AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg jobber i butikk som selger. Jeg skal flytte en annen by og tenker å forsøke å få jobb i samme kjede. Ser at det ligger ut ledig stilling i samme kjede i byen jeg skal flytte til. Men da jeg leste stillingannonsen ser jeg at det er skrevet på en måte som jeg hater! De leter etter noen som brenner for salg og kundeservice, noen som alltid yter det lille ekstra. Full av klisjeer. Vanligvis når jeg leser slike stillingsannonser tenker jeg at "her vil jeg IKKE jobbe"!. Men nå jobber jeg da i samme kjede, kan ikke si at jeg brenner for salg akkurat, men vil likevel si at jeg er dyktig i jobben min, jeg har mye kunnskap om produktene vi selger og jeg er i stand til å gi kundene råd. Men jeg er ikke noen "superselger" akkurat, ikke er jeg veldig utadvendt heller. Vil heller ikke si at de andre som jobber i butikken passer til de umenneskelige kvalifikasjonene kjeden søker, alle er normale, hyggelige, jordnære folk. De er dyktige, men tror ingen av de "brenner" og "lever" for salg og kundeservice. Siden det er en faghandel tror jeg de hadde vært mye mer tjent på å hente inn noen med kunnskap og erfaring om det vi selger, det tror jeg på sikt lønner seg, og at de egentlig er mer i stand til å gi god hjelp og derfor selge bedre. Men neida, nå er det salg, salg, salg som er det viktigste. Hvem er disse superselgerne egentlig? For min del så handler jeg heller på steder der jeg vet jeg får god hjelp og ikke føler at jeg blir "lurt" til å kjøpe noe jeg ikke har behov for. På steder som elkjøp, power etc. føler jeg ofte at det kun er størst mulig salg som står i hodet på selgerne, og jeg stoler derfor ikke på det de sier til meg bestandig. Anonymkode: a1460...891 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Søk likevel. Vis til fartstid og resultater hittil, og gjerne en god referanse som bekrefter det. Om du har godt ord på deg, kan produkter, interne systemer osv, og er en stabil arbeidstager, stiller du sterkere enn en helt ukjent. Vi velger ofte det kjente og lettvinte. Det gjelder også ledere. Anonymkode: 36aad...830
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Høres ut som stillingsannonsene til kjeden jeg jobbet i tidligere. Jeg er mer som TS og kjenner meg ikke igjen i karakteristikkene de søker etter når de utlyser stillinger. Både jeg og de jeg jobbet sammen med hadde fagkunnskap og kunne gi gode råd, men superselgere som pusha mest mulig ræl på kundene var vi ikke. Bare les her: Sitat Er du den beste til å jobbe i vår butikk? Til vår butikk på *sted* søker vi nå etter en serviceinnstilt butikkselger til en 6% stilling, annenhver lørdag. I tillegg til faste vakter er det ønskelig at du er fleksibel til å ta ekstravakter ved behov, samt kan jobbe ekstra i ferier og før jul. Vi søker deg som har en utpreget serviceinnstilling med glimt i øyet, og som trives med salg og butikkarbeid. Brenner du i tillegg for interiør og matlaging og/eller er utdannet kokk kan du være den vi er på utkikk etter. Du jobber etter våre verdier og sørger for at vi skaper markedets beste kjøpsopplevelse. Det er voldsomt mye krav for en 6% stilling synes nå jeg.🙄 Anonymkode: 0db1f...19c 3
Jensine Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Haha, hva slags perverst krek brenner for salg. Careful what you wish for 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Hvis du har litt tid til overs anbefaler jeg å lese seg litt opp på markedsføring. I bunn og grunn handler det om å tilby noe av verdi for kunden som de er villige til å betale for fordi produktet eller tjenesten dekker et behov. Med basic kunnskap i markedsføring kan du bruke noen begreper i søknaden slik at de forstår at du forstår hva det handler om og samtidig prøve å linke det til det du har erfaring med fra tidligere. Markedsføring er spennende siden faget inneholder alt fra psykologi og strategi til matematikk. Anonymkode: ab931...74e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som stillingsannonsene til kjeden jeg jobbet i tidligere. Jeg er mer som TS og kjenner meg ikke igjen i karakteristikkene de søker etter når de utlyser stillinger. Både jeg og de jeg jobbet sammen med hadde fagkunnskap og kunne gi gode råd, men superselgere som pusha mest mulig ræl på kundene var vi ikke. Bare les her: Det er voldsomt mye krav for en 6% stilling synes nå jeg.🙄 Anonymkode: 0db1f...19c Haha, ja! Den stillingen jeg tenker å søke på er ekstrahjelp! Altså ingen faste timer, det passer meg egentlig greit siden jeg skal studere, men samtidig synes jeg det er voldsomt hva de forventer. Jeg lever ikke for kundeservice når jeg er ansatt i en 0% stilling. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du har litt tid til overs anbefaler jeg å lese seg litt opp på markedsføring. I bunn og grunn handler det om å tilby noe av verdi for kunden som de er villige til å betale for fordi produktet eller tjenesten dekker et behov. Med basic kunnskap i markedsføring kan du bruke noen begreper i søknaden slik at de forstår at du forstår hva det handler om og samtidig prøve å linke det til det du har erfaring med fra tidligere. Markedsføring er spennende siden faget inneholder alt fra psykologi og strategi til matematikk. Anonymkode: ab931...74e Takk for tips! Enig i at det er veldig spennende! Men noen ganger tror jeg at det kjedene vil at vi skal gjøre har motsatt effekt. Hvert fall hvis man er slik som jeg, jeg har flere butikker jeg unngår å gå inn i fordi det er så slitsomme selgere der, ja det funker kanskje der og da, man kjøper noe, men man kommer ikke igjen fordi man føler seg "lurt" eller presset til å kjøpe noe man egentlig ikke hadde behov for. Jeg synes sjefen der jeg jobber nå er en utrolig dyktig selger, men det er først og fremst fordi han har så utrolig god kunnskap om de ulike produktene, dessuten er han ærlig og hjelpsom, så folk kommer igjen og igjen, og de spør spesifikt etter han fordi han gir så god hjelp! Anonymkode: a1460...891
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Søk allikevel. Jeg jobbet tidligere i en kjede og synes kravene var omtrent umenneskelige. Vi mistet også den gode kontakten med kunden da vi måtte pushe mersalg. Nå jobber jeg i en liten, privateid butikk og brenner oppriktig for varene jeg selger. Kommer aldri til å søke jobb i kjede igjen Anonymkode: 31590...2e0 1
Gjest ti10 Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som stillingsannonsene til kjeden jeg jobbet i tidligere. Jeg er mer som TS og kjenner meg ikke igjen i karakteristikkene de søker etter når de utlyser stillinger. Både jeg og de jeg jobbet sammen med hadde fagkunnskap og kunne gi gode råd, men superselgere som pusha mest mulig ræl på kundene var vi ikke. Bare les her: Det er voldsomt mye krav for en 6% stilling synes nå jeg.🙄 Anonymkode: 0db1f...19c Ja, og hvor mange kunder er det som med hånden på hjertet kan si at de er på jakt etter en "kjøpsopplevelse"? Når jeg går inn i en butikk, enten det er en klesbutikk, matbutikk eller bensinstasjon, har jeg ett mål: Jeg vil kjøpe noe, betale og komme meg ut igjen. Jeg er ikke ute etter en opplevelse for livet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for tips! Enig i at det er veldig spennende! Men noen ganger tror jeg at det kjedene vil at vi skal gjøre har motsatt effekt. Hvert fall hvis man er slik som jeg, jeg har flere butikker jeg unngår å gå inn i fordi det er så slitsomme selgere der, ja det funker kanskje der og da, man kjøper noe, men man kommer ikke igjen fordi man føler seg "lurt" eller presset til å kjøpe noe man egentlig ikke hadde behov for. Jeg synes sjefen der jeg jobber nå er en utrolig dyktig selger, men det er først og fremst fordi han har så utrolig god kunnskap om de ulike produktene, dessuten er han ærlig og hjelpsom, så folk kommer igjen og igjen, og de spør spesifikt etter han fordi han gir så god hjelp! Anonymkode: a1460...891 Huff ja, slitsomme selgere er nesten som handleprevansjon. Hva med å fokusere på at du ønsker å bistå kunden med best mulig produkt kunnskap for legge til rette for at kunden skal kunne foreta best mulg valg fra det spennende sortimentetet kjeden fører Så at det sto noe om serviceinstilling i annonsen. Hva er god service for deg? og hva legger du i god serviceinstilling? Butikken du søker jobb hos er forsåvidt en kunde som kjøper dine tjenster? Hva kan du tilby dem? Cluet er at søknaden din på vise at du er motvert, at du har evner (det har du opplagt siden du jobber for dem allerede et annet sted) og at du passer inn i "flokken" deres. Bruk det du vet om kjeden allerede og spill på det du vet gjelder og går i bedriften. Hva er de veldig opptatt av å formidle. Hva er det sjefene snakker om. Hva er sjargongen. Anonymkode: ab931...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå