AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hei, er uføre pga sykdom, men ønsker å jobber 20 % (til å begynne med). Det går bedre med eg nå og kroppen tåler daglig aktivitet (har trent meg opp til det). Spørsmålet mitt er; Kan NAV hjelpe meg med å finne jobb? Kan tenke meg at flere arbeidsplasser ikke vil ha en som er ufør/at min CV/søknad havner bakerst eller ikke havner på lista engang....Men jeg er nødt til å jobbe for at økonomien skal gå rundt. Anonymkode: 8014b...ec7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Nav hjelper ingen å finne en jobb. Men du kan gå rundt selv. Personlig inntrykk betyr mye, hvertfall i mindre bedrifter, og bransje er veldig viktig. Anonymkode: 1eff3...34c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nav hjelper ingen å finne en jobb. Men du kan gå rundt selv. Personlig inntrykk betyr mye, hvertfall i mindre bedrifter, og bransje er veldig viktig. Anonymkode: 1eff3...34c Det stemmer ikke, men det avhenger litt av hvilken stønad du har, funksjonsevne og hvor langt du er fra arbeidslivet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, er uføre pga sykdom, men ønsker å jobber 20 % (til å begynne med). Det går bedre med eg nå og kroppen tåler daglig aktivitet (har trent meg opp til det). Spørsmålet mitt er; Kan NAV hjelpe meg med å finne jobb? Kan tenke meg at flere arbeidsplasser ikke vil ha en som er ufør/at min CV/søknad havner bakerst eller ikke havner på lista engang....Men jeg er nødt til å jobbe for at økonomien skal gå rundt. Anonymkode: 8014b...ec7 Nei, ikke når du har fått innvilget uføre. Da er du "ferdig behandlet" hos NAV. Anonymkode: 67bc9...5c8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Du har rett til å registrere deg som arbeidssøker og få arbeidsrettet oppfølging fra NAV. Men NAV har ikke jobber i baklomma. Du kan feks bli sendt på et tiltak som karriereveiledning eller avklaring for å finne ut av hva du kan jobbe med. Anonymkode: 11c02...df0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Nav kan hjelpe deg i jobb ved å ta deg inn på et tiltak, men å bli ansatt må du sørge for selv. Anonymkode: 45dec...cfa
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Nav prioriterer ikke deg når det gjelder tiltak ettersom du er ferdig avklart. Den hjelpen Nav kan tilby er uansett lite verdt, og du gjør klokt i å heller kontakte bedrifter på egen hånd. Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 78424...df3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nav hjelper ingen å finne en jobb. Men du kan gå rundt selv. Personlig inntrykk betyr mye, hvertfall i mindre bedrifter, og bransje er veldig viktig. Anonymkode: 1eff3...34c Gjelder bare friske personer. Anonymkode: 16fb0...613 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå