Gå til innhold

Sier plasseringen på gruppebilder noe om en person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt og tittet på gruppebilder tatt ved ulike anledninger, og oppdaget at det kan se ut som om enkelte "alltid" havner ytterst på bildene, mens andre står mer sentralt på alle bildene? Sier plasseringen på gruppebilder noe om personlighet, eller er det oftest tilfeldig at det blir sånn? Det er snakk om ulike settinger og ulike gruppesammensetninger - men fremdeles er det samme personene som havner sentralt i bildet, og samme personene som gjerne står på enden? 

Anonymkode: d438e...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På gruppebilder - i barnehage, på skole, fotballaget osv - er det vanlig at man blir plassert etter høyde. Det var ihvertfall slik det fungerte før, slik at alle skulle få plass, symmetrien skulle være noenlunde lik på begge sider osv

Anonymkode: 0163d...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en som gjerne står i enden eller prøver å gjemme meg bak.

Helst er jeg fotografen.

Misliker ekstremt sterkt å bli tatt bilde av.

Anonymkode: d2ddf...748

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha hørt en Ted talk hvor noe oignende ble nevnt og de oppdaget at jo mer selvsikker, jo mer sentral plasserer man seg i bildet

Anonymkode: fa69e...16e

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å ha hørt en Ted talk hvor noe oignende ble nevnt og de oppdaget at jo mer selvsikker, jo mer sentral plasserer man seg i bildet

Anonymkode: fa69e...16e

Det stemmer. Av samme grunn alltid noen som velger bakerste benk, bakerste pult, evnt alltid ved døren. Men greit nok, alle kan jo ikke være like. Heldigvis. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme med de som poster hundre og ørten selfies av seg selv. De liker å bli lagt merke til, få bekreftelse og være midtpunkt.

Selv hater jeg å bli tatt bilde av og unngår helst å være med på bilder. Tar gjerne bilder av andre 😊 Syntes det er noe selvopphengthet å stå og posere og ta selfies. 

Anonymkode: b5aca...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...