke hyttekjøp i år,men må vurdere det. Å flytte til leilighet er ikke noe løysing,da det er like dyrt her jeg bor. Bor i en enebolig fra åttitallet. Men klart,det hadde jo blitt mindre vedlikehold😀 Kunne tenke meg einhytte som ikke er altfor langt unna,kanskje en times tid....da jeg jobber turnus og helg, samt alltid jobber jul og påske. Takker for mange innspill😀🤗

Anonymkode: b9830...487

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte i Trysil og stortrives med det. Ikke altfor dyr, passe stor og veldig godt vedlikeholdt av tidligere eier☺️ 1,5 time hjemmefra, så passe kjøreavstand. Da blir den brukt på helger også. Har ikke innlagt vann og strøm (har solcelle.) vi stortrives her, både store og små. Bare hatt den 1 år, men har ikke angret et sekund. Enda vi ikke har fått brukt den så mye som vi har ønsket til nå pga corona😅 mye jobb med både hytte, enebolig og små barn, men vi syns det er verdt det☺️

Anonymkode: d5994...96c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss hytte. Hvis vi i det hele tatt skulle ha råd til hytte, måtte det bli noe som lå langt etter på vedlikehold, og jeg angrer litt. Med to små barn (10 mnd og 3 år) er det veldig hektisk, og jeg føler vi alltid ligger bakpå hjemme, og så kommer vi til hytta hvor det egentlig er veldig mye å gjøre.

Samtidig er vi flinke til å senke skuldrene (litt i alle fall) og "ikke se" alt som trengs å gjøres. Jeg klarer i alle fall fint å leve med det. Mannen ønsker egentlig båt og båtplass også, men der setter jeg ned foten. Orker ikke enda en ting som må følges opp.

Anonymkode: 45323...533

Skrevet

Det høres ut som at du har vel mye å ta vare på, og da forstår jeg godt at en hytte hvor du bare kan slappe av virker forlokkende.  

Problemet er bare at alt du du mener du burde ha gjort hjemme, i hus og hage, ikke er forduftet når du kommer hjem fra hytteturen.  Søndag kveld, etter hjemkomst fra hytta, er det sannsynligvis mer stresset enn før du dro ;)  

Jeg snakker av erfaring!...

AnonymBruker
Skrevet

AirBnB da...du "får" hytte, overalt i landet, men uten vedlikeholdsansvaret. Vipps, problemet er løst.

Anonymkode: d7978...098

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har leid hytter i to fylker i sommer, billig og enkelt. Orker ikke vedlikehold på hytte siden vi har hus. Dessuten kan vi leie hytte forskjellige steder og vi oppdager stadig nye perler! 

Anonymkode: c7843...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...