AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Virker som det er så mange som er gode på kartlegging av EL her, mens jeg ikke kan annet enn å tyde CB med smilefjes😏 Har dere noen tips til meg? Ser flere skriver at de har kort eller lang stigning osv og jeg skjønner ingenting. Hvordan kan jeg vite nøyaktig når jeg har EL? Og hvor lenge det varer? Hvordan er dere blitt så flinke? Anonymkode: fc1fe...cad
Jennni Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har aldri brukt EL-tester, men tar temperaturen hver morgen klokka 06.00 og fører inn i FertilityFriend-appen. Da beregnes EL veldig nøyaktig. Slik jeg forstår det er dette mye enklere enn å bruke tester, for de er ikke alltid presise, i tillegg til at man ofte har et veldig kort vindu der de er positive. Men skjønner selvfølgelig at noen foretrekker det, med temping får man jo bare bekreftet i etterkant (selv om det er ganske enkelt å se et mønster etter hvert).
Harefrøken18 Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Jeg lover at du lærer det fort! Jeg har brukt enkle tester i tillegg til digital med smilefjes, og da har jeg startet på dag 10 i syklusen (har 27/28 dager syklus) og testet hver dag, og jo nærmere det kommer dag 14 (som er da jeg pleier å ha sterk test) så tester jeg gjerne flere ganger til dagen. Er du i tvil om en eller flere tester, så fins det en egen tråd du kan be om hjelp til tolking. Hvis du da har tatt tester flere dager, så legg de gjerne ved siden av hverandre på bildet og marker dag i syklusen sånn at det er lett å kommentere 1
Amatariel Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har blitt gravid 7 ganger (opplevd 3 aborter av disse) så jeg har gjort meg mye erfaringer... på flere av disse var jeg svært aktiv prøver og leste alt jeg kom over og var veldig aktiv på prøverforaer. Når man er veldig oppi det så lærer man raskt... Jeg anbefaler at du starter med billige EL-strimler. De kjøper du her. Start å test på syklusdag 10 og se hvordan de oppfører seg en hel syklus. Når blir strimmelen positiv? Når blir den negativ igjen? Finner du ut dette kan man tolke mye ut fra det. Og spør om alt du måtte lure på her inne. Alle har vært på samme sted som deg en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Grunnen til at jeg har god oversikt over syklus og eggløsning nå er at vi prøvde over to år på førstemann. Jeg kunne ingen ting det første halve året, litt det neste halve året og etter det ble jeg gradvis ekspert 😅 Det mest nøyaktige er å måle temperaturen for å finne EL. Men det kan også være litt styrete, og det er gjerne ikke nødvendig. EL-tester og sex minst annen hver dag i tiden rundt positiv test burde holde. Jeg syns imidlertid at det var litt gøy også (særlig da vi prøvde på nr. to og det gikk litt raskere). Anonymkode: 83093...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå