Fredelig Skrevet 20. juli 2020 #21 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Værre skrev: Spania blir rødt på fredag. Det betyr at de som kommer tilbake fra Spania fra og med fredag må i 10 dagers karantene. Det er vel sånn at de selv må betale for ekstraferien (karantenetiden)? Altså ta ut ubetalt ferie/permisjon.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #22 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, Fredelig skrev: Det er vel sånn at de selv må betale for ekstraferien (karantenetiden)? Altså ta ut ubetalt ferie/permisjon. Ja Anonymkode: f5f98...ba1 1
Fredelig Skrevet 20. juli 2020 #23 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: f5f98...ba1 Det er da enda godt 😊
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #24 Skrevet 20. juli 2020 Kjente bittelitt på skadefryden da dette kom frem i dag, skal jeg være ærlig. Vi har holdt oss hjemme i 15 grader og regn, selv om Spania selvsagt har fristet. Men vi går for null reising i år grunnet koronasituasjonen, så jeg klarer ikke synes særlig synd på de som ABSOLUTT skulle ut av landet (og som må sitte i karantene). Anonymkode: cc6c8...f24 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #25 Skrevet 20. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Steng ut året. Hva somler de med?? Vi blir lurt. Anonymkode: 34d1b...36d Enig. Det er bare å fortsette å holde grensene stengt. Anonymkode: c468a...529 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #26 Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjente bittelitt på skadefryden da dette kom frem i dag, skal jeg være ærlig. Vi har holdt oss hjemme i 15 grader og regn, selv om Spania selvsagt har fristet. Men vi går for null reising i år grunnet koronasituasjonen, så jeg klarer ikke synes særlig synd på de som ABSOLUTT skulle ut av landet (og som må sitte i karantene). Anonymkode: cc6c8...f24 Vel, vi MÅ ut av landet grunnet familiesituasjon. Om vi blir sittende hjemme og jeg må jobbe fra hjemmekontor i 10 dager får så være. Samboer har 11 dager ferie etter at vi er kommet hjem. Men nå er det ikke Spania vi drar til heller da. Anonymkode: 480da...971 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #27 Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det er bare å fortsette å holde grensene stengt. Anonymkode: c468a...529 Slik at familiene blir splittet for alltid. Smart. Anonymkode: 480da...971 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #28 Skrevet 21. juli 2020 Hva med forsikring om landet blir rødt etter en har reist, og en blir smittet? Anonymkode: 53563...32f
Loff77 Skrevet 21. juli 2020 #29 Skrevet 21. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Steng ut året. Hva somler de med?? Vi blir lurt. Anonymkode: 34d1b...36d Lurt med hva? Hva skal du stenge, forstår du att vi er en del av Europa? 5
Loff77 Skrevet 21. juli 2020 #30 Skrevet 21. juli 2020 10 timer siden, Fredelig skrev: Det er vel sånn at de selv må betale for ekstraferien (karantenetiden)? Altså ta ut ubetalt ferie/permisjon. Selvfølgelig 1
Loff77 Skrevet 21. juli 2020 #31 Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjente bittelitt på skadefryden da dette kom frem i dag, skal jeg være ærlig. Vi har holdt oss hjemme i 15 grader og regn, selv om Spania selvsagt har fristet. Men vi går for null reising i år grunnet koronasituasjonen, så jeg klarer ikke synes særlig synd på de som ABSOLUTT skulle ut av landet (og som må sitte i karantene). Anonymkode: cc6c8...f24 Er det noen som har sakt att det er synd på dem da?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #32 Skrevet 21. juli 2020 Vi er da fullstendig klar over at det av vi dro til utlandet kan føre til 1) karantene, 2) plutselige endringer. Vi er fullt ut forberedt på å sette oss i egen privatbil, og så ta karanteneperioden med hjemmekontor på hytta, om det blir nødvendig. (Men vi er ikke i Spania, da jeg så at dette kunne skje, her er det mindre smitte enn hjemme) Vi har selvfølgelig fleksibel billett, så om ting endrer seg raskt så reiser vi bare hjem igjen. Men foreløpig storkoser vi oss i temperaturer på 25+ grader, bading, god mat, og spennende natur. Anonymkode: 0550e...57f 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #33 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er da fullstendig klar over at det av vi dro til utlandet kan føre til 1) karantene, 2) plutselige endringer. Vi er fullt ut forberedt på å sette oss i egen privatbil, og så ta karanteneperioden med hjemmekontor på hytta, om det blir nødvendig. (Men vi er ikke i Spania, da jeg så at dette kunne skje, her er det mindre smitte enn hjemme) Vi har selvfølgelig fleksibel billett, så om ting endrer seg raskt så reiser vi bare hjem igjen. Men foreløpig storkoser vi oss i temperaturer på 25+ grader, bading, god mat, og spennende natur. Anonymkode: 0550e...57f Nettopp. Vi har vurdert det samme, selv om det er helt usannsynlig at landet vi er i blir rødt i løpet av en uke - det finnes så å si ikke virus her, og trenden per i dag er at landet har en flat utvikling mht smitte. Regjeringen og FHI har sagt at ting kan endre seg fort - når voksne mennesker planlegger reise til de "grønne" landene, så tar det jo det med i beregningen. Så rart at mange her på forumet tror at alle som reiser til utlandet er stokk dumme og ikke forstår hva det kan innebære. Jo, det gjør vi. Men vi ser oss nødt til å treffe familien og barna. Vi kan ikke leve adskilt fra barna i flere år. Anonymkode: 480da...971 4
Loff77 Skrevet 21. juli 2020 #34 Skrevet 21. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Vi har vurdert det samme, selv om det er helt usannsynlig at landet vi er i blir rødt i løpet av en uke - det finnes så å si ikke virus her, og trenden per i dag er at landet har en flat utvikling mht smitte. Regjeringen og FHI har sagt at ting kan endre seg fort - når voksne mennesker planlegger reise til de "grønne" landene, så tar det jo det med i beregningen. Så rart at mange her på forumet tror at alle som reiser til utlandet er stokk dumme og ikke forstår hva det kan innebære. Jo, det gjør vi. Men vi ser oss nødt til å treffe familien og barna. Vi kan ikke leve adskilt fra barna i flere år. Anonymkode: 480da...971 Sier nok mer om de inne på forumet her;) 1
Loff77 Skrevet 21. juli 2020 #35 Skrevet 21. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med forsikring om landet blir rødt etter en har reist, og en blir smittet? Anonymkode: 53563...32f Den gjelder da frem til man kommer hjem, i tillegg har de fleste helfokortet som gjelder hele Europa hele året 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #36 Skrevet 21. juli 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Steng ut året. Hva somler de med?? Vi blir lurt. Anonymkode: 34d1b...36d Hva er poenget med å stenge ut året? Viruset vil garantert fremdeles være der, vi vil fremdeles ikke ha noen vaksine.. Enten må de åpne gradvis for landene slik at økonomien kan ta seg opp igjen, men at man likevel har kontroll på smitten og testingen, eller så må vi bare holde helt stengt til vaksinen kommer, tidligst neste sommer sannsynligvis (ifølge WHO). Og i mellomtiden har store deler av reiselivsbransjen i Norge gått konkurs, og enda flere mistet jobben permanent, ikke bare blitt permitert. Anonymkode: 6b233...89d 5
Energidronning Skrevet 21. juli 2020 #37 Skrevet 21. juli 2020 21-30 August spilles UEFA Women's Champions League i Spanien. Bilbao og San Sebastian. Hele 4 kvartfinaler, 2 semi og finale.... det kan bli vanskelig for å reise dit til kampene fra Norge, om FHI truer med karantene... Hvorfor skulle Norge gjøre tiltak mot kvinnefotball?! Det føles bare ikke greit. Gjør en viktig unntak! De som reiser til "UEFA Women's Champions League", kan ikke karantenes! Ingrid Systad Engen (Wolfsburg), Kristine Minde (Wolfsburg), Ada Hegerberg (Lyon), Karina Sævik (Paris), Caroline Graham Hansen (Barcelona) - hele 5 norske spillere (4 fra landslaget!!!) er med på kampene, folk som reiser å heia på dem - fortjener ikke karantene! https://www.uefa.com/womenschampionsleague/
kjøkkenkar Skrevet 21. juli 2020 #38 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, Energidronning skrev: Hvorfor skulle Norge gjøre tiltak mot kvinnefotball?! Det føles bare ikke greit. Er du seriøst?
Energidronning Skrevet 21. juli 2020 #39 Skrevet 21. juli 2020 5 minutter siden, kjøkkenkar skrev: Er du seriøst? ja. støtt norsk kvinnefotball!
kjøkkenkar Skrevet 21. juli 2020 #40 Skrevet 21. juli 2020 6 minutter siden, Energidronning skrev: ja. støtt norsk kvinnefotball! Norsk kvinnefotball? Hva i all verden har UEFA sluttspill med norsk fotball å gjøre? Og hvorfor i all verden skal jeg støtte norsk kvinnefotball? Jeg støtter laget mitt, jeg har ingen lag i norsk kvinnefotball eller kvinnefotball generelt.
Anbefalte innlegg