AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Noen som vet om noen private helsestasjoner, i Bergensområdet? Helst for både svangerskapskontroller og oppfølging av barn. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Jordmor Kjersti på Danmarksplass. Har ikke gått til svangerskapskontroll hos henne, men hun tok imot barnet mitt på KK og jeg har vært på 6 ukers kontroll hos henne privat. Helt fantastisk dame og jordmor, så trygg og sikker på seg selv og sin kompetanse. Voksen dame med 20 års erfaring (mener jeg hun sa, var ikke heeeelt tilstede under fødselen 😂). Hadde en komplisert fødsel og hun var helt fantastisk, følte meg veldig trygg og ivaretatt. Vet ikke om hun følger opp baby og barn, men som jordmor kan jeg anbefale henne på det varmeste! Anonymkode: ac94c...d0b
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Finnes det et tilsvarende tilbud i Oslo og omegn?Er ikke så fornøyd med de offentlige helsestasjonene. Anonymkode: 361ee...062 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det et tilsvarende tilbud i Oslo og omegn?Er ikke så fornøyd med de offentlige helsestasjonene. Anonymkode: 361ee...062 Finnes en på Majorstuen, så håper det finnes en i Bergensområdet og. Noen som vet om Volvat Bergen kanskje har tilbudet? Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jordmor Kjersti på Danmarksplass. Har ikke gått til svangerskapskontroll hos henne, men hun tok imot barnet mitt på KK og jeg har vært på 6 ukers kontroll hos henne privat. Helt fantastisk dame og jordmor, så trygg og sikker på seg selv og sin kompetanse. Voksen dame med 20 års erfaring (mener jeg hun sa, var ikke heeeelt tilstede under fødselen 😂). Hadde en komplisert fødsel og hun var helt fantastisk, følte meg veldig trygg og ivaretatt. Vet ikke om hun følger opp baby og barn, men som jordmor kan jeg anbefale henne på det varmeste! Anonymkode: ac94c...d0b Skal kontakte henne, men ser ikke ut som om hun har etterkants oppfølging i særlig grad utifra hva jeg leste på siden hennes. Uansett fint tips 😊 Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Nysgjerrig: Kva ser de som fordelen med å gå privat? Eg var ikkje klar over at det finst private helsestasjonar 🙂 Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om noen private helsestasjoner, i Bergensområdet? Helst for både svangerskapskontroller og oppfølging av barn. Anonymkode: 90893...c34 Anbefaler ikke jordmor Kjersti. Jeg hadde Christina når hun var der men hun har sluttet og flyttet. Hun var perfekt, kjempe koselig og det var enkelt å prate med henne og ta opp ting. Kjersti var derimot veldig gammeldags følte jeg, og følte meg ikke sett eller tatt seriøst. Hun ga også på det tidspunktet utdaterte råd. Dette var i 2014, så det kan ha forandret seg. Volvat Laguneparken har nok mulighet til å ha oppfølgning, men det blir dyrt. Tenk rundt 1500 hver gang. Anonymkode: 62d79...351 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Helsestasjon er jo frivillig, du må ikke gå der med barna. Du kan velge å dra til fastlegen for vaksiner og kontroller. Anonymkode: 038e0...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Ta det hos fastlegen istedenfor da😊 Anonymkode: e477d...087
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nysgjerrig: Kva ser de som fordelen med å gå privat? Eg var ikkje klar over at det finst private helsestasjonar 🙂 Anonymkode: 54b84...d66 Du har ikke fått med deg hvor mange det er som klager over utdaterte helsesøstre som bare leter etter feil i de offentlige helsestasjonene? Jeg håper at private helsestasjoner blir et større og bredt tilbud slik at kjerringene på de offentlige helsestasjonene ser sitt snitt til å enten skjerpe seg eller ta noe nyere videreutdanning. Anonymkode: 361ee...062 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har ikke fått med deg hvor mange det er som klager over utdaterte helsesøstre som bare leter etter feil i de offentlige helsestasjonene? Jeg håper at private helsestasjoner blir et større og bredt tilbud slik at kjerringene på de offentlige helsestasjonene ser sitt snitt til å enten skjerpe seg eller ta noe nyere videreutdanning. Anonymkode: 361ee...062 Det var ikkje meininga å kritisere dei som foretrekker å ta helsekontrollane ein annan stad enn ved offentlig helsestasjon altså! Vi er i samme båt; eg hadde sjølv ein forferdelig dårlig opplevelse med helsestasjonen og går derfor til fastlege med barnet. Men eg visste ikkje at det er mulig å velje privat helsestasjon. Det ville ha vore eit veldig bra alternativ! (Sjølv om man jo ikkje er garantert at privat helsesjukepleiar er meir kompetent.) Lege er heilt ok, men det er sikkert ikkje alle fastlegar som ser positivt på å bli pålagt slike rutinemessige kontrollar. Sjølv om det så klart er valfritt å benytte helsestasjon, er vel ikkje fastlegar pliktige til å ta denne jobben, eller er det nokon som kan regelverket i detalj? 🙂 Anonymkode: 54b84...d66 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke fått med deg hvor mange det er som klager over utdaterte helsesøstre som bare leter etter feil i de offentlige helsestasjonene? Jeg håper at private helsestasjoner blir et større og bredt tilbud slik at kjerringene på de offentlige helsestasjonene ser sitt snitt til å enten skjerpe seg eller ta noe nyere videreutdanning. Anonymkode: 361ee...062 Det var da voldsomt. Hvorfor så sint? Anonymkode: a4af3...329 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke fått med deg hvor mange det er som klager over utdaterte helsesøstre som bare leter etter feil i de offentlige helsestasjonene? Jeg håper at private helsestasjoner blir et større og bredt tilbud slik at kjerringene på de offentlige helsestasjonene ser sitt snitt til å enten skjerpe seg eller ta noe nyere videreutdanning. Anonymkode: 361ee...062 Er faktisk litt skremmende hvor mye makt de sitter på, og veldig ofte utdaterte råd. Jeg fikk nesten kjeft på helsestasjonen da jeg fortalte at jeg ikke ga babyen grøt (for da ble han forstoppet) men heller lagde hjemmelagde, sunne middager, fruktmoser, grønnsaker osv. Ifølge de måtte jeg jo gi malt for magen, men da jeg sa det ikke hadde noen virkning fikk jeg bare beskjed om å gi mer. Da er det vel bedre å fjerne årsaken til hard mage.. Og mye andre ting jeg ikke var enig i. Heldigvis er jeg trygg på meg selv der og klarer lese meg til mer oppdatert info, men hva med usikre, unge mødre som føler seg ræva etter et møte på helsestasjonen.. Anonymkode: beb12...933 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var ikkje meininga å kritisere dei som foretrekker å ta helsekontrollane ein annan stad enn ved offentlig helsestasjon altså! Vi er i samme båt; eg hadde sjølv ein forferdelig dårlig opplevelse med helsestasjonen og går derfor til fastlege med barnet. Men eg visste ikkje at det er mulig å velje privat helsestasjon. Det ville ha vore eit veldig bra alternativ! (Sjølv om man jo ikkje er garantert at privat helsesjukepleiar er meir kompetent.) Lege er heilt ok, men det er sikkert ikkje alle fastlegar som ser positivt på å bli pålagt slike rutinemessige kontrollar. Sjølv om det så klart er valfritt å benytte helsestasjon, er vel ikkje fastlegar pliktige til å ta denne jobben, eller er det nokon som kan regelverket i detalj? 🙂 Anonymkode: 54b84...d66 Det har heller ikke meningen å virke som en sur kjerring🙈 Uten smileys så kan innlegg fort tolkes som krasse. Anonymkode: 361ee...062 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er faktisk litt skremmende hvor mye makt de sitter på, og veldig ofte utdaterte råd. Jeg fikk nesten kjeft på helsestasjonen da jeg fortalte at jeg ikke ga babyen grøt (for da ble han forstoppet) men heller lagde hjemmelagde, sunne middager, fruktmoser, grønnsaker osv. Ifølge de måtte jeg jo gi malt for magen, men da jeg sa det ikke hadde noen virkning fikk jeg bare beskjed om å gi mer. Da er det vel bedre å fjerne årsaken til hard mage.. Og mye andre ting jeg ikke var enig i. Heldigvis er jeg trygg på meg selv der og klarer lese meg til mer oppdatert info, men hva med usikre, unge mødre som føler seg ræva etter et møte på helsestasjonen.. Anonymkode: beb12...933 Ja dessverre. Jeg kjenner til mange som har enten gruet seg til å dra til helsestasjonen eller dratt gråtende ut derfra. Helsestasjonen er et frivillig tilbud men det virker som de færreste helsesykepleierne har et ønske om at folk skal være klare over det. Anonymkode: 361ee...062 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helsestasjon er jo frivillig, du må ikke gå der med barna. Du kan velge å dra til fastlegen for vaksiner og kontroller. Anonymkode: 038e0...fe7 Problemet er at legen min ikke har fulgt avtalen slik at jeg er meldt til bv av hs. Dette er en hs jeg ikke stoler på fra før. Anonymkode: 90893...c34
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at legen min ikke har fulgt avtalen slik at jeg er meldt til bv av hs. Dette er en hs jeg ikke stoler på fra før. Anonymkode: 90893...c34 Skremmende hvis man blir meldt til bv kun fordi man vil benytte seg av fastlege istedenfor HS. Anonymkode: 361ee...062
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dessverre. Jeg kjenner til mange som har enten gruet seg til å dra til helsestasjonen eller dratt gråtende ut derfra. Helsestasjonen er et frivillig tilbud men det virker som de færreste helsesykepleierne har et ønske om at folk skal være klare over det. Anonymkode: 361ee...062 Stemmer det ja. Det er heller ikkje alle helsesjukepleiarar som er klar over at helsestasjonen er frivillig, så lenge barnet får oppfølging og kontrollar hos andre (fastlege/ privat lege). Da eg gjorde helsestasjonen oppmerksom på at det er fullt lovlig å ta helsekontroll hos fastlege påstod helsesjukepleiar at dette ikkje er eit fullverdig alternativ til kontroll på helsestasjsonen. Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at legen min ikke har fulgt avtalen slik at jeg er meldt til bv av hs. Dette er en hs jeg ikke stoler på fra før. Anonymkode: 90893...c34 Huff. Føler med deg. Eg opplevde også å bli meldt til barnevernet av helsesjukepleiar. Det som utløyste meldinga var at helsestasjonen ikkje hadde fått bekreftelse frå legen samme dag (!) som legetimen hadde funne stad. Kan eg spørje kva du meiner med at legen ikkje har fulgt avtalen? Vil det seie at legen ikkje har gitt helsestasjonen tilbakemelding om fullført kontroll, eller nektar legen å gjennomføre kontrollen? Anonymkode: 54b84...d66
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #20 Skrevet 21. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Skremmende hvis man blir meldt til bv kun fordi man vil benytte seg av fastlege istedenfor HS. Anonymkode: 361ee...062 Vel vi ble pga at legen ikke hadde fulgt oss opp etter avtale. Så all skyld blir da lagt på foreldrene. Vi trodde alt var ok siden vaksine program ble fulgt osv men nei det var ikke ok. Anonymkode: 90893...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå