MarieLo Skrevet 10. august 2020 #201 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, The Kitten skrev: Har du kilder på at de eier alle de største bankene og bedriftene i verden? Og hvis ikke penger styrer, hvilke rolle spiller det hvem som eier hva? Jeg begynner å bli lei av det spørsmålet nå, så jeg anbefaler å enten ikke tro på det eller søke det opp selv neste gang du får lyst til å spørre om kilder. 🙂 Og penger er et middel de bruker for å styre, penger i seg selv styrer ingenting. 1
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #202 Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, The Kitten skrev: Har du kilder på at de eier alle de største bankene og bedriftene i verden? Og hvis ikke penger styrer, hvilke rolle spiller det hvem som eier hva? Du må ikke be om kilder, da får du en youtube-video tilbake. Interessant nok, vitenskaplige kilder, det er for dårlig. Men en youtube-video, dét er skikkelig kvalitet. 8
The Kitten Skrevet 10. august 2020 #203 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Jeg begynner å bli lei av det spørsmålet nå, så jeg anbefaler å enten ikke tro på det eller søke det opp selv neste gang du får lyst til å spørre om kilder. 🙂 Og penger er et middel de bruker for å styre, penger i seg selv styrer ingenting. Jeg blir også lei av å legge ved kilder når jeg skriver skoleoppgaver. Kanskje jeg skal forsøke å skrive til sensor «Jeg begynner å bli lei av spørsmålet om kilder nå. Anbefaler deg å tro på det som står i oppgaven» 7
The Kitten Skrevet 10. august 2020 #204 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, President Chimp skrev: Du må ikke be om kilder, da får du en youtube-video tilbake. Interessant nok, vitenskaplige kilder, det er for dårlig. Men en youtube-video, dét er skikkelig kvalitet. Nå fikk jeg jo beskjed om å bare tro på henne...
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #205 Skrevet 10. august 2020 (endret) 5 minutter siden, MarieLo skrev: Jeg begynner å bli lei av det spørsmålet nå, så jeg anbefaler å enten ikke tro på det eller søke det opp selv neste gang du får lyst til å spørre om kilder. 🙂 Og penger er et middel de bruker for å styre, penger i seg selv styrer ingenting. Dette er problemet Marie. Hva tror du skjer om jeg søker på google etter "G7 conspiracy" eller "illuminati". Jo, man får hundretusenvis av treff, som får det til å virke som om det ligger noe bak. Men ser man nærmere etter så er det enten youtube-videoer, blogger eller bøker av forfattere. Hvem som helst kan skrive sånne, det gjør det ikke mer troverdig. Du må forstå at dette er problematisk. Det er en grunn til at vi har den vitenskaplige metode. Den er ment å sile ut det som er beviselig feil. Konspirasjonsteoretikerne har ingen slik mekanisme, dermed er alt up for grabs. Det er ikke noe rart du blander G7 med Illuminati da. Fordi du leser/ser videoer hvor alt dette er blandet sammen til én eneste stor smørje. Endret 10. august 2020 av President Chimp 5
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #206 Skrevet 10. august 2020 6 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg blir også lei av å legge ved kilder når jeg skriver skoleoppgaver. Kanskje jeg skal forsøke å skrive til sensor «Jeg begynner å bli lei av spørsmålet om kilder nå. Anbefaler deg å tro på det som står i oppgaven» Indoktrinering er gøy sånn. 1
The Kitten Skrevet 10. august 2020 #207 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Indoktrinering er gøy sånn. Hvor enn gøy det er så forstår du at jeg ville fått «ikke bestått.» Ville sikkert blitt tatt for plagiat også, og kastet ut av studiene.
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #208 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Indoktrinering er gøy sånn. Enn om du er indoktrinert? Hvordan kan du egentlig være sikker på noe som helst? Hvorfor tror du Descartes gikk gjennom en eksistensiell krise? Hva tror du førte til det? 5
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #209 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, President Chimp skrev: Dette er problemet Marie. Hva tror du skjer om jeg søker på google etter "G7 conspiracy" eller "illuminati". Jo, man får hundretusenvis av treff, som får det til å virke som om det ligger noe bak. Men ser man nærmere etter så er det enten youtube-videoer, blogger eller bøker av forfattere. Hvem som helst kan skrive sånne, det gjør det ikke mer troverdig. Du må forstå at dette er problematisk. Det er en grunn til at vi har den vitenskaplige metode. Den er ment å sile ut det som er beviselig feil. Konspirasjonsteoretikerne har ingen slik mekanisme, dermed er alt up for grabs. Det er ikke noe rart du blander G7 med Illuminati da. Fordi du leser/ser videoer hvor alt dette er blandet sammen til én eneste stor smørje. Hvem tror du ville ha kommet frem med sannheten da, dersom hele opplegget var korrupt og bestemt på å bevare kontrollen? Tror du de selv hadde avslørt seg selv? Resten var bare tullball.
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #210 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Hvor enn gøy det er så forstår du at jeg ville fått «ikke bestått.» Ville sikkert blitt tatt for plagiat også, og kastet ut av studiene. Kanskje like greit, hadde kanskje blitt litt mindre indoktrinert da. Bestått eller ikke bestått. Indoktrinert nok eller ikke. Skal vedkommende tenke selv eller det som har blitt bestemt? Vil man passe inn eller ta avstand?
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #211 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Hvem tror du ville ha kommet frem med sannheten da, dersom hele opplegget var korrupt og bestemt på å bevare kontrollen? Tror du de selv hadde avslørt seg selv? Resten var bare tullball. Ja, det hadde de, dersom denne konspirasjonen var så stor som du skal ha det til. Mennesker er for svake til å ikke klare å lekke så store konspirasjoner. Se bare på det hvite hus. Trump-administrasjonen lekker som en sil. 3
The Kitten Skrevet 10. august 2020 #212 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Kanskje like greit, hadde kanskje blitt litt mindre indoktrinert da. Bestått eller ikke bestått. Indoktrinert nok eller ikke. Skal vedkommende tenke selv eller det som har blitt bestemt? Vil man passe inn eller ta avstand? Jeg vil gjerne bestå utdanningen. 1
Rant Skrevet 10. august 2020 #213 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Kanskje like greit, hadde kanskje blitt litt mindre indoktrinert da. Bestått eller ikke bestått. Indoktrinert nok eller ikke. Skal vedkommende tenke selv eller det som har blitt bestemt? Vil man passe inn eller ta avstand? Så klart man skal tenke selv, men da er det viktig å faktisk tenke. Ikke fantasere. 5
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #214 Skrevet 10. august 2020 (endret) Artig at det snakkes om å "gjøre sin egen research" også tror de at det å google ting er å gjøre egen research. Confirmation bias kalles det og er godt dokumentert. Endret 10. august 2020 av President Chimp 6
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #215 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, President Chimp skrev: Enn om du er indoktrinert? Hvordan kan du egentlig være sikker på noe som helst? Hvorfor tror du Descartes gikk gjennom en eksistensiell krise? Hva tror du førte til det? Man kan ikke våkne opp fra indoktrinering i en ny indoktrinering, da har man ikke våknet opp, bare surret seg mer inn i illusjonen. Og hva har en eksistensiell krise med noe å gjøre?
Rant Skrevet 10. august 2020 #216 Skrevet 10. august 2020 3 minutter siden, President Chimp skrev: Ja, det hadde de, dersom denne konspirasjonen var så stor som du skal ha det til. Mennesker er for svake til å ikke klare å lekke så store konspirasjoner. Se bare på det hvite hus. Trump-administrasjonen lekker som en sil. Tydeligvis klarer de jo fint å avsløre seg. Til og med Marie kjenner til hva som foregår i det skumle korrupte skjulte. Reptilmennesker som styrer oss en etter en. Ingen har sett et sånt menneske, men de finnes visstnok... som julenissen eller enhjørninger. 2
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #217 Skrevet 10. august 2020 5 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg vil gjerne bestå utdanningen. For å så gjøre hva?
MarieLo Skrevet 10. august 2020 #218 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, President Chimp skrev: Artig at det snakkes om å "gjøre sin egen research" også tror de at det å google ting er å gjøre egen research. Confirmation bias kalles det og er godt dokumentert. Det er hvis man finner 1 kilde som bekrefter og 99 som motbeviser. Jeg tror ikke så mye på det før jeg finner flere kilder som bekrefter det samme, nettopp på grunn av dette, og så ser jeg en hvem det er som prøver å motbevise det. Hvis det er fra en korrupt instanser så er det jo forventet at de prøver å drukne sannheten med å lage bøttevis av lignende falske teorier for å skjule den ene sanne. Det er sånn verden er.
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #219 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, MarieLo skrev: Man kan ikke våkne opp fra indoktrinering i en ny indoktrinering, da har man ikke våknet opp, bare surret seg mer inn i illusjonen. Og hva har en eksistensiell krise med noe å gjøre? Vel, dette med "hva skal man tro på" var et ganske hett tema i vitenskapen på 16 og 1700-tallet. Hvordan kan man egentlig være sikker på noe som helst? Enn om jeg er indoktrinert? Har jeg egentlig egne meninger? Alt jeg vet noe om har jeg jo enten lest eller blitt fortalt. Enn om det er falskt? Enn om min egen følelse av overbevisning også er falsk? Dette er den eksistensielle krisen til Descartes og førte til en helt ny skole innen filosofi. 1
President Chimp Skrevet 10. august 2020 #220 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Det er hvis man finner 1 kilde som bekrefter og 99 som motbeviser. Jeg tror ikke så mye på det før jeg finner flere kilder som bekrefter det samme, nettopp på grunn av dette, og så ser jeg en hvem det er som prøver å motbevise det. Hvis det er fra en korrupt instanser så er det jo forventet at de prøver å drukne sannheten med å lage bøttevis av lignende falske teorier for å skjule den ene sanne. Det er sånn verden er. Enn hvis alle kildene tar feil? Hvordan kan du stole på noen av dem? Enn hvis alle partene er korrupt?
Anbefalte innlegg