Gå til innhold

Liker han, men han synger og spiller ikke bra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du nekte ham å være seg selv i ditt nærvær? Hvis du ikke ønsker det som gir ham glede i livet ditt så synes jeg nok at det er best å gi slipp på ham.

Anonymkode: 6e7d7...463

Ja det er jo det jeg prøver å finne litt ut av nå da. Orker jeg å være sammen med en som til stadighet bryter ut i sang? 

Anonymkode: 1088f...194

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo det jeg prøver å finne litt ut av nå da. Orker jeg å være sammen med en som til stadighet bryter ut i sang? 

Det er mange som mener at felles musikksmak er et av kriteriene for valg av partner. Det at han synger for deg er en del av det som gir ham glede. Det er helt greit at du ikke ønsker dette, men da passer det mest sannsynlig ikke sammen som et par.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så kleint! Jeg hadde ikke kunnet vært sammen med noen som dro frem gitaren og sang etter sex, middag og enhver mulige situasjon og i tillegg ikke være god på det. Drit flaut! 

Anonymkode: b4b1b...9f1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en jente som elsker å synge, og blir gjerne i syngehumør etter et par-tre glass vin. Da koser jeg meg skikkelig, selv om jeg ikke er sykt flink. Jeg synger rent, men bare helt middels bra. Jeg var sammen med en fyr som ba meg roe ned hele tiden, og som bare syntes dette var kleint. Og da ble jo jeg også klein, og sluttet med det. Men det betydde at jeg ikke kunne være meg selv fullt ut sammen med han, og da fungerte ikke forholdet. Vil si han brøyt meg ned som person.I etterkant fant jeg en mann som syntes det var morsomt at jeg sang, og som gjerne heiv seg med. Da følte jeg endelig at jeg kunne være meg selv helt igjen, og det er viktig i et forhold. Tror ikke dere er rett for hverandre. 

Anonymkode: d3da6...5cb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet en mann som jeg virkelig digger. Vi har samme humor, ganske like verdier, sexen er bra og vi trives veldig godt sammen. 

En stor del av livet hans et musikk, og det blir veldig mye gitar and voice. Han dro frem gitaren etter vi hadde hatt sex en gang og jeg bare 'å neeei ikke må igjen😔

Musikksmaken hans er veldig ulik min. Den type musikk han liker gir meg ingenting. Stemmen hans er ikke noe særlig å høre på heller. Jeg er vokst opp med to brødre som er over gjennomsnittet gode på gitar, og det er derfor en lidelse for meg å se han her på gitar. For jeg både ser og hører at han ikke har teknikken inne. 

Jeg prøvde forsiktig å si her en dag at hans musikksmak ikke fenget meg helt eller er noe jeg ville hørt på, og da ble han litt snurt. 

Som sagt blir det mye gitar og mye covrede låter som han liksom dedikere til meg. Så jeg må sitte å høre på dette. Og han har en sånn uren anstrengende sangstemme hvor han blir helt rød i trynet av å synge. 

Er det teit å tenke at dette blir dealbreaker? Jeg har vanskelig for å si "nå orker jeg ikke høre mer musikk, skal vi finne på noe annet" for han er så lidenskapelig opptatt av denne gitargreia si og jeg blir gal hver gang han plukker frem gitaren mens han ser meg dypt inn i øynene 😣

I og med at han ble fornærmet når jeg var ærlig å sa at musikksmaken hans ikke var min greie så blir han vel helt fra seg hvis jeg sier at jeg synes det blir for mye synging/spilling når han holder på. 

Hadde dere orket dette? 

Kan sikkert bli kleint. Hva slags musikk er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Let him go, let him go

Don't hold your annoyance back anymore

Let him go, let him go

Turn away and gently close the door (cause you'll want to be considerate to your neighbours)

Here you'll stay and far away over there he'll go

Let his mediocre guitar play on

Bad taste in music never bothered him anyway

(sorry, kunne ikke dy meg)

Anonymkode: 6f0ec...602

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du nekte ham å være seg selv i ditt nærvær? Hvis du ikke ønsker det som gir ham glede i livet ditt så synes jeg nok at det er best å gi slipp på ham.

Ja, men ælig talt ..... "dro frem gitaren etter sex"   :fnise:   Da hadde hvertfall jeg begynt å lure.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, bullehurk skrev:

Ja, men ælig talt ..... "dro frem gitaren etter sex"   :fnise:   Da hadde hvertfall jeg begynt å lure.

Jeg foretrekker å kose med kjæresten etter sex, men det er mitt behov. Det er da ingenting å le av om andre har et annet behov og ønske. Det betyr enkelt og greit at man ikke passer sammen på det punktet. Og da bør hver av dem vurdere om det trumfer det andre som er bra i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mamma synger, og jeg orker ikke høre på det. Ble krangler av det i barndommen, og nå går jeg bare ut av huset hvis hun setter i gang hvis jeg er på besøk.

Kjekt med hobbyer, men når de blir en belastning for de rundt bør man kanskje vente til man er alene, eller finne seg et publikum som setter pris på der.

Anonymkode: 6f27c...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så må han klare å justere seg. Jeg er selv musiker og selv om de aller fleste liker stemmen min så gjorde ikke eksen det. Hun likte heller ikke stemmen til feks Bowie eller Roger Hodgson fra supertramp. Eller verken Lennon, McCartney eller noe av Beatles. Hun likte sånne moderne autotune-sangere som hveser og synger om overfladiske kleine ting. Klart det var litt sårende først, men det er bare å sette seg på et annet rom. Komplimenter får jeg når vi spiller live, så behøver ikke få det på hjemmefronten.

Skal han være musiker så må han tåle såpass. Ikke alle har samme smak.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er utdannet musikklærer og sanger, og derfor har både dates og vilt fremmede stemt i en sang fordi... Jeg vet ikke hvorfor. Kan noen svare meg på det?

Som regel er det sånn bli-kjent-samtale, "hva jobber du med", jeg sier blabla, og så er det samme gamle "åh dritkult jeg elsker musikk, Garth Brooks er helten min, elsker den sangen vet du..eeeh... Hva heter den *later som han ikke husker tittelen sånn at han kan synge den*", og så er det som du beskriver, null teknikk, de river og rasper på stemmebånd og lunger, det er derfor de blir røde i trynet og lager stygge grimaser, både blodsirkulasjonen og finmotorikken skriker i desperasjon om at personen skal holde kjeft før folk kreperer. 

Men er det bare jeg som er rar her, som gjerne sier til en kjæreste, både nytt eller langt forhold, at han ikke har en god stemme og at jeg derfor vil finne på andre ting sammen med han? Jeg har jo alltids fordelen med å konkret si hva personen gjør feil når den synger, da er det mer teknisk og faktabasert, enn personlig, fordi om han er en person som kan tenke seg om så vet han jo at han verken har opplæring eller trent noe på teknikk. 

Anonymkode: e9378...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le litt av dette😅😅 

Samtid må jeg innrømme at jeg tror jeg hadde vurdert sterkt å gå. Det hadde plaget meg at vi ikke hadde samme sosiale koder og at han ikke leser situasjonen/meg bedre. 

Dette avhenger selvfølgelig av hvordan han er ellers, men om dette brer seg ut på flere områder, foran venner og familie etc, hadde jeg ikke taklet å bli så beskjemt😬  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

Herregud! Tror jeg har arvet din gamle date ts 😅

Anonymkode: d7afb...0c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh:

Jeg hadde en beiler, for lenge siden, som gjorde det samme; dro fram gitaren og sang for å kurtisere (virket det som).

Men han covret kun ett spesifikt band og den dag i dag klarer jeg ikke å høre det bandet uten å føle meg uvel :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Uffda.... Minner meg om en eks som begynte å mime til Lionel Richie, - det var litt søtt i fem sekunder, men etter sang nr tre måtte jeg be ham om å stoppe, for all respekt jeg hadde for mannen forsvant der og da. 😆

Anonymkode: 56750...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde helt ærlig ikke orka det. Orker ikke å leve i cringe modus. Dessverre. Og når musikk (på hans måte) er en så stor del av livet hans så er det ikke innafor å forsøke å holde han tilbake på det heller, det synes jeg egentlig er litt dårlig gjort for han er jo bare seg selv og det er du som har valgt han. 

Så ja, dere er nok ikke helt rette for hverandre.

Anonymkode: c1b5f...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, for en gøy tråd 😅 Regner med forholdet er over for lenge siden, men jeg så virkelig for meg TS som irriterte seg grenseløst over en forelsket klimprende fyr med valpete blikk og sur sangstemme :ler: 

Anonymkode: a49eb...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 15.27):

Jeg har truffet en mann som jeg virkelig digger. Vi har samme humor, ganske like verdier, sexen er bra og vi trives veldig godt sammen. 

En stor del av livet hans et musikk, og det blir veldig mye gitar and voice. Han dro frem gitaren etter vi hadde hatt sex en gang og jeg bare 'å neeei ikke må igjen😔

Musikksmaken hans er veldig ulik min. Den type musikk han liker gir meg ingenting. Stemmen hans er ikke noe særlig å høre på heller. Jeg er vokst opp med to brødre som er over gjennomsnittet gode på gitar, og det er derfor en lidelse for meg å se han her på gitar. For jeg både ser og hører at han ikke har teknikken inne. 

Jeg prøvde forsiktig å si her en dag at hans musikksmak ikke fenget meg helt eller er noe jeg ville hørt på, og da ble han litt snurt. 

Som sagt blir det mye gitar og mye covrede låter som han liksom dedikere til meg. Så jeg må sitte å høre på dette. Og han har en sånn uren anstrengende sangstemme hvor han blir helt rød i trynet av å synge. 

Er det teit å tenke at dette blir dealbreaker? Jeg har vanskelig for å si "nå orker jeg ikke høre mer musikk, skal vi finne på noe annet" for han er så lidenskapelig opptatt av denne gitargreia si og jeg blir gal hver gang han plukker frem gitaren mens han ser meg dypt inn i øynene 😣

I og med at han ble fornærmet når jeg var ærlig å sa at musikksmaken hans ikke var min greie så blir han vel helt fra seg hvis jeg sier at jeg synes det blir for mye synging/spilling når han holder på. 

Hadde dere orket dette? 

Altså, hva er problemet her? Synes du fremstår som en skikkelig kjip dame. Dette er noe som betyr mye for ham tydeligvis, noe som gir han veldig mye. Og fordi du har hørt bedre så er det grunn til å vurdere brudd - selv om så mye annet er bra. Om du ikke klarer å glede deg over noe som gir han så mye glede, da er det like greit for dere begge å stikke hver sin vei.

Anonymkode: 5a866...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2020 den 15.27):

Hadde dere orket dette? 

Jeg forstår hvorfor dette er en dealbreaker. En ting er mangelen på musikalske evner. En annen ting er at han på ingen måte innser dette selv. Og han er overdrevent opptatt av den gitaren. Jeg hadde tenkt at han kødda med meg eller noe. Blir waay too much.

En annen grunn for at dette også er en dealbreaker er pga hans manglende evne til å lese rommet. Er det så vanskelig å se på noens kroppsspråk når de er ukomfortable liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...