AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg trenger litt hjelp! Jeg og samboeren min skal på tur, og vi skal innom så mange plasser at jeg ikke helt vet hva vi skal se og gjøre. Vi skal innom alle disse stedene i løpet av 11 dager: Bergen Førde Volda Ålesund Molde Altlanterhavsveien Trondheim Lillehammer Vi trenger å vite om viktige steder å besøke og ting å se både i byene vi skal til og på veien til dem. Så da kaster jeg spørsmålet ut her: Hva MÅ vi innom på denne rundturen gjennom Norge? Vi har luket inn en fjelltur allerede, så vi trenger nok ikke fler. Men greit å vite om alle perler vi kan gå glipp av 😄 Anonymkode: b3d00...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Del Skrevet 20. juli 2020 Fra Volda kjør til Ørsta og over Bondalseidet og ta ferge fra Sæbø til Leknes. Kjør så gjennom Norangsdalen til Hellesylt. Kjør mot Stranda og over Strandafjellet til Sykkylven og ta ferje fra Ørsnes til Magerholm. Da er du i Ålesund kommune. I Ålesund ville jeg f eks tatt turen til Alnes Fra Ålesund mot Molde kjører dere mot Valldal og over Trollstigen. Så til Åndalsnes. Kjør mot Vestnes og ta ferje til Molde derfra. Eller til Åfarnes og ferje til Sølsnes. Er litt omvei å kjøre om Trollstigen, men verdt det. Anonymkode: fe2f6...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Del Skrevet 20. juli 2020 Hva vil du se? Gamle bygg? Kultur? Natur? Førde er kåret til Norges styggeste bygd... spis svele på fergene. Anonymkode: afc10...d91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Del Skrevet 20. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger litt hjelp! Jeg og samboeren min skal på tur, og vi skal innom så mange plasser at jeg ikke helt vet hva vi skal se og gjøre. Vi skal innom alle disse stedene i løpet av 11 dager: Bergen Førde Volda Ålesund Molde Altlanterhavsveien Trondheim Lillehammer Vi trenger å vite om viktige steder å besøke og ting å se både i byene vi skal til og på veien til dem. Så da kaster jeg spørsmålet ut her: Hva MÅ vi innom på denne rundturen gjennom Norge? Vi har luket inn en fjelltur allerede, så vi trenger nok ikke fler. Men greit å vite om alle perler vi kan gå glipp av 😄 Anonymkode: b3d00...801 Førde stikk til Florø way finere og en ekte by. Anonymkode: d0a33...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Del Skrevet 20. juli 2020 Veldig mange år siden Førde fikk den "kåringen" og mye har endret seg der siden den gang, imotsetning til florø som nevnt over, som virkelig ikke er verdt "omveien" Anonymkode: e1885...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Del Skrevet 20. juli 2020 Ikke glem å få med McDonalds på Moa i Ålesund. Norges beste macern Anonymkode: e100d...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Del Skrevet 21. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vil du se? Gamle bygg? Kultur? Natur? Førde er kåret til Norges styggeste bygd... spis svele på fergene. Anonymkode: afc10...d91 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Førde stikk til Florø way finere og en ekte by. Anonymkode: d0a33...63d Vi skal til et sted utenfor Førde uansett, fordi vi skal besøke familie, og det blir travelt om vi også skal innom Florø Så reisemålet i seg selv er bankers. Vi vil egentlig se alt mulig som er sånne typiske "må se". Natur, kjente bygg og lignende. Er det noe vi må ta oss tid til å gjøre i de forskjellige byene? 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra Volda kjør til Ørsta og over Bondalseidet og ta ferge fra Sæbø til Leknes. Kjør så gjennom Norangsdalen til Hellesylt. Kjør mot Stranda og over Strandafjellet til Sykkylven og ta ferje fra Ørsnes til Magerholm. Da er du i Ålesund kommune. I Ålesund ville jeg f eks tatt turen til Alnes Fra Ålesund mot Molde kjører dere mot Valldal og over Trollstigen. Så til Åndalsnes. Kjør mot Vestnes og ta ferje til Molde derfra. Eller til Åfarnes og ferje til Sølsnes. Er litt omvei å kjøre om Trollstigen, men verdt det. Anonymkode: fe2f6...0ea Takk for gode reisetips! Anonymkode: b3d00...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Del Skrevet 21. juli 2020 Om dere liker shopping: Når der kommer over med ferge fra (festøy) Volda og skal til Ålesund. Kommer dere først til sula, ta da en avstikker og kjør mot Langevåg til devold fabrikken et kjøpesenter med ulike outletbutikker, glassblåseri, stor lekeplass til barna og div. I ålesund er det fint å ta trappene opp til aksla. Der får dere kjempe fin utsikt over hele Ålesund. Går rett i fra byparken og kan gjøres som en god trimtur eller som en rusletur opp alle trappene. Atlanterhavsparken i ålesund er en fin plass (spesielt om dere har barn), akvarium som er veldig fint oppbygd, med seler, pingviner, otere osv. Ville også sjekket ut og tatt turen til hoddevika, flø, selje, runde eller/og alnes om dere liker kyst og strand og natur. Anonymkode: 36187...803 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Del Skrevet 21. juli 2020 Siden dere skal over Atlanterhavsveien bør dere stoppe i Kristiansund. Det er en liten perle som ofte blir forbigått. Anonymkode: a9896...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Del Skrevet 22. juli 2020 Bergen er det mye perler, bestige en av de 7 fjell anbefales. Anonymkode: 431b0...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Del Skrevet 22. juli 2020 Kom til Os (i Bjørnafjorden) og ta turen ut til nydelige Lysøen før sommerpalasset til Ole Bull faller sammen! Egentlig burde dere reise til Rosendal også, dere kan ta båt fra både Bergen og Os! Anonymkode: 43348...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 22. juli 2020 #12 Del Skrevet 22. juli 2020 Dropp Førde. Norges styggeste plass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 22. juli 2020 #13 Del Skrevet 22. juli 2020 På 21.7.2020 den 1.02, AnonymBruker skrev: Ikke glem å få med McDonalds på Moa i Ålesund. Norges beste macern Anonymkode: e100d...d3e Konge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Del Skrevet 22. juli 2020 På 21.7.2020 den 0.59, AnonymBruker skrev: Veldig mange år siden Førde fikk den "kåringen" og mye har endret seg der siden den gang, imotsetning til florø som nevnt over, som virkelig ikke er verdt "omveien" Anonymkode: e1885...ecb Førde, som jeg var i senest i går, fortjener fortsatt tittelen Norges styggeste "by" Anonymkode: d0a33...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Del Skrevet 22. juli 2020 Eid og se på det nye vikingskipet som ble bygget i Bjørkedalen. Anonymkode: d0a33...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Del Skrevet 23. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom til Os (i Bjørnafjorden) og ta turen ut til nydelige Lysøen før sommerpalasset til Ole Bull faller sammen! Egentlig burde dere reise til Rosendal også, dere kan ta båt fra både Bergen og Os! Anonymkode: 43348...b58 Skal sjekke ut sommerpalasset til Ole Bull! Rosendal var vi faktisk og besøkte forrige helg 👌 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bergen er det mye perler, bestige en av de 7 fjell anbefales. Anonymkode: 431b0...a32 Det skal vi gjøre! 7 timer siden, Frøyamor skrev: Dropp Førde. Norges styggeste plass. Som sagt skal vi til Førde for å besøke familie. Anonymkode: b3d00...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå