Gå til innhold

Er det noen som har familiemedlemmer som ikke tar hensyn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenker da på dere som er i risikogruppen å må bo med andre.

Opplever noen her at mange ikke tar hensyn, f.eks snyter seg ved bordet osv istedet for å gjøre det på toalettet?

Vil bare høre hvordan folk har det hjemme , de som må bo med andre mennesker under pandemien. Har dere satt noen regler eller noe som dem må følge , f.eks ikke sitte for nærme hverandre?Takk for svar...

Anonymkode: d47aa...080

Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Ja, det er moren og halv-broren min som er de hensynløse i familien. De har til og med latterligjort meg for å være forsiktig når dem er på besøk og tar ingen hensyn til meg eller besteforeldrene mine til tross for at besteforeldrene mine og meg selv er i risikogruppa. Det med latterliggjøringen er den verste biten! For hadde det vært andre så kunne folk risikere å begynne og slappe av og bli mere uforsiktig.

Men, når de oppfører seg sånn så blir jeg bare enda mere forsiktig for tydelig at de ikke er alene om å være slik og det øker jo faren for nye smittebølger. Det er jo fare for en ny smittebølge i Bergen! Så folk må være forsiktig og tro at faren er over!

Og folk må bli flinkere i byen og i matbutikkene. Ufattelig mange som er hensynløse spesielt i køene.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lasox skrev:

Ja, det er moren og halv-broren min som er de hensynløse i familien. De har til og med latterligjort meg for å være forsiktig når dem er på besøk og tar ingen hensyn til meg eller besteforeldrene mine til tross for at besteforeldrene mine og meg selv er i risikogruppa. Det med latterliggjøringen er den verste biten! For hadde det vært andre så kunne folk risikere å begynne og slappe av og bli mere uforsiktig.

Men, når de oppfører seg sånn så blir jeg bare enda mere forsiktig for tydelig at de ikke er alene om å være slik og det øker jo faren for nye smittebølger.

Herregud, det er sykt at folk kan latterligjøre de som er bekymret for å bli syke når de er i risikogruppa...

Ja, jeg skjønner hvordan det kan føre til at man blir mer forsiktig når man ser hvordan de fleste nesten ikke tenker lengre enn sin egen nesetipp... har etter dette fått veldig liten tro på menneskeheten generelt...

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare i naturen til mennesker å være egos?

AnonymBruker
Skrevet

Broren min var en av de som dro på fest i april typ, og nevner hele tiden at jeg og foreldrene våre er "hysteriske" (favorittbegrepet hans for tiden). Vi lever etter anbefalingene, hverken mer eller mindre, og er langt fra hysteriske, men moren min har bare hintet frampå til han at det gjerne er lurt at han er litt mer forsiktig.

Dersom han blir smittet så syns jeg virkelig synd på de som har jobben med å spore opp kontakter. Det blir i hundretalls...

Anonymkode: 70c62...720

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min var en av de som dro på fest i april typ, og nevner hele tiden at jeg og foreldrene våre er "hysteriske" (favorittbegrepet hans for tiden). Vi lever etter anbefalingene, hverken mer eller mindre, og er langt fra hysteriske, men moren min har bare hintet frampå til han at det gjerne er lurt at han er litt mer forsiktig.

Dersom han blir smittet så syns jeg virkelig synd på de som har jobben med å spore opp kontakter. Det blir i hundretalls...

Anonymkode: 70c62...720

Beklager at spør, men jobber han som noe spesielt, helsepersonell etc?

Isåffal bør du jo kanskje spørre noen fagpersoner om det er greit eller noe, eller hvorfor mener moren din at han ikke er forsiktig nok? Kan man spørre noen om råd?

Jeg synes uforsiktige personer som jobber med masse mennesker er hensynløse... men virker som folk bare venter til skaden er gjort for så å klage på at vi burde gjort mer, vi burde gjort ditten og datten..

• Opprett ny...