AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Står mellom å kjøpe neste og siste størrelse på smokkene til 1.5åringen, eller å slutte med smokk. Vi har siden hun fylte 1 år, eller tidligere, kun brukt smokk ved soving og kanskje bilkjøring av og til, men i det siste så har hun mast veldig om smokken til enhver tid. Hun har veldig sterke følelser og blir veldig frustrert om hun ikke får smokken, og det blir et holloy uten like. Hun slår og biter, seg selv eller bamsen eller oss (biter ikke oss enda, men slår). Hun sovner dog fint om kveldene uten problemer og er en blidfis uten like i barnehagen. Jeg vurderer om vi bare skal ta å kutte ut smokken fast, fjerne den helt så hun ikke ser den igjen. Før var dèt problemet, at hun så smokken, men nå roper hun etter den hvis hun får kosen/bamsen sin også, forbinder de tydelig sammen... Vil ikke bruke smokken på dagtid da jeg syns det ser dumt ut, pluss at hun ikke sier noen ord spesielt tydelig fra før så jeg vil ikke at smokken skal hemme fremgang noe mer. Er jeg helt på bærtur som tenker tidlig smokkeslutt? Anonymkode: fb174...811
Djækklåsst Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Tja, alle barn er forskjellige så vanskelig å si. Her har vi en gutt på 2 år og 2 mnd som har fått et sår i munnviken, og av den grunn besluttet vi å ikke gi ham smokken ved leggetid eller soving på dagtid. Dette er nå tre dager siden. Har vært litt mas etter smokken, spesielt en gang han våknet på natten tok det to timer å roe han, men det har gått såpass bra ellers at vi tenker å la være å gi ham den fremover. Har fått den i hovedsak kun ved soving ellers det siste halvåret, samt litt i bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå