Maleficenta Skrevet mandag kl 19:39 #41 Del Skrevet mandag kl 19:39 AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 16.54): Jeg er enig i dette. Jeg sang i kor og ble trykket ut til å synge solo hele tiden samt at jeg har fått mange komplimenter på sang ved obligatoriske fremføringer i tenårene. Da jeg fikk kjæreste etter vgs, rettet han meg hele tiden. Sa at jeg ikke måtte synge sånn og sånn. Han sa han bare ville hjelpe meg, men sannheten er at det tok ifra meg hele gleden ved å synge fritt. Jeg har ingen trening i å synge lengre og ler gjerne av meg selv hvis jeg synger en falsk tone. Men med han stoppet jeg helt opp. Han likte å underholde meg med sang, men jeg prøvde å unngå å plage han med min stemme. Det ble uutholdelig i lengden. Det ville jo si at jeg ikke kunne være meg selv og ha glede av det med den jeg var glad i. Nå skal det nevnes at eksen min påpekte feil i alt og ingenting jeg gjorde, så det kan jo hende jeg hadde akseptert det hvis syngingen var det eneste. Men uansett så virker det som om dette har stor betydning for TS sin kjæreste så da kan det hende han ikke føler han kan være seg selv dersom TS nekter ham å synge og spille gitar i hennes nærvær. Anonymkode: 6e7d7...463 Men denne mannen er jo tydeligvis helt talentløs og da er det kanskje like greit at han slutter å spille. Din eks høres jo bare ut som en som hakket på deg av pur faen bare for å hakke. Blir ikke det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:46 #42 Del Skrevet mandag kl 19:46 Hehe, jeg var sammen med en fyr i to år, som hadde gitaren som han forsøkte å spille på. Han var ikke noe god. Også vokst opp i en over gjennomsnittet musikalsk familie, og det er fælt å høre folk uten noe talent eller musikalsk sans på død og liv skulle spille. Da er det i så fall noe man gjør når man er alene 🥴 Anonymkode: 09730...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 19:49 #43 Del Skrevet mandag kl 19:49 AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 18.13): Hvorfor vil du nekte ham å være seg selv i ditt nærvær? Hvis du ikke ønsker det som gir ham glede i livet ditt så synes jeg nok at det er best å gi slipp på ham. Anonymkode: 6e7d7...463 Han tror jo at han imponerer ts. Han klarer da å være seg selv uten å måtte synge og spille gitar i tide og utide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 19:51 #44 Del Skrevet mandag kl 19:51 AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 19.23): Jeg er en jente som elsker å synge, og blir gjerne i syngehumør etter et par-tre glass vin. Da koser jeg meg skikkelig, selv om jeg ikke er sykt flink. Jeg synger rent, men bare helt middels bra. Jeg var sammen med en fyr som ba meg roe ned hele tiden, og som bare syntes dette var kleint. Og da ble jo jeg også klein, og sluttet med det. Men det betydde at jeg ikke kunne være meg selv fullt ut sammen med han, og da fungerte ikke forholdet. Vil si han brøyt meg ned som person.I etterkant fant jeg en mann som syntes det var morsomt at jeg sang, og som gjerne heiv seg med. Da følte jeg endelig at jeg kunne være meg selv helt igjen, og det er viktig i et forhold. Tror ikke dere er rett for hverandre. Anonymkode: d3da6...5cb Men sang du hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet mandag kl 19:53 #45 Del Skrevet mandag kl 19:53 Hehe, så morsomt jeg kom innom her. Er småforelsket i en fyr som spiller bra, men jeg synes ikke noe om sangstemmen hans. Kanskje på tide to crush the crush? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:22 #46 Del Skrevet mandag kl 20:22 AnonymBruker skrev (På 21.7.2020 den 18.12): Jeg er utdannet musikklærer og sanger, og derfor har både dates og vilt fremmede stemt i en sang fordi... Jeg vet ikke hvorfor. Kan noen svare meg på det? Som regel er det sånn bli-kjent-samtale, "hva jobber du med", jeg sier blabla, og så er det samme gamle "åh dritkult jeg elsker musikk, Garth Brooks er helten min, elsker den sangen vet du..eeeh... Hva heter den *later som han ikke husker tittelen sånn at han kan synge den*", og så er det som du beskriver, null teknikk, de river og rasper på stemmebånd og lunger, det er derfor de blir røde i trynet og lager stygge grimaser, både blodsirkulasjonen og finmotorikken skriker i desperasjon om at personen skal holde kjeft før folk kreperer. Men er det bare jeg som er rar her, som gjerne sier til en kjæreste, både nytt eller langt forhold, at han ikke har en god stemme og at jeg derfor vil finne på andre ting sammen med han? Jeg har jo alltids fordelen med å konkret si hva personen gjør feil når den synger, da er det mer teknisk og faktabasert, enn personlig, fordi om han er en person som kan tenke seg om så vet han jo at han verken har opplæring eller trent noe på teknikk. Anonymkode: e9378...f7e Jeg er utdannet musiker og sanger og har jobbet som kulturskolelærer i mange år. Jeg opplever også det du beskriver, men jeg opplever også at folk vegrer seg for å spille og synge når jeg er sammen med dem. Jeg tør dessverre ikke å si fra til folk som ikke er flinke, da. Maleficenta skrev (33 minutter siden): En annen grunn for at dette også er en dealbreaker er pga hans manglende evne til å lese rommet. Er det så vanskelig å se på noens kroppsspråk når de er ukomfortable liksom? Dette. Hvis fyren ikke evner å lese rommet når det kommer til dette. kan det hende han ikke er så god til å lese rommet eller situasjoner når det kommer til andre ting også. Det bør TS også tenke på. Det er ikke normalt for folk (verken de som kan å spille/ synge eller de som ikke kan det) å drive på sånn. Det er nesten så jeg tror vi bor i samme by, for vi har hatt en sånn fyr som vikar på jobben min. Null selvinnsikt, og synger surt. Ikke spesielt god på gitar heller. Nå har han nylig gitt ut låt, og han som har produsert den har måttet brukt autotune i bøtter og spann for å få det fint. 🙄 Folk i byen her bare jatter med han; både musikere og "vanlige" folk, så han får ingen tilbakemeldinger på at han ikke er god. Anonymkode: f17bd...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå