AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #21 Skrevet 21. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff. Føler med deg. Eg opplevde også å bli meldt til barnevernet av helsesjukepleiar. Det som utløyste meldinga var at helsestasjonen ikkje hadde fått bekreftelse frå legen samme dag (!) som legetimen hadde funne stad. Kan eg spørje kva du meiner med at legen ikkje har fulgt avtalen? Vil det seie at legen ikkje har gitt helsestasjonen tilbakemelding om fullført kontroll, eller nektar legen å gjennomføre kontrollen? Anonymkode: 54b84...d66 Ikke sikker men ser ut til at det er en miks av begge deler. Altså ikke informert videre og ikke gjennomført kontrollene slik som en skal. Som sagt vi trodde alt var ok og har gått kun til lege i noen år nå (3-4 år) så merkelig at vi først nå blir gjort oppmerksom på dette. Hadde vi hatt den minste misstanke om at legen ikke fulgte opp korrekt så hadde vi jo selvfølgelig gått privat med en gang. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #22 Skrevet 21. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det ja. Det er heller ikkje alle helsesjukepleiarar som er klar over at helsestasjonen er frivillig, så lenge barnet får oppfølging og kontrollar hos andre (fastlege/ privat lege). Da eg gjorde helsestasjonen oppmerksom på at det er fullt lovlig å ta helsekontroll hos fastlege påstod helsesjukepleiar at dette ikkje er eit fullverdig alternativ til kontroll på helsestasjsonen. Anonymkode: 54b84...d66 Hvorfor mente han at det ikke var et fullverdig alternativ? Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #23 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor mente han at det ikke var et fullverdig alternativ? Anonymkode: 90893...c34 Hs, beklager stavekontroll Anonymkode: 90893...c34
Forever22 Skrevet 21. juli 2020 #24 Skrevet 21. juli 2020 Jeg har vært på en svangerskapskontroll hos Kjersti, da det var umulig å få time midt på sommeren og jeg var nærme termin. Jeg likte hun godt ☺️ Eneste var at hun var veldig rett frem i måten hun snakket på😅
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #25 Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hs, beklager stavekontroll Anonymkode: 90893...c34 Skjønte det 🙂 Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #26 Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mente han at det ikke var et fullverdig alternativ? Anonymkode: 90893...c34 Eg fekk aldri noko god forklaring frå helsestasjonen. Grunnen dei oppgav var at fastlege ikkje tilbyr "ordinær helsekontroll" for barn. Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #27 Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, Forever22 skrev: Jeg har vært på en svangerskapskontroll hos Kjersti, da det var umulig å få time midt på sommeren og jeg var nærme termin. Jeg likte hun godt ☺️ Eneste var at hun var veldig rett frem i måten hun snakket på😅 Hvordan rett frem da? Hva var det hun sa? Anonymkode: f38eb...dee
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #28 Skrevet 21. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg fekk aldri noko god forklaring frå helsestasjonen. Grunnen dei oppgav var at fastlege ikkje tilbyr "ordinær helsekontroll" for barn. Anonymkode: 54b84...d66 Største pisset jeg har hørt. Hvorfor er det da lov å gå til fastlegen for kontroll? Du burde klage inn hun helsesøsteren, dette er misbruk av makt når hun selv vet GODT at å dra på helsestasjonen er et frivillig tilbud!! Anonymkode: 361ee...062
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #29 Skrevet 21. juli 2020 Synes det er forferdelig at dere henger ut en enkelt helsesøster ved navn på et offentlig fora som leses av tusenvis på tusenvis. Eier dere ikke skam, det er jo nettmobbing... Tenk hvordan hun vil føle seg når hun får høre av mødre på helsestasjon, kollegaer, familie etc at folk skriver sånn om henne... Håper virkelig moderator sletter. Greit nok at noen har uheldig erfaring med henne, men det er måte på. Hun er bare et menneske stakkars. Tenk hva sånn kan gjøre med en person...😱 Anonymkode: 2e90c...065 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #30 Skrevet 21. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er forferdelig at dere henger ut en enkelt helsesøster ved navn på et offentlig fora som leses av tusenvis på tusenvis. Eier dere ikke skam, det er jo nettmobbing... Tenk hvordan hun vil føle seg når hun får høre av mødre på helsestasjon, kollegaer, familie etc at folk skriver sånn om henne... Håper virkelig moderator sletter. Greit nok at noen har uheldig erfaring med henne, men det er måte på. Hun er bare et menneske stakkars. Tenk hva sånn kan gjøre med en person...😱 Anonymkode: 2e90c...065 Rett skal være rett, så lenge de ikke gjør jobben sin og misbruker makt så gi beskjed! Selv var jeg på Engensenteret, tidlig i 20 årene fikk jeg mitt første barn, ble utsatt for mobbing fra jordmor og helsesøster der. Etter jeg hadde født disset jordmoren kroppen min, hun sa: "og du som var så fin"! … man er litt sårbar for kropp etter fødsel, ung var jeg og, så dette har jeg hatt litt vanskelig og forstå meg på. Det er mer, men dere har forstått budskapet, hadde det vært i dag så hadde jeg faktisk anmeldt de, og gått tjenestevei. Anonymkode: a57df...e34 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #31 Skrevet 21. juli 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler ikke jordmor Kjersti. Jeg hadde Christina når hun var der men hun har sluttet og flyttet. Hun var perfekt, kjempe koselig og det var enkelt å prate med henne og ta opp ting. Kjersti var derimot veldig gammeldags følte jeg, og følte meg ikke sett eller tatt seriøst. Hun ga også på det tidspunktet utdaterte råd. Dette var i 2014, så det kan ha forandret seg. Volvat Laguneparken har nok mulighet til å ha oppfølgning, men det blir dyrt. Tenk rundt 1500 hver gang. Anonymkode: 62d79...351 De hadde ikke akkurat nå pga manglende barnelege, ser ut til at en kan gå til Aleris skal sjekke det ut. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #32 Skrevet 21. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Største pisset jeg har hørt. Hvorfor er det da lov å gå til fastlegen for kontroll? Du burde klage inn hun helsesøsteren, dette er misbruk av makt når hun selv vet GODT at å dra på helsestasjonen er et frivillig tilbud!! Anonymkode: 361ee...062 Jeg var hos legen for det som skulle vært kontroll, det var ikke satt av nok tid og legen som vanligvis er på hs meldte oss og. Så nå har vi fått 2 meldinger om det samme. Artig nok bestilte jeg hos hs i det jeg gikk ut av legekontoret. Ser ut til at enden på visa er at vi flytter kan ikke ha det slik. Skal jo kunne anta at legen følger opp det hen skal, hen har bla satt alle vaksiner m.m så jeg var blåøyd nok til å tro at alt var som det skulle. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #33 Skrevet 21. juli 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Største pisset jeg har hørt. Hvorfor er det da lov å gå til fastlegen for kontroll? Du burde klage inn hun helsesøsteren, dette er misbruk av makt når hun selv vet GODT at å dra på helsestasjonen er et frivillig tilbud!! Anonymkode: 361ee...062 Takk ❤️. Det hjelper ikkje å klage i slike saker. Fylkesmannen opna tilsynssak, helsestasjonen forsvarte i den forbindelse bekymringsmeldinga med at helsesjukepleiar oppfatta det som at barnet ikkje fikk "nødvendig helsehjelp", og det var det. Fylkesmannen stilte ikkje helsestasjonen eitt einaste kritisk spørsmål om vurderingane som vart gjort før bv vart varsla. Anonymkode: 54b84...d66 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #34 Skrevet 21. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos legen for det som skulle vært kontroll, det var ikke satt av nok tid og legen som vanligvis er på hs meldte oss og. Så nå har vi fått 2 meldinger om det samme. Artig nok bestilte jeg hos hs i det jeg gikk ut av legekontoret. Ser ut til at enden på visa er at vi flytter kan ikke ha det slik. Skal jo kunne anta at legen følger opp det hen skal, hen har bla satt alle vaksiner m.m så jeg var blåøyd nok til å tro at alt var som det skulle. Anonymkode: 90893...c34 Tragisk. Har helsestasjonen i det minste henvendt seg skriftlig og informert deg om at barneverntenesta vil bli varsla dersom familien gjentatte ganger lar vere å møte til helsekontroll med barnet? Skulle ikkje forbause meg om helsestasjonen "gløymde" dette. I mitt tilfelle slo meldinga ned som lyn fra klar himmel (dvs ingen "truslar" om bv i forkant). Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #35 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tragisk. Har helsestasjonen i det minste henvendt seg skriftlig og informert deg om at barneverntenesta vil bli varsla dersom familien gjentatte ganger lar vere å møte til helsekontroll med barnet? Skulle ikkje forbause meg om helsestasjonen "gløymde" dette. I mitt tilfelle slo meldinga ned som lyn fra klar himmel (dvs ingen "truslar" om bv i forkant). Anonymkode: 54b84...d66 Nei Null informasjon i forkant, da hadde jo vi grepet tak i dette tideligere. Er jo ikke snakk om at vi ikke ønsker at våre barn skal få god helsehjelp, vi går t.o.m privat på spesialist der det er mulig (f.eks øyelege) for å korte ned ventetiden. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #36 Skrevet 25. juli 2020 Da har jeg lest meldingen og de sier at de var prøvd å ringe oss. Da kan de ikke ha ringt fra et registrert tlf nr for da hadde vi tatt kontakt. De har og sendt forespørsel til lege uten å få tilbakemelding fra lege så later mer og mer til at feilen egentlig ligger hos legen, ikke at det hjelper oss for det er vel vi som foreldre som får skylden uansett hvordan en vrir og vender på det. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #37 Skrevet 26. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg lest meldingen og de sier at de var prøvd å ringe oss. Da kan de ikke ha ringt fra et registrert tlf nr for da hadde vi tatt kontakt. De har og sendt forespørsel til lege uten å få tilbakemelding fra lege så later mer og mer til at feilen egentlig ligger hos legen, ikke at det hjelper oss for det er vel vi som foreldre som får skylden uansett hvordan en vrir og vender på det. Anonymkode: 90893...c34 Dårlig gjort av helsestasjonen. Dei burde ha sendt brev og informert om at dei kom til å varsle bv, dersom de ikkje tok kontakt. Du kan be helsestasjonen dokumentere dei påståtte telefon-oppringingane. Dei bør ha dato og klokkeslett notert. Anonymkode: 54b84...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå