Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta matte r1 og r2 over et år. Jeg kjenner jeg er nervøs allerede. Jeg har vært veldig syk før, så jeg har bare gått på skole fra 1-4 klasse. Og startet rett på i 10 ende. Jeg har gått på vgs og har fagbrev. Men har aldri gjort en matte oppgave som jeg husker. Var heller bare flaks at jeg fikk stå karakter. 

Begynte på påbygg som 24 åring og fikk 6 i 2 py selv om jeg ikke hadde grunnlag. Men jeg jobbet flere timer hver dag og måtte lære alt jeg egentlig skulle kunne fra før. Nå er jeg nervøs da jeg har hørt at r-matte er så utrolig vanskelig. Hvor vanskelig er det? Kan jeg klare det? Hvordan er det i forhold til p-matte? 

Setter pris på svar. Takk :) 

Anonymkode: 85b5d...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde r1 og r2, og det er en god del vanskeligere enn p-matte. Største forskjellen syns jeg er hvor fort man går videre fra tema til tema. Det er mye pensum på kort tid, og jeg trengte ihvertfall en del tid til å lese selv for å henge med. 

Har du hatt t-matte? Det er absolutt en fordel å ha det i bunn, hvis det er en mulighet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, pia mater skrev:

Jeg hadde r1 og r2, og det er en god del vanskeligere enn p-matte. Største forskjellen syns jeg er hvor fort man går videre fra tema til tema. Det er mye pensum på kort tid, og jeg trengte ihvertfall en del tid til å lese selv for å henge med. 

Har du hatt t-matte? Det er absolutt en fordel å ha det i bunn, hvis det er en mulighet. 

Okey :) Tar r1 høst og r2 vår. Har bare tatt 2py. Men jeg trenger bare å bestå, håper ikke det er så vanskelig. Tar det som forkurs.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha R matte? S1 OG S2 er mye lettere. 

Hvis du kun tar R matte for å komme inn på ingeniør glem det. Matten der er mye værre en R matte. 

Anonymkode: 0986a...443

AnonymBruker
Skrevet

Har gått forkurset, fikk A i matte. Så lenge du jobber 1-3 timer pr dag gjennom året bør du også klare A. Hadde samme utgangspunkt som deg. 

Tips; det eneste som hjelper er å gjøre mange oppgaver. Gjør hele boka og alt du klarer

Anonymkode: 3b89c...e0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått forkurset, fikk A i matte. Så lenge du jobber 1-3 timer pr dag gjennom året bør du også klare A. Hadde samme utgangspunkt som deg. 

Tips; det eneste som hjelper er å gjøre mange oppgaver. Gjør hele boka og alt du klarer

Så bra :) Kommer til å jobbe mye så håper det går bra.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 17.58):

Hadde du noe grunnlag i matte fra før? Hvor mange timer jobbet du hver dag? 

Anonymkode: d12e6...48f

AnonymBruker
Skrevet

R-matte er ikke så vanskelig i seg selv. Det er helt andre temaer enn P-matte, så det kan ikke egentlig sammenlignes. Men hvis du har mange hull fra tidligere, noe jeg regner med at du har ut fra det du beskriver, så blir det veldig vanskelig. Algebra er grunnlaget for alt, kan du ikke det er det håpløst. Eksempel: Du holder på med et kapittel om logaritmer. Du forstår logaritmer, men så må du løse en andregradslikning. Du aner ikke hvordan dette gjøres, på grunn av store hull, og alt går i stå. Altså: Bli stødig i algebra, så klarer du R-matte. 

Anonymkode: a96c3...78a

Skrevet (endret)

R1 er kort oppsummert et fag som bare krever masse tid og disiplin.. Uten sistenevnte, har man ikke sjans. 

Endret av FunnyBoy123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...