Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har et problem, og det er der at jeg påvirkes for mye, blir sint eller lei meg av andres dårlige oppførsel. 

I dag, etter ferie, kjenner jeg at jeg er helt motløs, har gitt opp litt og bare har lyst til å grine. Synes verden er så urettferdig og trist iblant. 

Grunnen til at jeg føler på dette nå er fordi jeg den siste tiden har opplevd at familien til kjæresten min er så frekke og nedsettende mot henne. Hun er så utrolig snill og god, men både søsteren hennes og moren hennes kommanderer henne konstant, virker misunnelige for at hun har tatt høyere utdannelse, kverulerer på alt hun sier, moren forskjellsbehandler barna sine veldig, og søsteren sier ofte mange sårende og stygge bemerkninger, som bare preller av kjæresten min. Hun bryr seg ikke, men jeg synes det er så urettferdig. 

Da jeg selv var med min familie, brukte de hele kvelden på å småmobbe og le av jeg og kjæresten min, som har det fint sammen og ikke ville være fra hverandre i ferien. Kalte oss fjortiser, fordi vi ikke ville splitte oss og være hver for oss. Søsteren min fortalte historier om hvordan jeg hadde oppført meg. Var bare vennlig erting fra hennes side, men dette var rett etter jeg var med svigers, og følte bare det ble litt mye. 

Da jeg kom tilbake på jobb i dag, er det ei som jeg synes er litt nedsettende mot meg, og som ber meg fikse ting selv (jeg er ganske ny). 

Alt i alt nå, så føler jeg bare den siste tiden at alle er imot meg. Jeg føler jeg virkelig gjør mitt beste i livet, jeg har opplevd så mye vondt tidligere, men jeg har klatret opp fra avgrunnen. Jeg føler jeg ikke kan prøve noe mer enn hva jeg gjør, men jeg føler bare at verden er så brutal. Jeg blir så lei meg av at den er så urettferdig, og jeg føler all luft er tatt ut av meg nå. 

Jeg vet at jeg ikke kan endre andre, og man vil alltid møte på noen som ikke oppfører seg så bra her i livet. Men jeg bare lurer på om noen har noen tips for hvordan man kan la være å bry seg, når andre oppfører seg litt dårlig.. for jeg klarer ikke slutte å tenke på det, og det påvirker meg så mye, uten at jeg klarer å få gjort noe særlig med det. 

Anonymkode: 0d0af...adf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det likens med svigermor. Hun hakker så utrolig mye på mannen min, blir helt motløs når jeg er der (og hun forstår ikke hvorfor vi ikke er det oftere...)  Hun baksnakker han (at han burde ta mer utdannelse, kjøpe åsnn bil, gjøre sånn, være mer sånn og sånn). Hun baksnakker han også til andre og sier f.eks "lurer på om han faktsik har det bra, han vil jo aldri snakke om indre følelser med meg"..... Han har det som plommen i egget, eneste han misliker i livet sitt er henne - men det kan han jo ikke si.

Er helt tømt for energi av å være med de, og blir lei meg av å tenke på henne ellers også. Hun er snill mot meg og glad i meg osv, men det hjelper jo ikke når hun oppfører seg sånn mot mannen - får bare mer og mer hat for henne, så unngår henne så mye jeg kan

Anonymkode: bbef1...416

AnonymBruker
Skrevet

Ts her... 

Ja. Forskjellen her er vel at kjæresten min er glad i familien sin... Hun bryr seg ikke så mye om at hun blir forskjellsbehandlet. Da det har vært krangel i familien før, så orker hun ikke det nå, siden hun bare er glad for å ha de i livet sitt... Jeg vil ikke ødelegge hennes forhold til dem heller, det viktigste er jo at hun har det bra. Så lenge hun har det bra, bør jeg legge mine følelser til side. Men det er så vanskelig.. 

Skrevet

Kan ikke tenkes du bare er litt "overfølsom" (akkurat nå), eller ikke helt forstår "internhumoren" da? :klo: 

Altså, i familien min så fleiper vi med hverandre hele tiden. For utenforstående vil det kanskje virke som mobbing eller at vi er direkte ufine mot hverandre, selv om det bare er fleip og "familie-humor" for vår del... 

Kan jo også være greit å filosofere litt over hvorfor du i det hele tatt skal gi mennesker du ikke er glad i eller respekterer "adgang" til å såre eller påvirke deg i så stor grad at det går utover livskvaliteten din.  Eneste tipset jeg har ... :vetikke: 

• Liker 3
Skrevet

Man kan slutte å bry seg og la seg påvirke med tilgivelse. 🙂

De er ansvarlig for sin egen karma og det er ikke nødvendig å synke til deres nivå.

De dømmer bare fordi de har egne issues, det har ingenting med den andre personen å gjøre. Og når den andre personen innser det, blir han/hun frigjort og føler ikke behov for å ta hensyn til negativiteten deres. 🙂

Man bør ikke oppholde seg rundt slike over lengre tid, da blir man påvirket av dem uansett, alle man veksler energier med blir man påvirket av over tid.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Beeblebrox skrev:

Kan ikke tenkes du bare er litt "overfølsom" (akkurat nå), eller ikke helt forstår "internhumoren" da? :klo: 

Altså, i familien min så fleiper vi med hverandre hele tiden. For utenforstående vil det kanskje virke som mobbing eller at vi er direkte ufine mot hverandre, selv om det bare er fleip og "familie-humor" for vår del... 

Kan jo også være greit å filosofere litt over hvorfor du i det hele tatt skal gi mennesker du ikke er glad i eller respekterer "adgang" til å såre eller påvirke deg i så stor grad at det går utover livskvaliteten din.  Eneste tipset jeg har ... :vetikke: 

Ts her.. 

Prøver å være åpen for at jeg kan være litt overfølsom også.. er vel det jeg har lyst til å jobbe med, blant annet. Men jeg føler jeg er god på å vite forskjellen på vennlig mobbing/erting, og hva som bare er kritikk og nedlatenhet.. kjæresten min tar seg ikke nær av det, så jeg skjønner oppriktig ikke det helt, men det virker som hu bare er vant til det, eller ikke bryr seg.. men søsteren kan si ting som: "du passer ikke til å ha barn, for du er for aktiv" ( vi planlegger å få barn). Hun kaller henne innbilsk, da hun brukte et ord i forbindelse med utdannelsen hennes, fordi det var et fancy ord og søsteren mente hun bare hørtes innbilsk ut da hun brukte det. Hun prater lite med henne, og det lille hun sier er ofte frekt. Hun klager hele tiden. Når samboeren min lager mat og serverer mat til henne (selv om hu  selv er på besøk), klager hun bare over noe. Sier ikke takk. Bare kritiserer og kjefter. Jeg vet hun er glad i henne, jeg bare synes ikke det er greit å behandle andre sånn... 

Men ja.. det var et godt tips... jeg burde ikke gi adgang til å såre eller påvirke meg.. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, MarieLo skrev:

De er ansvarlig for sin egen karma og det er ikke nødvendig å synke til deres nivå.

De dømmer bare fordi de har egne issues, det har ingenting med den andre personen å gjøre. Og når den andre personen innser det, blir han/hun frigjort og føler ikke behov for å ta hensyn til negativiteten deres. 🙂

Man bør ikke oppholde seg rundt slike over lengre tid, da blir man påvirket av dem uansett, alle man veksler energier med blir man påvirket av over tid.

Tusen takk ❤. Det er akkurat dette jeg ønsker å få til, og vsr kanskje et sånt svar jeg var ute etter. Jeg tror det er dette samboeren min får til, og som jeg ikke får til. Har du noen tips til hvordan  jeg konkret kan jobbe med dette? En bok? 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤. Det er akkurat dette jeg ønsker å få til, og vsr kanskje et sånt svar jeg var ute etter. Jeg tror det er dette samboeren min får til, og som jeg ikke får til. Har du noen tips til hvordan  jeg konkret kan jobbe med dette? En bok? 

Boken som hjalp meg innså dette var Law of One, the Ra material. ❤

Kan anbefale den, it blew my mind several times. 😊

Den er gratis og man finner den på www.lawofone.info eller på llresearch.org hvis du foretrekker en .pdf.

Sånn generelt sett, kan jeg tipse om å finne respekt for fri vilje. Dvs din egen også. Du kan gjøre som du vil og ingen bestemmer over deg, med mindre du lar dem. Og jo mindre du prøver å kontrollere andre, jo mer bevisst blir du på hvordan andre prøver, og da er det enklere å bare høre på seg selv i stedet. Tenke at man ønsker ikke å skape den negativiteten, og hvis det bare er negativt pjatt de ønsker, må man ønske dem alt vel og sende de på sin vei, siden man ikke finner slikt her lenger. Hvis du ikke vil skape mer negativitet altså. 🙂

Og tilgi andre for at de er som de er. De går gjennom sitt og gjør som de vil.

images.jpeg.jpg

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Skrevet

Når man begynner å respektere andres frie vilje så slutter man å dømme andre mennesker også. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MarieLo skrev:

Tusen takk for gode tips. Tydelig at du er en klok og vis person. Gir meg litt håp for at der fortsatt er noen gode mennesker igjen. 

Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode tips. Tydelig at du er en klok og vis person. Gir meg litt håp for at der fortsatt er noen gode mennesker igjen. 

Bare hyggelig. Jeg er langt i fra alene forresten, det er mange gode mennesker igjen. 😊

Og det blir flere og flere i disse tider. Energiene som kommer til jorden nå er noe vi ikke har hatt på 25 000 år. De gjør gode mennesker bedre og dårlige mennesker verre. De gode menneskene vil oppleve å slappe av mer enn vanligvis, ha mer kjærlighet for småting og føler kanskje en dypere kontakt med seg selv, mens de dårlige blir sintere, utagerer mer og mister mer og mer kontroll over seg selv, fordi egoet og fristelser og ønsker derfra tar over, uten omtanke for andre mennesker.

Bare en av disse gruppene klarer eller har lyst å ha tilgivelse for andre.

Det er begynnelsen på seperasjonen mellom 4D positiv og 4D negativ, som er neste nivå etter 3D opplevelsen. Det var det himmelen og helvete var ment som å være metaforer for.

Og himmelen kommer til jorden nå, slik bibelen har lovet i lang tid. 🙂

Endret av MarieLo
Skrevet (endret)

Og gråt ut hvis du føler for det. Jo mer gråting - jo bedre blir det. Det er sånn man healer seg og du vil føle deg mye bedre etterpå.

Man føler seg kanskje svak i øyeblikket, men fordi man tillater seg å føle seg svak og bare overgi seg til følelsene, så føler man seg mye sterkere etterpå, sterkere enn man noen gang har vært før.

En naturlig utvikling egentlig. 🙂

Endret av MarieLo
Skrevet

Forresten, det hjelper også å være bevisst på når man dømmer andre mennesker. Så innse at det er ens egne issues bare, og bearbeide de. Det er helt greit at du ikke vil gjøre det på samme måte, det er intuisjonen din som gir deg informasjon, og så tolker egoet det på en måte og reagerer.

Hvis man tolker det negativt og sender negative energier mot dem, som man gjør når man dømmer, så er det fordi den informasjonen sier noe om en selv, som en ikke vil innse. Så en prosjekterer det heller og tenker det er den andre personen som gjør noe feil.

Men det er bare feil hvis man dømmer og ikke vil at de skal følge sin egen frie vilje - og skape sin egen karma. 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...