AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har truffet en mann som jeg virkelig digger. Vi har samme humor, ganske like verdier, sexen er bra og vi trives veldig godt sammen. En stor del av livet hans et musikk, og det blir veldig mye gitar and voice. Han dro frem gitaren etter vi hadde hatt sex en gang og jeg bare 'å neeei ikke må igjen😔' Musikksmaken hans er veldig ulik min. Den type musikk han liker gir meg ingenting. Stemmen hans er ikke noe særlig å høre på heller. Jeg er vokst opp med to brødre som er over gjennomsnittet gode på gitar, og det er derfor en lidelse for meg å se han her på gitar. For jeg både ser og hører at han ikke har teknikken inne. Jeg prøvde forsiktig å si her en dag at hans musikksmak ikke fenget meg helt eller er noe jeg ville hørt på, og da ble han litt snurt. Som sagt blir det mye gitar og mye covrede låter som han liksom dedikere til meg. Så jeg må sitte å høre på dette. Og han har en sånn uren anstrengende sangstemme hvor han blir helt rød i trynet av å synge. Er det teit å tenke at dette blir dealbreaker? Jeg har vanskelig for å si "nå orker jeg ikke høre mer musikk, skal vi finne på noe annet" for han er så lidenskapelig opptatt av denne gitargreia si og jeg blir gal hver gang han plukker frem gitaren mens han ser meg dypt inn i øynene 😣 I og med at han ble fornærmet når jeg var ærlig å sa at musikksmaken hans ikke var min greie så blir han vel helt fra seg hvis jeg sier at jeg synes det blir for mye synging/spilling når han holder på. Hadde dere orket dette? Anonymkode: 1088f...194 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Jeg hadde ledd meg i hjel,så hadde han sikkert blitt veldig fornærma og så hadde vi slått opp. Anonymkode: 0fe81...ab3 26 1 5
annebanane Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Hahaha, oida. Tror jeg i det stille hadde trukket meg bort, for gjett om jeg hadde blitt like irritert om en person skal dra frem gitaren og synge hele tiden. Se bort fra at han bare er helt ok musikalsk, for det er hele måten det blir gjort på av han er alt for mye for en som ikke ser på romantikk på samme måte. Dette høres jo ut som den typiske personen som folk blir irritert på på nach. Og så dra opp gitaren og spille til deg etter sex? 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Dealbreaker for meg. Du er allerede lei TS. Forstill deg år etter år med dette. Det kommer aldri til å bli bedre. Anonymkode: bda0e...de0 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Aner ikke hva jeg hadde gjort. Har selv to brødre som absolutt skal spille på piano og gitar hver bidige gang vi er på besøk hos våre foreldre, og jeg klarer ikke be dem slutte. Han ene er sånn halvkjent musiker med masse fans, så det er ikke det at han ikke kan spille eller synge. Det er bare skikkelig irriterende at det alltid skal dras frem en gitar som overdøver den gode samtalen. Det jeg gjør, som sikkert ikke er så greit, er å holde meg litt unna brødrene mine. Vanskelig å holde på et forhold hvor noen alltid skal dra frem "den store stoltheten" sin. Jeg liker jo også å synge, men gjør det ikke foran folk. Har jo selvinnsikt til å forstå at det muligens ikke er ønskelig at jeg gjør det i sosiale sammenhenger. Anonymkode: 55117...230 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Gi han gavekort på gitar- eller sangtimer? Anonymkode: 9a6b9...08d 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt blir det mye gitar og mye covrede låter som han liksom dedikere til meg. Så jeg må sitte å høre på dette. Nei, du må ikke det. Bare si klart i fra at du ikke synes noe om musikken hans, men at du selvsagt ønsker at han driver med hobbyen sin. Men heretter uten deg. Jeg henger ikke over mannen min når han utøver sin hobby heller, og han lar meg drive med det jeg liker, i fred og ro.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 6 minutter siden, Dævendøtte said: Nei, du må ikke det. Bare si klart i fra at du ikke synes noe om musikken hans, men at du selvsagt ønsker at han driver med hobbyen sin. Men heretter uten deg. Jeg henger ikke over mannen min når han utøver sin hobby heller, og han lar meg drive med det jeg liker, i fred og ro. Lettere sagt enn gjort det 😅 prøvde meg på å heller be han hit, men da kom han med gitaren slengt over skuldera. Føler meg nesten slem hvis jeg sier at han kan komme, men da uten gitar 😣 Men tror det er det jeg må gjøre. Anonymkode: 1088f...194 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lettere sagt enn gjort det 😅 prøvde meg på å heller be han hit, men da kom han med gitaren slengt over skuldera. Føler meg nesten slem hvis jeg sier at han kan komme, men da uten gitar 😣 Men tror det er det jeg må gjøre. Anonymkode: 1088f...194 Det er nok det du må gjøre ja og det må han akseptere. Du trenger jo ikke snakke ned stemmen og spillingen hans, men si at du ikke har sansen for det han synger eller spiller. Edit.. han MÅ selvsagt ikke akseptere det, men alternativet er jo at dere ikke fortsetter som par... Endret 20. juli 2020 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Synes egentlig ikke du skal si noe om dette. Han koser seg åpenbart med å spille og synge, og hvis du sier noe på det kan han jo miste selvtilliten når det gjelder dette. Jeg spiller selv piano og synger litt, og jeg vet selv at jeg verken er kjempeflink på piano eller å synge. Men jeg elsker å gjøre det. Hadde noen fortalt meg at de ble irritert over dette, og at de ikke syntes jeg var flink så hadde jeg nok mistet gleden av hobbyen min. Jeg tror nok at du rett og slett ikke liker han godt nok, for hadde du gjort det hadde du ikke irritert deg så tidlig i forholdet. Er man kjempeforelsket, så synes man sånne små særegenheter som å kanskje ikke være så flink å synge blir en del av sjarmen til vedkommende. Tror du bare skal trekke deg ut uten å nevne dette som årsak Anonymkode: d3da6...5cb 6 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes egentlig ikke du skal si noe om dette. Han koser seg åpenbart med å spille og synge, og hvis du sier noe på det kan han jo miste selvtilliten når det gjelder dette. Jeg spiller selv piano og synger litt, og jeg vet selv at jeg verken er kjempeflink på piano eller å synge. Men jeg elsker å gjøre det. Hadde noen fortalt meg at de ble irritert over dette, og at de ikke syntes jeg var flink så hadde jeg nok mistet gleden av hobbyen min. Jeg tror nok at du rett og slett ikke liker han godt nok, for hadde du gjort det hadde du ikke irritert deg så tidlig i forholdet. Er man kjempeforelsket, så synes man sånne små særegenheter som å kanskje ikke være så flink å synge blir en del av sjarmen til vedkommende. Tror du bare skal trekke deg ut uten å nevne dette som årsak Anonymkode: d3da6...5cb Jeg er enig i dette. Jeg sang i kor og ble trykket ut til å synge solo hele tiden samt at jeg har fått mange komplimenter på sang ved obligatoriske fremføringer i tenårene. Da jeg fikk kjæreste etter vgs, rettet han meg hele tiden. Sa at jeg ikke måtte synge sånn og sånn. Han sa han bare ville hjelpe meg, men sannheten er at det tok ifra meg hele gleden ved å synge fritt. Jeg har ingen trening i å synge lengre og ler gjerne av meg selv hvis jeg synger en falsk tone. Men med han stoppet jeg helt opp. Han likte å underholde meg med sang, men jeg prøvde å unngå å plage han med min stemme. Det ble uutholdelig i lengden. Det ville jo si at jeg ikke kunne være meg selv og ha glede av det med den jeg var glad i. Nå skal det nevnes at eksen min påpekte feil i alt og ingenting jeg gjorde, så det kan jo hende jeg hadde akseptert det hvis syngingen var det eneste. Men uansett så virker det som om dette har stor betydning for TS sin kjæreste så da kan det hende han ikke føler han kan være seg selv dersom TS nekter ham å synge og spille gitar i hennes nærvær. Anonymkode: 6e7d7...463 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Gi han en blokkfløyte. Kanskje han blir bedre der. Anonymkode: 9fe71...64e 3
pia mater Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 Jeg er sammen med en musiker og jeg hadde aldri i verden orket det hvis han ikke var dyktig eller hvis vi hadde hatt veldig ulik musikksmak. Altså ja det er "bare" en hobby, men orker du det der i mange år? Orker du å være samboer med han? Jeg hadde ikke orket det. 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Ts. Hvilken type musikk liker han da?? Anonymkode: 9fe71...64e 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Ts. Hvilken type musikk liker han da?? Anonymkode: 9fe71...64e Han liker å spille gamle slagere. Sånne sanger som alle har et forhold til. "dont wanna miss a thing" f.eks... Anonymkode: 1088f...194 2
LoppeLiten Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Jeg hadde klikka innvendig, men det hjelper jo lite😂 Spiller han kun hjemme? Litt vanskelig å bare overse sånt i hverdagen, hvis man ikke ser for seg et liv med ørepropper. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, LoppeLiten said: Jeg hadde klikka innvendig, men det hjelper jo lite😂 Spiller han kun hjemme? Litt vanskelig å bare overse sånt i hverdagen, hvis man ikke ser for seg et liv med ørepropper. Han viste meg noen YouTube-klipp som han har lagt ut. Aner ikke om han kun spiller hjemme. Men jeg sendte han en invitasjon til middag hos meg i stad, og ba han la gitaren ligge igjen hjemme denne gangen. Fikk da denne mld tilbake på snap: "......." Føler meg sykt slem nå Anonymkode: 1088f...194 4 1
Gjest Minesveiper Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 Det er jo på en måte han som driter litt på draget her da, som prøver å imponere når han egentlig ikke er særlig flink.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han viste meg noen YouTube-klipp som han har lagt ut. Aner ikke om han kun spiller hjemme. Men jeg sendte han en invitasjon til middag hos meg i stad, og ba han la gitaren ligge igjen hjemme denne gangen. Fikk da denne mld tilbake på snap: "......." Føler meg sykt slem nå Anonymkode: 1088f...194 Hvorfor vil du nekte ham å være seg selv i ditt nærvær? Hvis du ikke ønsker det som gir ham glede i livet ditt så synes jeg nok at det er best å gi slipp på ham. Anonymkode: 6e7d7...463 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå