AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Folk sliter kanskje med det motsatte? Øynene vil ha men ikke magen? Jeg sliter innmari med matlysten på dagen, blir sulten om kvelden. Da klarer jeg faktisk å spise. Men om dagen er da jeg åpenbart trenger det mest! Da er det så irriterende at jeg ikke kan spise særlig! Maten vokser i munnen. Tar gjerne noe det går fort å spise selv om jeg egentlig burdte spist et middagsmåltid til frokost. Burdte spist en skikkelig feit frokost med masse feit saus, protein osv. Men det skjer aldri! Jeg spiser energimusli med oatlydrikk. Vokser i munnen, så får jeg endelig svelget og magen suger det til seg. Men hvor blir det av? Kjenner meg «mett» når det går ned men det er som om det bare blir borte! Svelger på nytt og alt virker å ta en evighet. Jeg spiser bare fordi den helvetes magen vil ha mat ellers begynner jeg å fryse og blir trett og i dårlig humør. En gigantisk tallerken er endelig spist opp men etter knapt 40 min rumler faenskapen igjen og skal ha mer. Pizza. Mer. Knekkebrød... mer. Si meg! Får kroppe aldri nok mat? Anonymkode: 5a377...ef2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Kjøp næringsdrikker på apoteket, som du drikker kalde med sugerør. Da slipper du å smake så mye, og kan svelge det rett ned. Måltidserstatningsbarer er også lurt. Du bør finne næringstett mat, så du slipper å spise så mye. Hva med valnøtter, eller slik nøttemiks med tørket frukt? Litt sjokolade eller smågodt kan være litt mer fristende i perioder. Å drikke næringen er lurt når matlysten er dårlig og mat vokser i munnen. H-melk med oboy har jo mye næring. Og ha alarm på telefonen med når du skal spise. Hvis dette med dårlig matlyst er nytt for deg, bør du gå til legen. Kan være et symptom på litt av hvert. Anonymkode: f42ae...3c0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Dersom du er konstant sulten men ikke har matlyst har du trolig helt vanlig magekatarr. Løsningen er å spise et lite måltid med noe "enkelt" hver 2-3 time til det gir seg (burde neppe ta mer enn noen måneder i verste fall). Noe "enkelt" er dampet fisk, dampede grønnsaker, kokt ris, havregrøt uten melk, vann, mer dampede grønnsaker, mer havregryn.. Anonymkode: d7058...8fd
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Har du vurdert å spise skikkelig mat? Eller er energimusli og havrevann noe som du faktisk har lyst på? Sunt er det ikke... Anonymkode: f7995...933
skruf Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Jeg har slitt lenge nå med matlyst, magesmerter, doløping og stort (ufrivillig) vekttap pga en autoimmun tarmsykdom, så jeg forstår godt hvordan det er å ikke ha lyst på noe mat og det med at maten vokser i munnen når du spiser. Når det har pågått ei stund så forsvinner også sultfølelsen etterhvert, du venner kroppen av med mat tilslutt. Ikke bra. Det du må gjøre Ts er rett og slett å spise etter klokken, selv om du ikke er sulten eller har lyst på noe. Du må ta grep og snu dette før det går over stokk og stein F.eks så skal du ha spist noe før kl 12 (for å ta et klokkeslett). Det må heller ikke være typisk frokostmat som første måltid eller middagsmat til middag, ei heller fulle porsjoner. Har du lyst på jordbær med fløte så spiser du jordbær med fløte. Det viktigste er å få inn næring relativt regelmessig som en start for å få litt struktur. Det er også viktig å passe på å få i deg kaloritett mat, berik gjerne det du spise med olje, en fløteskvett (gryr sin fløte f.eks hvis du spiser plantebasert), bruk avokado og nøtter. Fet fisk hvis du spiser fisk. Hvis du drikker kaffe så kan du putte litt cocosa-fett i kaffekoppen om morgenen for å starte kroppen på en måte. Smaker godt og gir næring Ofte kan det være lettere å drikke kaloriene, så lag gjerne næringstette smoothier. Eller du kan gjøre som meg å kjøpe næringsdrikker på apoteket som du supplerer med. Det finnes både juicebaserte og melkebaserte næringsdrikker med ulike smaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå