Gå til innhold

Hva erstatter jeg "Provence-krydder" med til pasta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å lage "storkok" og lage denne bolognese-oppskriften til pasta. Men jeg ser det er opplyst at man skal bruke provence-krydder (fra krydderglass) til. Jeg ønsker å bruke italienskinspirerte urter istedenfor franske (det er jo tross alt til pasta). Det er ikke det at alt må være 100% autentisk og italiensk, men altså...hva kan jeg bruke av krydderurter? Blir persille og basilikum ok, eller basilikum og oregano, er det nok? Finhakkete ferske krydderurter, hvor lenge før retten er ferdig skal det has i? De skal vel ikke koke halvannen time som det står i oppskriften at sausen skal?

Anonymkode: 0b8d9...9cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I kokeboka "Og dermed pasta!" er ingrediensene til Ragu Bolognese:

Gulrot, stangselleri, løk, hvitløk persille, stekefett, kjøtt, smør, hermetiske tomater, salt, pepper, sukker.

Altså ingen andre krydderurter enn persille.

Anonymkode: 0947d...871

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt å lage "storkok" og lage denne bolognese-oppskriften til pasta. Men jeg ser det er opplyst at man skal bruke provence-krydder (fra krydderglass) til. Jeg ønsker å bruke italienskinspirerte urter istedenfor franske (det er jo tross alt til pasta). Det er ikke det at alt må være 100% autentisk og italiensk, men altså...hva kan jeg bruke av krydderurter? Blir persille og basilikum ok, eller basilikum og oregano, er det nok? Finhakkete ferske krydderurter, hvor lenge før retten er ferdig skal det has i? De skal vel ikke koke halvannen time som det står i oppskriften at sausen skal?

Anonymkode: 0b8d9...9cc

Kan love deg 100% sikkert at provencekrydder ikke skal være med i "klassisk" bolognesesaus. Det blir langt fra "autentisk".... 

Jeg lager en "nesten-klassisk" versjon. Fordi jeg liker mer krydder. Hiver i ekstra hvitløk, basilikum og chili. Det tar jeg i helt på slutten. Sausen min koker i minst 2,5 time, gjerne lenger. 

Anonymkode: c133e...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke pizzakrydder, det er nesten det samme. ;) 

Frisk oregano kan koke med, frisk basilikum has i til slutt. 

Anonymkode: 49729...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...