AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #41 Skrevet 21. juli 2020 Jeg må le litt av hysteriet i denne tråden. De fleste som har dratt til spania er nok oppegående nok til at de har kalkulert inn risikoen ved å dra Anonymkode: 20d19...fa4 3
Energidronning Skrevet 21. juli 2020 #42 Skrevet 21. juli 2020 12 minutter siden, kjøkkenkar skrev: Norsk kvinnefotball? Hva i all verden har UEFA sluttspill med norsk fotball å gjøre? Og hvorfor i all verden skal jeg støtte norsk kvinnefotball? jeg gjentar: Ingrid Systad Engen (Wolfsburg), Kristine Minde (Wolfsburg), Ada Hegerberg (Lyon), Karina Sævik (Paris), Caroline Graham Hansen (Barcelona) fordi norsk kvinnefotball bidrar til en bedre verden, med mye positiv energi! 2
Frøkensina Skrevet 21. juli 2020 #43 Skrevet 21. juli 2020 Nå har Spanias smittetall per 100 000 de siste 14 dagene økt fra 18 i går til 27,1 i dag. https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Frøkensina Skrevet 21. juli 2020 #44 Skrevet 21. juli 2020 Bare Ungarn, Finland og Malta har mindre smittetall enn Norge i Europa nå.
Gibralfaro Skrevet 21. juli 2020 #45 Skrevet 21. juli 2020 9 minutter siden, Frøkensina said: Nå har Spanias smittetall per 100 000 de siste 14 dagene økt fra 18 i går til 27,1 i dag. https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea Og i dag så har, i følge BBC, Skottland fjernet karantenekrav for reisende til Spania.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #46 Skrevet 21. juli 2020 Hvis de må i karantene, får de dekket lønn av det offentlige? Eller får de ikke det all den tid de selv satte seg i den situasjonen? Det virker ikke helt rettferdig å utsette seg selv og en hel nasjon for en pandemi og bli premiert med 10dagers ferie for det. Anonymkode: 1fdae...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #47 Skrevet 21. juli 2020 Nei må betale selv selvfølgelig. Anonymkode: f5f98...ba1 1
Frøkensina Skrevet 21. juli 2020 #48 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de må i karantene, får de dekket lønn av det offentlige? Eller får de ikke det all den tid de selv satte seg i den situasjonen? Det virker ikke helt rettferdig å utsette seg selv og en hel nasjon for en pandemi og bli premiert med 10dagers ferie for det. Anonymkode: 1fdae...43a Nei de reiser på egen risiko sa regjeringen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #49 Skrevet 21. juli 2020 Fy faen så pinlig, en pandemi er ute og går, hele verden er påvirket, men gud bedre om du våger å ta fra nordmenn hytter og sommerferie, der går altså grensa! Satan for et bortskjemt drittfolk enkelte har vist seg å være når det gjaldt som mest, faen meg bra vi ikke er i krig! Anonymkode: a0ddf...c66 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #50 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy faen så pinlig, en pandemi er ute og går, hele verden er påvirket, men gud bedre om du våger å ta fra nordmenn hytter og sommerferie, der går altså grensa! Satan for et bortskjemt drittfolk enkelte har vist seg å være når det gjaldt som mest, faen meg bra vi ikke er i krig! Anonymkode: a0ddf...c66 Ikke alle skal til hytter og sola. Mange skal ha nødvendig samvær med familien sin. Anonymkode: 480da...971 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #51 Skrevet 21. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle skal til hytter og sola. Mange skal ha nødvendig samvær med familien sin. Anonymkode: 480da...971 Vet du hva, er lenge siden jeg har sett min familie, som bor i et annet europeisk land. Jeg kan fritt dra dit, men den risikoen tar jeg ikke. Jeg savner dem i hel, men sånn er det når det er en VERDENSOMFATTENDE KRISE. Anonymkode: a0ddf...c66 5
Gibralfaro Skrevet 21. juli 2020 #52 Skrevet 21. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke alle skal til hytter og sola. Mange skal ha nødvendig samvær med familien sin. Anonymkode: 480da...971 Det er helt rett, men enkelte må faktisk ta en revurdering på hva som er nødvendig og ikke. Jeg bor selv i utlandet, og har ikke sett familien min på snart tre år. Men med syke, gamle foreldre så har vi da gjort en vurdering om at vi fint kan vente noen måneder til. Og om de vil reise for å besøke meg, så er det mulig å reise utenom sommeren også, selv om jeg forstår at det må klaffe med ferie, og diverse annet, for mange. Men man må faktisk gjøre slike vurderinger i disse tider. Men noen fasit på hva som er rett og galt finnes naturligvis ikke, av den enkle grunn av det ikke finnes fasitsvar i denne situasjonen. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #53 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, Gibralfaro skrev: Det er helt rett, men enkelte må faktisk ta en revurdering på hva som er nødvendig og ikke. Jeg bor selv i utlandet, og har ikke sett familien min på snart tre år. Men med syke, gamle foreldre så har vi da gjort en vurdering om at vi fint kan vente noen måneder til. Og om de vil reise for å besøke meg, så er det mulig å reise utenom sommeren også, selv om jeg forstår at det må klaffe med ferie, og diverse annet, for mange. Men man må faktisk gjøre slike vurderinger i disse tider. Men noen fasit på hva som er rett og galt finnes naturligvis ikke, av den enkle grunn av det ikke finnes fasitsvar i denne situasjonen. Det her er snakk om ektefeller og små barn. Hadde du godtatt å se barna dine vokse opp på Skype? Anonymkode: 480da...971 4
Gjest AnnaW Skrevet 21. juli 2020 #54 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fy faen så pinlig, en pandemi er ute og går, hele verden er påvirket, men gud bedre om du våger å ta fra nordmenn hytter og sommerferie, der går altså grensa! Satan for et bortskjemt drittfolk enkelte har vist seg å være når det gjaldt som mest, faen meg bra vi ikke er i krig! Anonymkode: a0ddf...c66 Norge kom seg bra ut etter krigen, og vi har klart oss bra under denne epidemien. Spørsmålet er når runde 2 kommer med står sannsynlighet til høsten... Tror faktisk vi fixer det hvis Norge stenger ned på samme måte igjen?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #55 Skrevet 21. juli 2020 6 hours ago, Energidronning said: 21-30 August spilles UEFA Women's Champions League i Spanien. Bilbao og San Sebastian. Hele 4 kvartfinaler, 2 semi og finale.... det kan bli vanskelig for å reise dit til kampene fra Norge, om FHI truer med karantene... Hvorfor skulle Norge gjøre tiltak mot kvinnefotball?! Det føles bare ikke greit. Gjør en viktig unntak! De som reiser til "UEFA Women's Champions League", kan ikke karantenes! Ingrid Systad Engen (Wolfsburg), Kristine Minde (Wolfsburg), Ada Hegerberg (Lyon), Karina Sævik (Paris), Caroline Graham Hansen (Barcelona) - hele 5 norske spillere (4 fra landslaget!!!) er med på kampene, folk som reiser å heia på dem - fortjener ikke karantene! https://www.uefa.com/womenschampionsleague/ Selvfølgelig fortjener publikum like mye karantene som de som kun drar på ferie til Spania! Anonymkode: 7c17b...b12
Raptor Skrevet 21. juli 2020 #56 Skrevet 21. juli 2020 Da kan en spørre med poenget med og åpne så tidlig? Hvorfor må folk være så egoistiske og sette seg på første fly ut av landet.. Er folk så rastløse at de ikke greier og være hjemme en eneste sommer. En kan legg være der en var i mars/april utover høsten og tilbake med full smittevern her igjen.
Gjest AnnaW Skrevet 21. juli 2020 #57 Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig må de ikke betale karantenetiden selv.. Skulle tatt seg ut det, når alle instanser har sagt det er greit å dra.. Anonymkode: 05f3f...411 Trygda og uføre får forresten utbetaling allikevel, bare de som er i jobb som taper penger i karantene tiden.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #58 Skrevet 21. juli 2020 Det jeg stusser over, er de svenske bobilene og bilene jeg har sett omkring her i landet, og svensker som er på ferie i Monaco blant annet. Så de får reise ut? Anonymkode: 73ddf...144
Gibralfaro Skrevet 21. juli 2020 #59 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Det her er snakk om ektefeller og små barn. Hadde du godtatt å se barna dine vokse opp på Skype? Anonymkode: 480da...971 Sannsynligvis ikke, og ikke har jeg sagt noe om at jeg forventer at andre skal gjøre det heller, eller? Nei, faktisk ikke. 🙂 Endret 21. juli 2020 av Gibralfaro
Kragebein Skrevet 22. juli 2020 #60 Skrevet 22. juli 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og samtlige svar til dette. Kragebein, adm
Anbefalte innlegg